El curs 2007-08 vam iniciar una nova experiència al nostre centre: el treball per racons en la pràctica del dia a dia a l’aula. Amb aquesta metodologia es pretén donar resposta a les diferències, interessos i ritmes d’aprenentatge de cada nen/a.
QUÈ SÓN ELS RACONS?
Els racons són uns espais delimitats de la classe, on els nens/es, individualment o per petits grups, realitzen simultàniament diferents activitats d’aprenentatge, tant de joc simbòlic (cuineta, disfresses, cotxes, perruqueria, nadons,…) com de treball (lectoescriptura, lògica-matemàtica, biblioteca, grafisme,…).
PER QUÈ EL TREBALL PER RACONS?
– Potencia la necessitat i ganes d’aprendre dels infants, i d’adquirir coneixements nous.
– Afavoreix l’autonomia de l’infant, l’ajuda a ser responsable amb el material i amb el treball, aprèn a organitzar-se i a planificar la seva feina.
Per un bon funcionament d’aquesta metodologia, cal que a cada racó hi hagi moltes propostes d’activitat, és per aquest motiu que vam demanar la col·laboració a les famílies de l’escola, les quals van col·laborar activament aportant un ventall molt ampli de materials de la qual n’estem molt agraïts.
RACONS A ED. INFANTIL
RACONS A ED. PRIMÀRIA
Aquí teniu alguns dels racons que treballem a Cicle Inicial (Primer i Segon):
– Racó de la biblioteca d’aula.
– Racó de llengües.
– Racó de matemàtiques.
– Racó del projecte.
De Racons a primària |
De Racons a primària |
De Racons a primària |
Hola a tots, sóc la carla de primer A. M’han agradat molt els
treballs per racons.