AMBIENTS DE L’ONZE D’OCTUBRE

Aquesta tarda hem començat els ambients. Cada dimarts a la tarda, els nostres infants podran anar a sis ambients diferents que són: l’ambient de construccions, el de manipul·lació, l’ambient d’experimentació i hort, el de perruqueria, l’ambient d’expressió corporal i l’ambietn de contes.

Aquests ambients ofereixen als infants materials molt motivadors que els permeten manipul·lar, experimentar, jugar, observar…

Aquí teniu un tastet dels ambients d’avuí

Publicat dins de General | Deixa un comentari

CALENDARI ACTUALITZAT

Publicat dins de General | Deixa un comentari

CALENDARI ESCOLAR 2016 – 2017

Us adjuntem el calendari escolar d’aquest curs 2016-2017

Calendari

Publicat dins de General | Deixa un comentari

MENJADOR

Tota la informació del menjador de Consell Comarcal en un cliccuina-22

http://www.ccbages.cat/ensenyament/menjador/#tab-3b906ecb6ecfb9c01d1

Publicat dins de General | Deixa un comentari

LLIBRET INFORMATIU

01 02 03 04 05 06 07 08 09 010 011 012

Publicat dins de General | Deixa un comentari

BENVINGUTS I BENVINGUDES AL NOSTRE NOU BLOC

Us donem la benvinguda al nou bloc de l’Escola!!

A partir d’ara totes les informacions de l’Escola les penjarem aquí.

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

SI ENCARA NO US HEU BAIXAT LES FOTOS DEL CURS 2015-2016 FEU-HO DE PRESSA!!

Els “embeds” de Picasa han deixat de funcionar

Publicat el dia 15 de març de 2016
Degut als canvis que està fent Google en el seu sistema d’allotjament de fotografies, els embeds que es feien fins ara dels àlbums de Picasa han deixat de funcionar. Google va anunciar el tancament de Picasa al seu blog.
Publicat dins de General | Deixa un comentari

LLIBRET IINFORMATIU CURS 2016/2017

Hola famílies,
Pengem el llibret informatiu per el curs 2016/2017.  Aquí trobareu  informacions importants que cal tenir en compte per el curs vinent. Per a qualsevol dubte no dubteu en demanar-ho.
Moltes gràcies.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

CARACTERÍSTIQUES DE LA NOSTRA ESCOLA

Som una escola basada en l’aprenentatge partint dels interessos i motivacions més properes dels infants, basada en un aprenentatge significatiu per els nostres alumnes a través de metodologies en les que els infants aprenen jugant, investigant, observant,formulant hipòtesis. Per tant, la nostra manera de treballar és a partir del treball per projectes, per racons de treball i de joc simbòlic i ambients de treball. Aquestes metodologies ens permeten poder fer una atenció més individualitzada amb els nostres infants, ja que són maneres de treballar en la que els alumnes poden ser molt autònoms, permetent a les mestres poder incidir en aquelles activitats que necessiten una atenció més dirigida.

El treball per racons proposa delimitar dintre de l’aula diferents espais on els nostres alumnes puguin realitzar, de manera simultània, diferents activitats que poden dur a terme de manera autònoma, amb altres nens i nenes de la classe (treball cooperatiu) o amb el suport de l’adult.

 

En les imatges podeu veure diferents racons de treball. Aquests racons els anem graduant de menys dificultat a més dificultat, i els anem canviant.

Quan duem a terme el treball per racons els infants troben diferents racons, uns més complexes on pot ser que necessitin el referent de l’adult, i uns més senzills i lliures on poden treballar per ells sols.

Els racons estan graduats per nivell de dificultat.

PERQUÈ TREBALLEM PER RACONS?

Per fomentar la seva autonomia,

Per donar resposta a la diversitat de l’aula (tenint en compte els diferents ritmes d’aprenentatge),

Perquè a partir de les diferents activitats aprenen tot observant, creant, manipulant, explorant, descobrint…

Perquè el treball que duen a terme durant aquesta estona el poden fer i refer tantes vegades com ells vulguin, ja que és un tipus de treball molt manipulatiu,

Perquè d’aquesta manera perden la por a equivocar-se i els ajuda a millorar la seva autoestima.

Perquè els infants son els protagonistes del seu propi aprenentatge,

Perquè podem treballar més continguts en una sola sessió.

Perquè si son ells els protagonistes del seu aprenentatge són més conscients del que han treballat, gaudeixen de les activitats i interioritzen el que han treballat…

També duem a terme el treball per projectes entenent com a tal el fet d’investigar temes a través dels propis interessos dels infants. Aquest treball és interdisciplinar i globalitzat, ja que a través d’ell podem arribar a treballar totes les àrees del currículum.

Mourem aquests projectes a través de les converses a la rotllana i tractarem de donar als infants les eines per a pensar per ells mateixos tot investigant, conversant, aprenent… fomentant l’esperit crític de cadascun d’ells.

PERQUÈ TREBALLEM PER PROJECTES?

Per iniciar els infants en la conversa, el respecte als torns de paraula, respecte a les altres opinions, presa de decisions, elecció dels temes…

Per fomentar l’esperit crític, la formulació d’hipòtesis…

Per ser partícips dels seus aprenentatges i construir els sabers a partir dels seus interessos.

Per fomentar l’aprenentatge entre iguals, tots poden aportar informació i mica en mica van creant el coneixement…

       

Ens movem en un ambient d’aula cooperativa per arribar a fer un treball cooperatiu, on cadascun dels nostres alumnes té un paper important dins l’aula, i on els alumnes s’organitzen en petits grups de treball amb la intenció d’aconseguir metes i objectius comuns.

Les Escoles Verdes son un projecte del Departament de Medi Ambient en el que s’integren aquelles escoles que han elaborat un programa d’acció dins l’àmbit escolar per tal d’afavorir una bona actitud davant del medi ambient. A la nostra Escola estem treballant els diferents aspectes mediambientals per tal d’afavorir  un aprenentatge de valors en la sostenibilitat, i una actitud responsable i respectuosa amb el medi natural i el nostre entorn per així poder arribar a formar part d’aquest projecte d’Escoles Verdes.

Actualment:

  • Hem iniciat l’hort i començarem a tenir-ne cura al llarg de les diferents estacions de l’any amb l’ajuda de l’avi Francisco.
  • Hem generalitzat l’ús de les carmanyoles per als esmorzars.
  • Hem iniciat la recollida selectiva de matèria orgànica, paper i plàstic.

Donem molta importància a l’aprenentatge de la llengua anglesa, és per això que l’iniciem des de P3 a través de jocs, cançonetes i contes per tal que els nostres alumnes vagin iniciant el contacte amb la llengua anglesa.

L’ús de les noves tecnologies és important, no només això, sinó que de vegades ens facilita la tasca educativa a l’aula (en el treball per projectes, per exemple, l’us d’un projector ajuda a “portar a l’aula” elements desconeguts pels infants: tortugues en el seu hàbitat…). És per això que creiem important que els infants comencin a tractar amb aquestes noves tecnologies des de P3. Iniciant aquest aprenentatge a través del control del ratolí i mica en mica introduint jocs que no només els ajuda al desenvolupament motriu, sinó també al cognitiu, ja que es tracta de jocs educatius amb diferent nivell de dificultat i molt atractiu pels infants.

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

PERÍODE DE MATRICULACIÓ

Els alumnes admesos han de formalitzar la matrícula entre el 13 i el 17 de juny.
Els alumnes que no ho fan en el període establert es considera que renuncien a la plaça adjudicada, 
llevat que es produeixi un endarreriment per causes justificades.

A més de la documentació aportada quan es presenta la sol·licitud de preinscripció, 
per matricular-se  cal presentar 
– fotocòpia del carnet de vacunacions on figurin les dosis de vacunes rebudes i les 
dates  corresponents
– Una foto de carnet actual.

Quan no es tingui el carnet de vacunacions, cal presentar un certificat mèdic oficial o el carnet 
de salut del nen o nena on figurin les dosis de vacuna rebudes amb les dates corresponents. 
Si el nen o la nena no han estat vacunats per indicació mèdica o per altres circumstàncies, 
cal presentar un certificat mèdic oficial justificatiu.

Cal presentar el DNI renovat amb la nova adreça si no es va poder presentar amb la sol·licitud 
de preinscripció.

Si en formalitzar la matrícula de l’alumne o alumna s’ha mofificat el domicili familiar respecte
de l’al·legat en el procés de preinscripció, i aquest nou domicili implica que la sol·licitud de 
preinscripció hauria obtingut una puntuació inferior pel criteri de prioritat de proximitat del 
domicili familiar, el centre ha d’informar d’aquesta circumstància a la comissió de garanties 
d’admissió corresponent per tal que es pugui investigar si ha existit un possible frau en el 
procés de preinscripció.
Fins al 8 de setembre de 2016, si en un centre que té llista d’espera es produeix alguna
vacant, s’ha d’oferir aquesta vacant, seguint l’ordre de la llista d’espera, als alumnes que no
s’han pogut admetre inicialment.

Qui rebi l’oferta pot matricular-se en el centre o renunciar-hi. Si hi renuncia, se l’elimina de 
la llista d’espera i s’ofereix la plaça vacant al següent de la llista. La gestió d’aquestes llistes 
d’espera és responsabilitat del centre.
Aquesta informació està extreta de la web de la Generalitat de Catalunya:


Publicat dins de General | Deixa un comentari