GRUPS INTERACTIUS A SEGON (2011-12)
Des del dilluns 14 i dijous 17 de novembre hem estat fent “grups interactius” gràcies a la col•laboració de les mares: Inés , M.Jesús , Ana i Ángeles a 2nA, i Carme , Emma , Diana , Alicia a 2nB.
Des d’aquí, els nens, nenes i mestres volem agrair tot el què ens han ensenyat ,ajudat i sobre tot, com ens ho hem passat de bé amb elles. Aquí us deixem les nostres opinions del que ens ha semblat.
SOMNI COMPLERT: M’agradaria que l’escola treballés els hàbits d’alimentació.(Curs 2010-2011)
XERRADA SOBRE LA PIRÀMIDE SALUDABLEMoltes gràcies a la nutricionista i dietista Alba Ribas Casulleras que ens ha visitat a l’escola per realitzar aquesta xerrada-taller: albaribasdn@gmail.com. Amb aquesta activitat acabem un dels somnis de la comissió d’aprenentatges del projecte Comunitats d’aprenentatge: m’agradaria que l’escola treballés els hàbits alimentaris.
TALLER SOBRE L’ALIMENTACIÓ SALUDABLE (PRIMER I SEGON)
Els alumnes de primer i segon han realitzat un taller sobre els hàbits d’alimentació saludables. Han tocat en primera persona els aliments i han après moltes coses. Aquest taller està relacionat amb un dels somnis de la comissió d’aprenentatges: M’agradaria que l’escola treballés els hàbits d’alimentació. Així doncs, des de l’àrea d’Educació Física estem treballant aquesta temàtica. Ja han realitzat activitats sobre l’alimentació els alumnes de P5, primer i segon i encara realitzaran més activitats. Aquí en teniu una petita mostra.TALLER SOBRE L’ALIMENTACIÓ SALUDABLE (P5)
Aquest dijous 19 de maig hem participat a l’escola en un taller sobre l’alimentació. Una dona ens ha explicat la piràmide dels aliments, és a dir, quins són els aliments que hem de consumir diàriament (pa, cereals, pasta i arròs), quins són els que hem de consumir habitualment (verdura, fruita, peix i carn) i quins ocasionalment (llaminadures, refrescos…). Gràcies a la piràmide hem après quins aliments són saludables i quins no. Després hem construit uns trencaclosques on hem vist les conseqüències de menjar aliments poc saludables.SOMNI COMPLERT: JOCS TRADICIONALS EN CATALÀ AL PATI DE PRIMÀRIA (Curs 2010-2011)
La setmana passada vam començar a treballar els jocs tradicionals en català al pati. Dos dels somnis del projecte Comunitats d’Aprenentatge van ser: fomentar els jocs tradicionals i fomentar la llengua catalana. Així doncs, des de la comissió d’aprenentages ens vam posar a treballar i vam pensar que una bona idea era realitzar jocs tradicionals en català a l’estona del pati. Cada divendres durant el segon i tercer trimestre, quatre mares voluntàries participaran en aquestes activitats. Moltes gràcies a tots els voluntaris per la vostra feina.
Aquí teniu unes imatges de l’èxit dels jocs tradicionals:
COMISSIÓ D’APRENENTATGES
– INCENTIVAR L’ÚS DE LA LECTURA.
Aquest curs hem començat els grups interactius a primer amb els llibres de lectura. El curs 2010-2011 seguirem treballant aquest somni.
– FOMENTAR ELS JOCS TRADICIONALS I M’AGRADARIA QUE ES FOMENTESSIN ELS ESPORTS D’EQUIP.
Aquest curs hem començat els grups interactius a l’estona de pati. El curs 2010-2011 seguirem treballant aquest somni.
– M’AGRADARIA QUE S’INNOVÉS EN MÈTODES MATEMÀTIQUES, COM EL KUMON.
Aquest curs vinent 2010-2011 els alumnes de primària comencen una sisena hora treballant el mètode matemàtic del quinzet.
– M’AGRADARIA QUE ELS INFANTS POGUESSIN RECOLLIR FRUITS DE L’HORT.
Amb la construcció del nou hort escolar, els alumnes ja s’emporten a casa els fruits de l’hort.
– EL MEU SOMNI SERIA QUE ELS ALUMNES D’EDUCACIÓ INFANTIL TINGUESSIN UNA AGENDA.
Aquest curs 2010-2011 tots els alumnes de l’escola disposaran d’agenda escolar.
– M’AGRADARIA QUE ES REALITZESSIN PROJECTES A PRIMÀRIA.
Aquest curs vinent l’àrea de medi i de música es treballaran a través dels projectes i sense llibre de text. A més a més es durà a terme un projecte interdisciplinar.
JOCS TRADICIONALS – Mes de maig
Durant tot el mes de maig els alumnes de primer estan realitzant jocs tradicionals al pati. Ho fan cada dimecres amb l’ajuda de pares i mares que els hi ensenyen els jocs com la bomba, les gomes, les xapes, estirar la corda, la gallineta cega, els disbarats, etc … Aquesta activitat es realitza amb la col·laboració de la comissió d’aprenentatges que va ser l’encarregada d’organitzar aquests jocs. Moltes gràcies a tots els pares i mares per la seva col·laboració. Entre tots i totes fem el camí de l’aprenentatge.