BENVINGUTS I BENVINGUDES AL CURS 2011-2012

L’ Esther, en Pep i la Montse us volem donar la benvinguda al nou curs escolar.

Esperem que els alumnes de cinquè us adapteu ben aviat a pujar escales i al treball de Cicle Superior . I als de sisè volem recordar-vos que sou els grans de l’escola i per tant que teniu una gran responsabilitat. Ah, per cert, les tutores d’aquest cicle aquest any ens hi estrenem, per tant demanem fervorosament que ens doneu un cop de mà,  per tal de poder fer la nostra feina correctament.

També ens agradaria molt que ens féssiu comentaris i ens expliquéssiu què n’espereu d’aquest curs, les vostres inquietuds, les vostres propostes, els vostres problemes…

De moment aquí pengem les fotos de tots vosaltres, el fabulós equip d’alumnes de Cicle Superior de l’Escola LLar.

GAUDÍ L’ ARQUITECTA GENUÍ

Antoni Gaudí ,reconegut internacionalment com un dels genis més rellevant de l’ arquitectura .Els alumnes de cicle superiorcada dos anys treballem i estudiem l’ obre de Gaudí ,l’arquitecta genuí nascut a Reus . hem navegat per internet i hem buscat informació sobre la Sagrada Família , La casa Batlló,El Capricho,La casa Milà,el parc Güell…

També hem vist lpel.licules ,fotografies,A plastica hem fet molts treballs de diferentas tèqunices i hem àpres molt i ho hem passat molt bé

El mes de maig anirem a Barcelona  a visitar tot lo que hem treballat a classe.

Ja penja rem fotografies quan hi hàgim anat.

TERESA DIABATE

CONEIXEM EL POETA JOAN MARAGALL

<!– @page { margin: 2cm } P { margin-bottom: 0.21cm } –>

Sabeu què és un cal·ligrama? És un poema dibuixat. I això és el que fem els nois i noies de cinquè de la nostra escola.

Aquest segon trimestre ens hem introduït al món del gran poeta. Hem parlat de la seva vida, hem llegit moltes poesies i n’hem de memoritzar una cada un. Després hem de dissenyar un cal·ligrama.

Primerament hem escollit el nostre poema. A mi m’ ha tocat “La Ginesta altra vegada”.

Seguidament en un foli hem dissenyat el dibuix i hi hem escrit a sobre la lletra de la poesia.

A continuació ho hem passat en net.

Després l’ exposarem a la surera del nostre passadís.

Aquest cal·ligrama el presentarem al concurs organitzat per la biblioteca Marian Vayreda de la nostra ciutat.

Per últim ens haurem d’aprendre aquest poema i recitar-lo davant els companys i companyes de la classe.

Aquesta experiència m’ha agradat molt, us l’aconsello

El meu cal·ligrama m’ha quedat genial. Ah!, ja us informaré si he tingut un premi per Sant Jordi.

Genís

EXPRESSIÓ CORPORAL

A gimnàstica hem fet un tema que anava de l’expressió corporal.Havíem
de fer teatre amb mímica,escrtue números a l’esquena,i imita animals.Tambè vam fer teatre amb mascares de color blanc.Jo crec que a tothom li ha agradat molt!!! article escrit per l’husane

Els Fòssils

Aquest any els de cinquè hem estudiat una època molt antiga (La Prehistòria) i aprofitant aquest tema hem parlat dels fòssils. Els hem pogut veure, tocar, remenar i fotografiar.

Els fòssils són empremtes que queden marcades en les pedres. Són restes d’éssers vius que queden petrificats. Tenen milions i milions d’anys. Hi ha fòssils de l’època dels dinosaures, uns són grans i d’altres petits. Hi hem reconegut:espines, falgueres, musclos, cargols, petxines…

L’Ariadna ha portat els que tenia a casa i els hem pogut examinar. També hem preparat una exposició a l’aula i durant 15 dies els fòssils ens han acompanyat.

He après molt.                                                                                                                               coni

Antoni Gaudí

Fa dos setmanes varem començar el tema d’Antoni Gaudí, primer varem fer una auca es com un conte pero fent rimes.
Ara em començat a fer la Sagrada Familia, sabieu que es va construir a mitgans del 1800 i encara no esta acabada.Jo crec que a tots ens a agradat i que esperem saber-ne més coses i anar a l’excurcio de final de curs per veure les obres de Gaudí de veritat.

Article escrit per: Aniol Crespo Vila

ELS MAPES

Amb en Pep hem fet els mapes de la UNIO EUROPEA des d’ Espanya fins a Finlàndia i a mi m`ha agradat molt perquè ha estat devertit.
Espero tornar-hi un dia que fagi socials.

Aquí teniu un enllaç per saber-ne més.
http://www.xtec.cat/recursos/socials/mapes/index.htm

Article escrit per Eduardo Bruna

APARELL CIRCULATORI

El dimarts dia 11 de gener a sisé hem estudiat l’ aparell circulatori. En Pep, el nostre professor, ens ha dit que els hematies (glovus vermells) porten oxigen i nutrients als òrgans i a tot el cos, i que els leucòcids eren les nostres defenses. També vàrem apendre que el cor tenia quatre cavitats: aurícula i ventricle dret i aurícula i ventricle esquerra. El cor bombeja la sang, és l’ encarregat de impulsar-la. A tots ens agrada treballar aquest tema.                                                             Article escrit per Jaume Borràs




http://www.edu365.cat/aulanet/coshuma/

Manual de bons usos digitals

La tecnologia forma part de les nostres vides però en fem un bon ús?
Clicant aquest enllaç trobareu una guia interessant que ens ajudarà a treballar amb les noves tecnologies d’una manera efectiva i segura.
Legiu-ho, és molt interessant.

http://www.xtec.cat/internet_segura/documents/cesicat_guia1x1.pdf