A mesura que vam anar tancant el tema de les formes, del pla i del volum… l’arribada de la PRIMAVERA s’anava fent evident a la classe! El Pau i el Biel van portar branques d’ametllers florits, la Clàudia ens va regalar una planta i mooooltes nenes van portant floretes dia rere dia!
Vam decidir posar-les en un potet de vidre per fer bonic, però un dia…
EVA – QUÈ ENS HAS PORTAT CARLA?
CARLA – UNA FLOR.
EVA – I ON LA POSAREM AQUESTA FLOR?
CARLA – AQUÍ! (DIU, ASSENYALANT EL POT DE VIDRE ON JA HI TENIM FLORS AMB AIGUA).
ILYAS – MIRA QUÈ PASSA AQUÍ!
EVA – QUÈ PASSA?
BIEL – LA FLOR ÉS MASSA GRAN.
EVA – NO HI CAP?
CARLA – SÍ!
EVA – I QUI LES HA PORTAT AQUESTES ALTRES? (ASSENYALANT LES QUE JA HI HA DINS DEL POT).
CLÀUDIA – LA HANNA!
EVA – SÍ, I LA IULIA TAMBÉ EH QUE SÍ?
CLÀUDIA – N’HI HA MOLTES!
NORAH – NO ESTAN VIVES…
PAU – SÍ QUE ESTAN VIVES!
EVA – MIREU QUÈ DIU LA NORAH, QUE NO ESTAN VIVES! AH NO?
TOTS (PARLEN ALHORA)
EVA – A VEURE, TRAIEM-LES…
TOTS – ESTAN MORTES! ESTAN TANCADES!
CLÀUDIA – PERQUÈ HI HA L’AIGUA BRUTA!!!
EVA – AH, DONCS ELS ANEM A POSAR AIGUA NETA?
TOTS – SÍ!
EVA – I AQUESTES LES VOLEU APROFITAR?
TOTS – NO…
LUCAS – “ÉSTA ESTÁ” VIVA!
EVA – I AQUESTA COM ESTÀ?
HANNA – “MUERTA”.
EVA – A VEURE, DEIXEM LES VIVES? AQUESTES DUES COM US SEMBLA QUE ESTAN?
GUILLEM TR- VIVES!
NORAH – SÍ!!!
HANNA – “UNA ESTÁ VIVA Y LA OTRA MUERTA”.
EVA – MORTA?
TOTS – VIVA, MORTA, NO ESTÀ VIVA, ESTÀ MORTA… (DISCUTEIXEN TOTS ALHORA…)
BRUC – ESTÀ “MORIDA”…
HANNA – “NO! ESTÁ VIVA PERO ESTÁ ESCONDIDA!”
EVA – AH, DONCS LA GUARDEM AQUESTA?
TOTS – SÍ!!!
EVA – I AQUESTA QUE HA PORTAT LA CARLA?
HANNA – “ESTÁ VIVA!”
EVA – I AQUESTA LILA TAMBÉ ESTÀ VIVA, NO?
HANNA – SÍ, “PORQUÉ” JO L’HE PORTAT “TAMBIÉN”.
EVA – I ARA AQUÍ HI HA UNA MENA DE COSA… UNA MENA DE BARREJA… MIREU! (M’AIXECO I PASSO A ENSENYAR-LOS ELS RESIDUS QUE QUEDEN A DINS DE L’AIGUA). QUÈ FEM AMB AIXÒ… HO DEIXEM, HO TIREM…?
TOTS – EEEEECS! EEEEECS!!! “QUÉ ASCO!”… A VEURE, A VEURE…!
EVA – AQUESTES FLORS ESTAN VIVES?
TOTS – NOOOOO!!!!!!
EVA – SABEU PER QUÈ SE’NS HAN MORT AQUESTES FLORS?
TOTS (PARLEN ALHORA)
CLÀUDIA – PERQUÈ L’AIGUA ESTÀ BRUTA!
EVA – DONCS AU, CLÀUDIA VOLS LLENÇAR LES FLORS MORTES?
CLÀUDIA – SÍ! (LA CLÀUDIA AGAFA LA PAPERERA I LLENÇA LES FLORS QUE ESTAN MORTES).
TOTS – EEEECS!!!! “QUÉ ASCO!”
EVA – “QUÉ ASCO” NO… PODEU DIR “QUIN FÀSTIC”!
TOTS – “QUÉ ASCO!” “QUIN FÀSTIC…”!
EVA – I ARA AMB L’AIGUA NETA VIURAN, NO? SEGUR, EH???
TOTS – SÍ. (AFIRMEN CONTUNDENTMENT).
BRUC – SÍ I LI HEM DE POSAR TOTS ELS DIES! PERQUÈ NO ES TANQUIN MÉS!
EVA – I NO ES MORIRAN?
BRUC – NO.
HANNA – “HAY QUE HACERLO TODOS LOS DÍAS PARA QUE NO SE PONGAN MUERTAS”.
EVA – DONCS CARLA, VOLS CANVIAR L’AIGUA?
CARLA – SÍ! (LA CARLA CANVIA L’AIGUA I HI POSA LES FLORS VIVES A DINS).
EVA – MIREU QUE BÉ! JA HO TENIM A PUNT! ARA JA NO ES MORIRAN! ON LES POSEM PER FER BONIC?
TOTS – AQUÍ! AQUÍ! (DIUEN ASSENYALANT A DIFERENTS LLOCS. FINALMENT DECIDIM DEIXAR-LES A SOBRE EL MOBLE).
Però al cap d’uns dies…

QUÈ ELS PASSA A LES FLORS? PER QUÈ ES MOREN?
Encetem una nova conversa! A l’Ona li sembla que es moren perquè les tenim a dins de la classe, però quan agafem el test on hi ha les flors que ens va regalar la Clàudia, veiem que aquestes les tenim a dins i, tot i així estan vives!!!
Per què unes viuen i les altres no? Ens fixem bé com estan les vives… i la Hanna exclama: “Las flores necesitan tierra, luz y se tiene que echar agua con una regadera!”.
Decidim doncs anar a buscar terra i plantar les flors noves que han portat algunes nenes de la classe. El Biel proposa plantar també les branques d’ametller que tenim en una ampolla d’aigua. Aleshores els ensenyo una cosa molt estranya que em vaig trobar al bosc… No sabem què és! El Pau diu que és un bolet, l’Ona diu una ceba… Decidim plantar-ho i a veure què passa! Tot seguit ens organitzem i… Som-hi!!!