La programació de llengua catalana per a l’alumnat nouvingut s’ha elaborat a partir del nivell llindar.
El nivell llindar situa l’aprenent a l’entrada d’un procés d’adquisició gradual d’una llengua, a la fita a partir de la qual pot comunicar-se, en aquesta llengua, en qualsevol situació del que podríem considerar els seus àmbits habituals. És a dir, aquest nivell ha de possibilitar que l’aprenent es pugui desenvolupar satisfactòriament en les situacions comunicatives de la vida quotidiana i en el futur, adquirir capacitat de comunicació per a un perfecte domini de la llengua apresa.
Aquesta programació consta d’onze Unitats Didàctiques:
-
Unitat 1: La identificació personal.
-
Unitat 2: Ensenyament i educació.
-
Unitat 3: Domini de la llengua.
-
Unitat 4: Relacions familiars.
-
Unitat 5: Estats físics i anímics d’una persona.
-
Unitat 6: Menjars i beure.
-
Unitat 7: Rutines diàries.
-
Unitat 8: Temps lliure i entreteniments.
-
Unitat 9: Habitatges i llocs de residència.
-
Unitat 10: Compres.
-
Unitat 11: Viatges i trasllats.
I estan estructurades de la manera següent:
Funcions ligüístiques: Són funcions que predeterminen la forma lingüística que pot adoptar en acte de parla (descriure, narrar, mostrar un sentiment, etc).
Exponents lingüístics: Són els elements estructurals, els conceptes als tractes que van lligats al propòsit enunciatiu.
Nocions específiques: Lèxic necessari per desenvolupar els diferents objectius comunicatius.
Temes: Cadascun dels temes al voltant els quals giraran les diferents situacions comunicatives de l’entorn immediat de l’aprenent.