Educació per a la salut – Educació Postural

Com hem de seure a la cadira? Com ens hem d’ajupir? Com ens hem d’estirar i aixecar del llit? Com hem de portar pesos? Quina és la millor manera de dormir? …A les classes d’Educació Física hem après quina és la millor manera de fer totes aquestes accions sense danyar-nos la columna vertebral. Ah!!! I ha estat molt divertit perquè ho hem après a partir de jocs com: el de les cadires, el de robar objectes de l’altre camp, el de fer veure que transportem objectes molt pesants, el joc de l’assassí, el joc per equips de les preguntes sota els cons…

EL VIATGE D’UNA GOTETA D’AIGUA

Els nens de P-4 i P-5 representen aquest conte. Cada nen és una goteta d’aigua i segueix el recorregut del conte.

EL VIATGE D’UNA GOTETA D’AIGUA

Hi havia una vegada una goteta d’aigua que vivia al fons del mar. Li agradava molt jugar amb els seus amics, com els cavallets de mar, la petxina, la sípia, el cranc i el pop.

Sortia a fora a saludar els vaixells.

Un dia un núvol li va preguntar:

-Goteta, vols venir a veure el món?

I la goteta va contestar:

-Sí, sí ! I va pujar al núvol amb ajuda del sol.

Van viatjar per sobre el mar i les muntanyes. Van veure rius, llacs, basses, pous i fonts.

Un dia es van trobar amb un altre núvol. Era un núvol de tempesta.

Estaven tan contents de veure’s qeu es van fer una forta abraçada. Es va veure un llamp i va sonar un tro.

Llavors va començar a ploure i la goteta va anar avall amb la pluja.

Va caure a sobre un riu i el va baixar entre flors i saltant pedres. Després va baixar pel riu molt més de pressa i va veure joncs. Pel camí es va trobar un peix i es va aturar una estona per cantar amb ell: Peix, peixet, vine aquí, surt a fora, surt a fora. Peix, peixet, vine aquí, surt a fora a jugar amb mi.

Al final del riu va arribat al mar i va entrar fent un gran salt. I es va trobar amb tots els seus amics.

Vet aquí un pop, vet aquí un cranc, l’aventura de la goteta viatgera fins aquí ha arribat!!!!!

PSICOMOTRICITAT

Dins d’aquesta àrea durant el curs es treballarà el bloc: JOC I MOVIMENT

-Gust i valoració del joc, l’exploració sensorial i psicomotriu com a mitjà de gaudi personal i de relació amb si mateix, amb els altres i amb els objectes.
-Exploració de moviments en relació amb un mateix, els altres, els objectes i la situació espaciotemporal en les possibilitats expressives del propi cos.
-Expressió, a partir de l’activitat espontània, de la vida afectiva i relacional mitjançant el llenguatge corporal.
-Domini progressiu de les habilitats motrius bàsiques: coordinació, to muscular, equilibri, postures diverses i respiració.
-Organització progressiva de la lateralitat.
-Experimentació i interpretació de sensacions i significats referits a l’espai: dintre-fora, davant-darrere, segur-prerillós, entre altres i referits al temps: ritme, ordre, durada, simultaneïtat i espera.
-Creixement personal en el desenvolupament de diversos jocs, de cotrastos, exploratoris, sensoriomotors i simbòlics.
-Comprensió i valoració progressiva de la necessitat de normes en alguns jocs.
-Prudència davant algunes situacions de risc o perill.