APADRINAMENT LECTOR
Nivell educatiu: 1r, 2n, 4t i 5è.
Número alumnes: 12.
Durada: Tot un curs: un cop per setmana, durant una hora.
OBJECTIUS:
Objectiu general: Millorar el nivell lector dels alumnes de primària.
Objectius específics:
– Treballar regularment la lectura.
– Fomentar la convivència.
– Educar en la responsabilitat i el compromís.
– Treballar la cooperació entre els cicles.
– Treballar diferents estratègies de lectura.
– Ampliar els espais de comunicació oral entre els infants en la llengua vehicular de l’escola.
DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT:
Mestres implicats: les tutores de Primària.
Es fa una sessió inicial en la qual s’explica als alumnes el funcionament i objectius de l’activitat, i es proposen les parelles. En finalitzar aquesta sessió, cada parella signa un contracte amb el qual es comprometen a treballar junts, ajudant-se en tot el necessari.
Un cop constituïdes les parelles (els “padrins i padrines” i els “fillols i filloles”), cada setmana els padrins van a buscar els seus fillols i filloles, s’aparellen (cadascú amb el seu padrí o padrina) i comencen la lectura proposada pels padrins.
És responsabilitat dels padrins i padrines seleccionar les lectures adequades (amb l’assessorament que calgui). En acabar la sessió, els padrins, han d’omplir el quadernet de seguiment de l’apadrinament lector, el registre de lectures.