Aquesta setmana ens hem adonat que hi ha formes per tot arreu! A l’escola, a casa… i fins i tot al carrer!
Partint de l’activitat on nosaltres mateixos ens vam convertir en formes vam recordar que, a l’observar els nens formant un rectangle al terra, l’Ona va dir “Mireu! Si aixequem aquest rectangle, sembla com una Coca-Cola…!”. Així doncs, vaig portar una Coca-Cola a l’aula i també altres objectes que tenim tots a casa: bricks, rotlles de paper, pots, tapes, taps, xapes… perquè poguéssim experimentar lliurement amb ells. Mireu!!!
Aleshores en vam parlar i vam recollir les nostres descobertes fent la transcripció de la conversa:
EVA – RECORDEU QUE AL MATÍ HEM POSAT COSES A LA TAULA PER REMENAR COM VULGUÉSSIM?
TOTS – SÍ!
EVA – DONCS QUÈ HEM FET?
ONA – ALGUNS HEM AGAFAT UNA COSA QUE SIGUÉS LLARGA I CADASCÚ HA AGAFAT UNA PILOTA I ENS HEM
POSAT A MOURE’NS UNA MICA I HEM FET UN PARTIT.
EVA – I AMB QUÈ FEIEU MOURE LES PILOTES?
ONA – AMB UNA COSA LLARGA…
GUILLEM TR- TENIA UN FORAT. DOS FORATS I EREN RODONS.(HO VA A BUSCAR AL CISTELL ON HO HEM GUARDAT DESPRÉS DE L’ACTIVITAT D’EXPERIMENTACIÓ LLIURE. ÉS UN ROTLLE DE PAPER DE CUINA).
EVA – QUÈ ÉS AIXÒ?
TOTS – DUES RODONES!
PAU – JO EN TINC UN! VAIG FER-HO A CASA DE L’AVI PERE I LA IAIA MERCÈ. VAM POSAR ARRÒS A DINS,
GOMETS… I FEIEM “AIXINS”… (SACSEJA EL ROTLLE DE PAPER DE CUINA).
GUILLEM TO-ELS FORATS SÓN RODONES.
(EL GUILLEM TRIGO VA A GUARDAR EL ROTLLE I TOTS PARLEN ALHORA… TOTS VOLEN PARTICIPAR I EXPLICAR QUÈ MÉS HAN FET).
ONA – AL PATI HE TROBAT UNA RODONA. (AGAFA UN PALET I EL TANCA EN FORMA DE RODONA, HO ENSENYA ALS
COMPANYS).
CLÀUDIA – AL MEU NAS TAMBÉ HI HA UNA RODONA!
EVA – ON SÓN LES RODONES DEL NAS?
ONA – TENIM FORATS!
GUILLEM TO- PERQUÈ SURTIN ELS MOCS!
ONA – EL NAS ÉS UN TRIANGLE!
EVA – AH SÍ? A VEURE, COMPTEM QUANTS COSTATS TINDRIA?
TOTS – UN, DOS I TRES!
EVA – AIXÍ TENIM FORMES A LA CARA?
TOTS – SÍÍÍ!!!
NORAH – I AQUELLS PAPERS SÓN RECTANGLES, MIREU! (ASSENYALA ALS PAPERS QUE TENIM ENGANXATS AL RACÓ DEL
NOM).
EVA – ÉS VERITAAAT!!! PERÒ ESCOLTEU… QUÈ MÉS HEM FET AL MATÍ?
LUCAS – JO TINC UNA BOLETA PETITA. (VA AL CISTELL A BUSCAR UN ROTLLE DE PAPER MÉS ESTRET, I L’ENSENYA).
ANNA – ÉS UN FORAT!
CLÀUDIA – JO TAMBÉ HE JUGAT! VULL ENSENYAR LA RODONA. (VA A BUSCAR L’AMPOLLA D’AIGUA AMB QUÈ HA JUGAT I ENSENYA EL TAP).
LUCAS – JO JUGAVA AIXÍ! (FA EL GEST DE LLANÇAR LA PILOTA AMB EL ROTLLE DE PAPER. DESPRÉS MIRA PEL
FORAT…)
EVA – QUÈ FA EL LUCAS?
IULIA – COM UN PIRATA!
EVA – PER ON MIRA?
GERARD – PER UN “PERISCOPIO”!
MARIA – UN “PERISCOPIO”…!
ONA – UN TELESCOPI.
GERARD – JO HE FET UNA COCA-COLA “DINTRE” D’UN FORAT.
LUCAS – NO ÉS COCA-COLA!
EVA – QUÈ ÉS?
ONA – ÉS UN POT DE XOCOLATA.
ILYAS – COLACAO.
GERARD – “ESTA BOTELLA ERA CAFÉ, LO VES?”
EVA – I QUÈ HAS FET AMB AQUEST POT?
GERARD – HE FICAT UNES COSES, UNA COCA-COLA I VA “LECHE”!
PAU – PEL FORAT?
GUILLEM TO- UNA RODONA!
CARLA – DONCS JO HE FICAT UN TAP MARRÓ A DINS DEL GROC.
EVA – COM EREN?
CARLA – RODONS!
ANNA – JO HE POSAT LA COCA-COLA AMB LA LLET!
CLÀUDIA – JO HE JUGAT AMB EL LUCAS A LA PILOTA “ROJA”. LA TIRAVA “AIXINS” AMB AIXÒ! (ENSENYA L’AMPOLLA).
NORAH – JO HE JUGAT AMB UN BASTÓ QUE SIGUI MOLT LLARG I HE TROBAT UN FORAT AMB UNA RODONA I FEIA AIXÍ
(HO VA A BUSCAR I GESTICULA).
HANNA – “YO HE COGIDO UNA PELOTA CON UNA BOTELLA”.
EVA – I QUÈ FEIA LA PILOTA?
HANNA – RODAVA!
EVA – TOTES RODAVEN?
TOTS – SÍ!!!
GUILLEM TO- LA MEVA NO! JUGAVA AMB EL POL, MIRAVA COM UN PIRATA AMB UNA RODONA!
ARIANNA – “ESTO” ES UNA RODONETA! (ASSENYALA LA RODONA DEL ROTLLE DE PAPER).
GUILLEM TR- JO HE JUGAT AMB UNA PILOTA I UN PAL QUE FEIA AIXÍ… (FA COM SI L’EMPENTÉS).
EVA – I TU BIEL QUÈ HAS FET?
BIEL – HE AGAFAT LA COCA-COLA I HE FET ALLÒ QUE FEIA LA CLÀUDIA.
IULIA – JO HE FET UNA RODONA “CON” PILOTA.
PAU – JO HE ANAT A MOLTES TAULES I HE JUGAT.
EVA – I QUÈ ÉS EL QUE T’HA AGRADAT MÉS?
PAU – JUGAR A MIRAR AMB UN TUB MOLT LLARG!
Així que hem vist moltes rodones en els objectes que hem manipulat! Però… NOMÉS N’HI HA A L’ESCOLA I A CASA DE FORMES? “Noooo!!!” diu la Clàudia. “Al carrer també n’he vist!” diu el Bruc. De veritat? Podríem anar a veure-les? Vinga, som-hi!!!
I sí! Tenien raó!!! No fèiem quatre passes, que ja hi havia algun nen que exclamava “Les pedres del terra són rectangles!”, “Mira, la A del Mercadona és un triangle!”, “La paperera és una rodona!”, “Allà dalt! Un quadrat!!!”… i així fins que vam arribar a l’escola. Val a dir que, un cop a dins, seguíem veient formes per tot arreu!!! GENIAL!
Molt bé aquests nens i nenes!!!! Em sento molt orgullosa del que aprenen i de la mestra que tenen. Gràcies Eva! I la transcripció de la conversa és genial!