Aquí teniu els ambients artístics d’aquesta tarda!
Passeu bon cap de setmana!!
Avui a la tarda, com tots els dijous, fem English i també joc simbòlic. Gaudim dels espais de joc que tenim: la cuineta, els metges… imaginant situacions ben quotidianes i properes, en relació amb els companys.
Com ens agrada anar a jugar al “passadís”…!!!
El Biel és el protagonista de la setmana! Dilluns ens va portar el nino amb què dorm i un altre que fa música i llum per adormir-se, una foto de quan era molt petit i un conte on ell també n’és el protagonista, un bruixot!
Avui ha vingut la Sílvia, la seva mare, i hem fet uns barrets de pallasso amb perruca i tot! Quan hem acabat, li hem anat a ensenyar el pati tots junts. Ha estat una tarda molt entretinguda i especial, sobretot pel Biel!
Moltes gràcies!!!
Nosaltres podem convertir-nos en un rectangle? “Síííí!!!” diu l’Ona, estirant-se al terra com un pal. Ei, potser podem transformar-nos en pals i fer les formes, doncs! Provem-ho…
Comencem a pensar com fer un rectangle entre tots, però quan estem col·locats ens adonem que ens ha sortit un quadrat!!! El Gerard ha trobat un guix, dibuixem al terra com estan posats els nens? I quan ens aixequem… podem veure la forma!
A veure, com podem canviar el quadrat perquè ens quedi un rectangle? Ens anem movent, però no ens acabem de posar d’acord… de sobte veiem que estem fent una rodona!
Que difícil!!! Ens costa molt decidir-nos… però finalment el Guillem Tomàs té una idea…!
Ho hem aconseguit! Ja tenim el rectangle!!!
Ei! Que ens falta una forma… el triangle! Som-hi!!!

L’Anna és la protagonista de la setmana! Aquest cap de setmana es va emportar el Llop i van aconseguir trobar els números des de l’1 fins al 8: al pàrquing, a les botigues, a les cases del carrer… Quanta feina!!!
Avui a la tarda ha vingut el seu pare que fa buceig i ens ha preparat aquest vídeo, d’algunes de les immersions que ha fet:
Després ens ha ensenyat la seva equipació! Les aletes, les ulleres i el tub, i el vestit de neoprè… Ens hem pogut emprovar algunes de les coses i tot!
Finalment, amb l’Anna ens han muntat un joc sobre el mar! Hi havia imatges de peixos i de deixalles, i havíem d’escollir què podia anar al mar i què no, enganxant-ho en un mural.
Moltes gràcies família! Ens ho hem passat molt bé i hem après moltíssimes coses!!!
La setmana passada vam tornar a emprendre el tema del projecte recuperant els rectangles que vam fer i que vam guardar en un racó de l’aula.

Vam decidir tornar-los a agafar i recordar com eren els rectangles, però ens vam trobar amb un imprevist… “Ei! Que aquí hi ha quadrats!” va dir el Bruc. Ho vam mirar detingudament i vam veure que era cert, que hi havia figures que no eren rectangles! A més, el Guillem Tomàs va trobar un triangle! Què va passar? Volíem fer rectangles, però ens van sortir altres formes! Vam estar parlant-ne una bona estona… Mireu!
Un cop vam haver separat les diverses formes trobades, vam decidir seguir la classificació que ja havíem començat a partir dels dibuixos que va portar el Gerard i que havíem enganxat a la pissarra recuperant el tema del projecte.
Vam gaudir tant de les activitats de confegir el nom i de practicar-ne el traç, que vam decidir crear un material que sempre puguem tenir a l’aula per a jugar-hi. Aquesta setmana el vam presentar i vam estar treballant-hi una bona estona!
Podem desenganxar i enganxar les lletres del nostre nom per ordre i escriure’l; també tenim un altre joc per buscar-lo entre d’altres noms de la classe i, un cop l’hem trobat, el pincem amb una agulla d’estendre… que no s’escapi!
La Carla és la protagonista d’aquesta setmana. Dilluns, després de tenir el Llop tot el cap de setmana, va venir a l’escola amb dos ninos de quan era molt petita i ens els va ensenyar. Ara ens fan companyia a la classe!
Avui ha vingut la seva mare, l’Helena, i tots junts hem vestit uns ninots de neu per penjar xulíssims! Primer hem pintat les peces de roba ben boniques i després les hi hem enganxat!
Hem gaudit moltíssim i ens han quedat genial! Moltes gràcies!!!
Aquests dies, aprofitant la motivació sorgida per la descoberta de les diferents grafies, vam crear la “capsa de les lletres” on hi anem deixant totes les lletres que trobem: als “Danoninos”, a les etiquetes dels envasos d’esmorzars… també hi vam posar les lletres que vam preparar pel títol del mapa conceptual, i jo hi vaig deixar altres lletres que vaig trobar a diaris i revistes!
Mentrestant, reemprenem el projecte! Com ja hem dit, abans de Nadal vam preparar les lletres pel títol del mapa conceptual, però encara no les havíem enganxat. Som-hi! Ens reunim tots plegats i les anem buscant a la “capsa de les lletres”… Com són les lletres dels títols? Grans o petites? Estem d’acord que són grans! Així que escollim les més grans, les ordenem i les anem enganxant tot formant la paraula “tardor”, que és el nom que li volíem donar al mapa tenint en compte que vam partir de l’experimentació amb diferents elements d’aquesta estació de l’any.
Un cop hem format el títol ens fixem que a la capsa hi ha moltes altres lletres, però les que queden són petites! Les anem mirant… Veiem la B de Bruc i Biel, la O d’Ona… Què podríem fer amb aquestes lletres? Són les dels nostres noms! Mirem si hi són totes? Vinga, mans a l’obra! Fem com amb el títol del mapa conceptual: les busquem, les ordenem i les enganxem!!! Mentrestant, també confegim el nom amb les lletres imantades i practiquem el traç amb les pissarretes.