Un procés iniciat, sense fi i sense marxa enrere possible de transformació d’una escola amb la participació de tots els membres en condicions d’igualtat i justícia amb l’objectiu final de transformar el món a partir de la transformació de l’entorn més proper.
CURS 2014-15
CURS 2011-2012
ASSEMBLEA 11-12
Aquí teniu les fotos de l’assemblea de Comunitats d’Aprenentatge. Moltes gràcies a tots/es els assistents a l’acte.
Entre tots i totes fem el camí de l’aprenentatge.FES-TE VOLUNTARI
Aquí teniu el formulari per fer-se voluntari del projecte de Comunitats d’Aprenentatge. Aquest curs s’està realitzant una actualització de la base de dades de tots els voluntaris per fer més funcional aquest servei. Així doncs, no espereu més i participeu en totes les activitats que realitza l’escola per millorar l’aprenentatge dels alumnes i sereu partíceps del projecte.
ENTRE TOTS I TOTES FEM EL CAMÍ DE L’APRENENTATGE
CURS 2010-2011 ( RESUM DE LES ACTUACIONS DE TOTES LES COMISSIONS)
COMISSIÓ D’APRENENTATGES
– INCENTIVAR L’ÚS DE LA LECTURA: Com el curs anterior, aquest curs hem treballat els grups interactius a primer
amb els llibres de lectura.
– FOMENTAR ELS JOCS TRADICIONALS I M’AGRADARIA QUE ES FOMENTESSIN ELS ESPORTS D’EQUIP: Hem tornat a
ensenyar, mitjançant els grups interactius jocs tradicionals a l’hora del pati.
– M’AGRADARIA QUE S’INNOVÉS EN MÈTODES MATEMÀTICS, COM EL KUMON: Els alumnes de primària han
dedicat una sisena hora a treballar el mètode matemàtic del quinzet.
– M’AGRADARIA QUE ELS INFANTS POGUESSIN RECOLLIR FRUITS DE L’HORT: Els alumnes de l’escola han recollit
els fruits de l’hort i s’han emportat a casa pastanagues, maduixes, escaroles, enciams,…
– EL MEU SOMNI SERIA QUE ELS ALUMNES D’EDUCACIÓ INFANTIL TINGUESSIN UNA AGENDA: Aquest curs 2010-2011 tots els alumnes de l’escola han disposat d’agenda escolar.
– M’AGRADARIA QUE ES REALITZESSIN PROJECTES A PRIMÀRIA: Aquest curs l’àrea de medi i de música s’ha
treballat a través de projectes i sense llibre de text. A més a més s’ha dut a terme un projecte interdisciplinar
sobre Egipte a Segon.
A més a més, s’han realitzat altres activitats mitjançant els grups interactius:
– Grups interactius de racons de joc a P3.
– Grups interactius de llenguatge plàstic a P4.
– Grups interactius de llenguatge matemàtic i lectoescriptura a P5.
– Grups interactius de lectura a Primer.
COMISSIÓ DE RECURSOS
– EL BLOC S’ACTUALITZI MÉS SOVINT: Setmanalment els membres de la comissió d’informàtica actualitzen el bloc de l’escola.
– QUE HI HAGI MÉS CONTES A L’ESCOLA PER LLEGIR I MIRAR: Aquest curs hem folrat, classificat i organitzat els llibres donats el curs passat que veu portar les famílies i els que hem comprat.
– QUE HI HAGI MÉS COMUNICACIÓ ENTRE PARES/MARES I L’ESCOLA: Es va realitzar una enquesta que es va
passar a tots els pares i mares de l’escola i es van recollir 122 enquestes. Aquest curs s’han tingut en compte les respostes a l’hora de millorar aquesta comunicació entre les famílies i l’escola.
COMISSIÓ DE VOLUNTARIAT
La comissió de voluntariat no té somnis, ja que s’encarrega de l’organització i recerca de voluntaris per realitzar les diferents activitats dins del projecte. El curs passat, amb l’ajuda de d’un pare de l’escola van realitzar una base de dades de tots els voluntaris/es per tenir una millor organització i control.
Durant aquest curs han aconseguit la participació de més de 60 voluntaris/es en diferents activitats de l’escola.
COMISSIÓ D’INFRAESTRUCTURES
– VULL UNA ESCOLA AMB MÉS COLORS: Han organitzat el sorteig de 4 paneres, gentilesa de diferents botigues del
Vendrell, per aconseguir diners per comprar pintura per pintar la tanca de l’hort.
– MILLORAR LES ENTRADES DE L’ESCOLA: Han aconseguit que l’Ajuntament del Vendrell retirés les jardineres del passadís de l’escola.
COMISSIÓ AMBIENTAL
– TENIR PEIXOS A L’ESCOLA: Van demanar als Reis peixos per a l’aula de ciències i van organitzar, juntament amb la comissió sorpresa, una sortida al “Fondo del Mata” el mes de maig per tornar els peixos al mar.
– VULL UN TIGRE A L’ESCOLA: Van parlar amb l’AMPA i van acordar posar un tigre a la carrossa de la festa de la bicicleta i que tots els/les participants anirien amb la samarreta taronja de l’escola i una careta.
COMISSIÓ SORPRESA
– SORTIDES CONJUNTES FAMÍLIA-ESCOLA: Van organitzar un esmorzar pedagògic aprofitant la sortida al “Fondo del Mata” realitzada el passat mes de maig.
ASSEMBLEA 2010
El passat dimecres 24 de novembre vam realitzar l’Assemblea del projecte Comunitats d’Aprenentatge. Així doncs, ens vam reunir i vam aprovar els somnis que realitzarem durant aquest curs 2010. Moltes gràcies a totes les persones que van assistir a aquest esdeveniment i us esperem en les diverses reunions de cada comissió.Totes les comissions anirem posant els somnis que ja s’estan complint a l’Escola MARTA MATA. El Claustre de Mestres us volem donar les gràcies per la vostra participació i per treballar per l’ Escola que tots somiem.
COMISSIÓ D’APRENENTATGES
– INCENTIVAR L’ÚS DE LA LECTURA.
Aquest curs hem començat els grups interactius a primer amb els llibres de lectura. El curs 2010-2011 seguirem treballant aquest somni.
– FOMENTAR ELS JOCS TRADICIONALS I M’AGRADARIA QUE ES FOMENTESSIN ELS ESPORTS D’EQUIP.
Aquest curs hem començat els grups interactius a l’estona de pati. El curs 2010-2011 seguirem treballant aquest somni.
– M’AGRADARIA QUE S’INNOVÉS EN MÈTODES MATEMÀTIQUES, COM EL KUMON.
Aquest curs vinent 2010-2011 els alumnes de primària comencen una sisena hora treballant el mètode matemàtic del quinzet.
– M’AGRADARIA QUE ELS INFANTS POGUESSIN RECOLLIR FRUITS DE L’HORT.
Amb la construcció del nou hort escolar, els alumnes ja s’emporten a casa els fruits de l’hort.
– EL MEU SOMNI SERIA QUE ELS ALUMNES D’EDUCACIÓ INFANTIL TINGUESSIN UNA AGENDA.
Aquest curs 2010-2011 tots els alumnes de l’escola disposaran d’agenda escolar.
– M’AGRADARIA QUE ES REALITZESSIN PROJECTES A PRIMÀRIA.
Aquest curs vinent l’àrea de medi i de música es treballaran a través dels projectes i sense llibre de text. A més a més es durà a terme un projecte interdisciplinar.
COMISSIÓ DE RECURSOS
Hem aconseguit aquests somnis:
– El bloc s’actualitzi més sovint.
– Que hi hagi més contes a l’escola per llegir i mirar.
D’altra banda la Comissió ha començat el treball d’un somni més:
– Que hi hagi més comunicació entre pares/mares i l’escola: Així es va realitzar una enquesta que es va passar a tots els pares i mares de l’escola i de la qual volem fer arribar els resultats obtinguts més significatius de les 122 enquestes que es van recollir. En aquests petits gràfics estan recollides les dades objectives de les enquestes.
Aquestes respostes ens serviran de gran ajuda per tal de millorar aquesta comunicació entre les famílies i l’escola.
COMISSIÓ DE VOLUNTARIAT
La comissió de voluntariat no té somnis ja que s’encarrega de l’organització i recerca de voluntaris per realitzar les diferents activitats dins del projecte. Aquest any, amb l’ajuda de l’Antonio Hernández (pare de l’Arnau), han realitzat una base de dades de tots els voluntaris per tenir una millor organització i control. Donar les gràcies a l’Antonio per la seva feina i dedicació.
COMISSIÓ D’INFRAESTRUCTURES
– S’ha complert el somni de “Volem més il•luminació a la pista” posant vuit focus de llum a la pista poliesportiva de l’escola.
– S’ha complert el somni de “Vull ombra als patis”, instal•lant tres tendals (un a cada un dels patis).
– S’ha complert el somni de “Volem cistelles i porteries per jugar al pati”, instal•lant-se dues cistelles de minibàsquet i dues porteries de futbol sala.
– S’ha complert el somni de “Vull un hort ben gran”, buscant l’espai per fer-lo i construint-lo durant tot el curs perquè estigui a punt pel proper curs 2010/11.
– El somni “Volem una classe amb més colors” i el somni “Volem més il•luminació a la classe” la Comissió d’infraestructures ha considerat que ja están complerts de manera més que suficient.
– Pel que fa al somni “No puc passejar tranquil pel carrer de camí a l’escola per culpa dels excrements de gos” s’hi ha treballat fent una campanya de sensibilització a les famílies i a tota la gent del barri per mirar de solucionar el problema.
– El somni “Vull una gelateria al pati de l’escola” es considera complert per la Comissió a la última setmana de curs quan s’han repartit gelats per tots els nens/es i les seves respectives famílies.
– El somni “Somio que al pati tenim un castell” es considera complert ja que a la festa de fi de curs els nens/es de l’escola han pogut gaudir d’un castell inflable.
El proper any seguirem treballant junts per aconseguir encara més somnis que resten pendents, tot i que en molts d’ells ja s’hi ha començat a treballar.
EL PROJECTE
JOCS TRADICIONALS – Mes de maig
Durant tot el mes de maig els alumnes de primer estan realitzant jocs tradicionals al pati. Ho fan cada dimecres amb l’ajuda de pares i mares que els hi ensenyen els jocs com la bomba, les gomes, les xapes, estirar la corda, la gallineta cega, els disbarats, etc … Aquesta activitat es realitza amb la col·laboració de la comissió d’aprenentatges que va ser l’encarregada d’organitzar aquests jocs. Moltes gràcies a tots els pares i mares per la seva col·laboració. Entre tots i totes fem el camí de l’aprenentatge.RECOMANACIÓ
Des de l’Escola us volem recomanar un llibre per tots aquells que voleu saber i aprendre més coses sobre el projecte que estem duent a terme entre tots i totes:
– Comunidades de aprendizaje (Transformar la Educación). Editorial Graó.
![]() |
De comunitat aprenentatge |
Televisió El Vendrell: Els somnis de la comunitat d’aprenentatge de l’escola Marta Mata
(21-01-2010)
Un proverbi africà diu que per educar un infant cal l’ajuda de tota la tribu. Aquest pensament el recullen les comunitats d’aprenentatge, que obren les escoles a familiars i voluntaris perquè participin en l’educació dels infants. A finals del curs passat, el centre Marta Mata va decidir constituir-se com a comunitat d’aprenentatge. En una primera fase, les famílies, alumnes i docents han somniat en veu alta sobre com volen transformar el centre. Ara toca fer realitat els somnis. A l’assemblea d’aquest dimecres han sorgit les comissions de treball que hauran d’aconseguir-ho.
LLIBRE DELS SOMNISFOTOS DE L’ASSAMBLEA DE LES COMUNITATS D’APRENENTATGE (20 de gener de 2010)3, 4 i 5 de novembre FASE DEL SOMNI
REPORTATGE a TV El Vendrell: La comunitat de l’escola Marta Mata ja somia com ha de ser l’escola. (05-11-2009)
Si l’educació és cosa de tots, l’escola també ho pot ser. I això és el que persegueix l’escola Marta Mata transformant-se en comunitat d’aprenentatge. És la segona escola del Vendrell que decideix fer aquest pas, després del CEIP Àngel Guimerà. I què vol dir ser comunitat d’aprenentatge? Doncs que qualsevol persona, sigui familiar o amic, o també entitats, podran participar de l’escola. Per exemple, si un pare o mare sap conrear un hort, doncs pot proposar fer-lo. Només calen ganes que, sembla que de moment, no en falten.
Moltes gràcies per la vostra col·laboració ja que hem rebut moltíssims somnis !!!!!!!
PER QUÈ SOM UNA COMUNITAT D’APRENENTATGE?
La Comunitat d’Aprenentatge és un projecte educatiu de transformació de l’entorn per poder aconseguir l’èxit escolar de tots els alumnes. Per què diem que és un projecte de transformació? Perquè amb la participació dels membres de l’entorn, famílies, voluntaris, associacions culturals, esportives, etc. podem CREAR un nou entorn afavoridor d’aprenentatge per a totes les persones que ho desitgin i, alhora, un clima de solidaritat i convivència.
Notícia sobre les comunitats d’aprenentatge: