A la classe d’Infantil aprenem moltes coses tot jugant amb els diferents raconets que tenim a la classe.
Els racons ens permeten organitzar l’aula en petits grups, cadascun dels quals realitza una tasca determinada i diferent. Poden ser de treball o de joc.
Segons el tipus d’activitat alguns racons necessiten ser dirigits per la mestra. En d’altres els nens/es poden funcionar amb força autonomia.
Organitzats en grups reduïts, els nens i nenes aprenen a treballar en equip, a col·laborar i a compartir coneixements. Els racons també potencien la seva iniciativa i el sentit de la responsabilitat.
La mestra porta un control de manera que cada nen/a vagi passant al llarg d’un període de temps (setmana, quinzena,…) per tots els diferents racons de treball.
Treballar per racons ens permet dedicar una atenció més individualitzada a cada nen/a, planificant activitats d’aprenentatge adaptades als seus coneixements previs.
ALGUNS DELS NOSTRES RACONS
r. de l’hivern r. de la tardor r. de les tortugues
r. de matemàtiques r. de l’ordinador r. d’observació