METODOLOGIA

LÍNIA D’ESCOLA

Som una escola basada en l’aprenentatge significatiu, és per això que partim de metodologies que potencien un aprenentatge vivencial, on cada infant és el protagonista de les seves descobertes, fomentades pels seus propis interessos.  Es tracta de metodologies flexibles, en què tots els infants s’hi senten inclosos ja que respecten els diversos ritmes de treball i d’aprenentatge i permeten donar-los una atenció individualitzada:

– PROJECTES

– AMBIENTS

– RACONS DE TREBALL I DE JOC SIMBÒLIC

– APRENENTATGE COOPERATIU

 

ESCOLA  VERDA

Volem afavorir una actitud responsable i respectuosa envers el medi ambient, i així fomentar un aprenentatge de valors en la sostenibilitat.

Aquests principis són molt presents en el dia a dia de l’aula amb la separació de residus i la minimització d’aquests, i també amb el treball de l’hort escolar.

A més, aquest any iniciem un projecte de sensibilització ambiental amb ADEFFA (CAMADOCA), en què cuidarem un eriçó durant dos mesos i després l’alliberarem al bosc, el seu medi natural.

20161213_153451 img-20170205-wa0003-768x576

LES TIC

Les noves tecnologies formen part del procés d’ensenyament-aprenentatge, integrant-les així de manera funcional dins l’aula.

 tic_opt

ANGLÈS

Ús de la llengua anglesa en contextos significatius pels infants.

– Hàbits i rutines matinals

– Ambient d’expressió corporal

– Jocs, cançons i contes

dsc_0012

PROJECTES DE TREBALL

L’alumne pren el protagonisme en la construcció del seu propi aprenentatge. És un procés que genera aprenentatges en si mateix.

És entendre l’escola com a espai d’aprenentatge, on qualsevol petit succés, dins o fora de l’escola, pot despertar la curiositat dels infants i generar-los el  desig d’aprendre.

dsc_0892

Interdisciplinari i globalitzat (treballem totes les àrees del currículum).

Aprenentatge dialògic, les inquietuds que sorgeixen a les converses són el motor dels projectes.

Es faciliten els estímuls i les eines per a pensar per ells mateixos tot investigant, conversant, experimentant i reflexionant, fomentant així l’esperit crític de cadascun d’ells.

Documentem el que passa a l’aula, recollint les diferents converses, experimentacions, dibuixos… Les conclusions es plasmen al mapa conceptual i s’estructuren de manera que prenguin consciència de la connexió entre els diversos continguts.

Totes les nostres produccions al llarg del curs quedaran recollides en  “La vida de l’aula”, que es donarà a final de curs. El dia a dia, però, el podeu seguir a través del bloc de l’escola.

dsc_0890

PERQUÈ TREBALLEM PER PROJECTES?

  • Per fomentar l’esperit crític i la formulació d’hipòtesis.
  • Per iniciar els infants en la conversa, el respecte als torns de paraula, respecte a les altres opinions, presa de decisions, elecció dels temes…
  • Per fer-los partícips dels seus aprenentatges i construir els sabers a partir dels seus interessos.
  • Per fomentar l’aprenentatge entre iguals, tots poden aportar informació, perquè cada intervenció pot ésser enriquidora.
  • Per formar xarxes d’aprenentatge cada cop més àmplies, perquè relacionin els nous aprenentatges amb sabers i puguin reestructurar així, els seus esquemes de coneixement.
  • Per formar alumnes competents a la vida, per guiar-los en l’estructuració dels aprenentatges.
  • Perquè el treball per projectes és un treball dinàmic i engrescador per els infants, ja que sempre parteix de les curiositats i interessos que els alumnes manifesten.
  • Perquè partim dels conflictes i aprenem a superar-los.
  • Perquè aprenem a aprendre.
  • Perquè creiem en aquesta manera d’entendre i viure l’escola.

 dsc_0048

dsc_0049TREBALL COOPERATIU

Fomentem el treball cooperatiu per arribar a aconseguir metes i objectius comuns. La iniciació a aquest treball és bàsica i mica en mica van extrapolant-lo al treball d’aula: tothom pot aportar informacions per aprendre conjuntament.

AMBIENTS D’APRENENTATGE

Ambients d’aprenentatge per cercar la motivació i l’experimentació dels nostres alumnes deixant que el joc sigui lliure i que els infants puguin ser els  protagonistes de les seves decisions tot respectant els seus ritmes i necessitats. Son espais no directius i que parteixen dels interessos dels infants.

AMBIENT DE CONTES dsc_4511

dsc_0032

 

AMBIENTS ARTÍSTICSdsc_5035 dsc_5037 dsc_5064-copia dsc_5072

img_20170203_153122

img_20170203_155445

img-20170203-wa0009

 

AMBIENT DE PERRUQUERIA DISFRESSES I MAQUILLATGEimg_20161025_154037

img_20170124_153219

img_20170124_154224

img_20170124_154859

img_20170207_153944

 

AMBIENT DE CIÈNCIA I HORT

20170207_155933img_20161025_155222

20161115_153635

20161115_155354

20170207_155356-1

 

AMBIENT D’ANGLÈS  img_20161213_154617   img_20170124_154850

AMBIENT DE CONSTRUCCIONS      img-20161027-wa0020 img-20170124-wa0015   img-20170207-wa0001 img-20170207-wa0010

AMBIENT DE MANIPULACIÓ

20161025_152651