Exursió a l’Espluga de Francolí
0Aquest passat 22 d’octubre els alumnes d’ I5 fins a 6è van fer la sortida del trimestre. Els alumnes de cicle superior van anar a les coves de L’espluga del Francolí, mentre que els alumnes de cicle infantil, inicial i mitjà van anar a Poblet.
A partir de les entrevistes realitzades, us expliquem activitats que va realitzar cada cicle:
Educació infantil
On vau anar?
Vam anar a Poblet.
Quin dia hi vau anar?
Hi vam anar al 22 d’octubre.
Què vau fer?
Vam fer una petjada de porc senglar.
De què anava l’activitat?
Anava de trobar rastres d’animals.
Què vau aprendre?
Com és una petjada de porc senglar.
Qui us guiava?
Una noia què es deia Anna.
Us va agradar?
Sí, ens va agradar.
Cicle inicial
On vau anar?
A Poblet.
Què vau fer?
Vam fer d’investigadors.
Quin dia hi vau anar?
El 22 d’octubre.
De què anva la activitat?
Anava de plantes i animals.
Qui us guiava?
El Guifre i la Caterina.
Us va agrdar?
Sí, ens va agradar molt.
Cicle mitjà
On vau anar?
Vam anar a Poblet.
Què vau fer?
Vam aprendre com identificar un animal pel seu excrement.
De què anava la activitat?
Anava de diferents coses.
Qui us guiava?
Ens guiava un noi que es deia Eloi.
Us va agradar?
Sí va estar bè.
Cicle superior
On vau anar?
A les coves de l’Espluga del francolí.
Què vau fer a l’activitat? De què anava?
Vam fer una cabana amb branques com els prehistòrics , després vam fer un gravat a unes roques.
Com es deia el monitor/a?
Es deien Anna i Martí.
On vau menjar?
Vam esmorzar a l’entrada de les coves, i vam dinar a un parc proper.
Que us va agradar?
Ens va agradar l’activitat i la cabana.
Us va sorprendre alguna cosa?
Que no hi havia pintures rupestres a les parets.
Sabeu perque hi vau anar?
Sí, perque estem treballant la prehistòria.

Guim i Alexis
XERRADA D’INFADIMED
0Avui ha vingut una infermera del CAP de Vila-Rodona a parlar-nos dels aliments.
Primer, ens ha fet una petita prova per saber si distingim els diferents tipus d’aliments: un aliment sense processar, mínimament processat, processat o un aliment ultraprocessat i ens ha sortit molt bé. Després, hem hagut d‘inventar un esmorzar d’aniversari saludable, el qual també ens ha sortit molt bé i hem gaudit molt fent l‘activitat. A partir d‘ara farem esmorzars una mica més saludables.

Marcel
E.F. QUALITATS FÍSIQUES BÀSIQUES
0A educació física els alumnes de 4t 5è i 6è de l’Escola Joan Plana hem estat treballant les QFB, que són les qualitats físiques bàsiques.
Les qualitats físiques bàsiques són: la resistència, la velocitat, la força i la flexibilitat.
Resistència: es córrer durant uns minuts a un ritme normal per no cansar-nos durant aquests temps, que depèn del curs fas uns minuts o uns altres.
Velocitat: es tracta de córrer el màxim de ràpid possible per un carril recte fins a arribar a la meta, on s’atura el cronòmetre. Al final de la pista posem un matalàs dret perquè si no pots frenar no et facis mal.
Força: vam anar al parc de barres del poble on es pot fer exercici i la nostra professora ens va proposar uns exercicis de força, i al pati de l’escola ens va fer pujar a la rampa en sentit contrari i després havíem de pujar i baixar per un pal de «bombers».
Flexibilitat: nosaltres la treballem fent estiraments.

Noa, Judit i Carla
TRIEM LOGOTIP PER PARLEM
0Aquest any l’alumnat de 4t, 5è i 6è hem fet un logotip per les classes de Parlem.
Us expliquem com ho vam fer:
Ens vam organitzar per parelles i vam fer un dibuix que representés aquesta matèria.
Una vegada acabats els dibuixos, ens els vam intercanviar amb l’altre grup i vam haver de votar pel que ens agradava més. Després de la votació, van sortir tres finalistes de cada grup, els quals són els següents:
Així doncs, d’entre aquests logotips finalistes, les mestres són les que van decidir dos logotips per representar l’assignatura.
Després del debat entre les mestres, les imatges que representen l’assignatura de parlem dels cursos 4t, 5è i 6è seran aquestes:
Esperem que us agradin!


Alexis i Guim
Padrins i fillols
0A l’escola es fa un projecte per millorar i potenciar la lectura. Aquest projecte consisteix en que els alumnes de tercer a sisè són els padrins i llegeixen als fillols per millorar la lectura.
Les agrupacions són 6è amb 2n, 5è amb 1r, 4t amb I5 i 3r amb I4.
I ara us mostrarem unes imatges mentre alguns padrins llegeixen als seus fillols.

TECNOART 4t, 5è, 6è
0Els divendres a la tarda 4t, 5è i 6è aquest any han començat una nova manera de treballar la plàstica, la tecnologia de robòtica i Gaudí. Cada trimestre anem passant per cada espai de treball.
La robòtica consisteix a programar els robots i fer-los funcionar, a plàstica hi ha diferents racons, podem fer jocs amb pedres per l’escola, també hem de dibuixar amb pintura i aquarel·les per deixar anar la nostra creativitat i per últim hi ha el racó de Pyssla o de fer polseres. I finalment Gaudí consisteix a fer activitats relacionades amb l’Antoni Gaudí com per exemple fer un got per ficar els colors… Amb ceràmica i ficar-li petites rajoles de colors.
Ës molt divertit!!!
CAMINADA 5è
0
Els de 5è van anar a fer una caminada al jaciment ibèric a Nulles.
Van anar a veure una granja que van construir els íbers fa molts anys.
Hi havia un lloc on van veure estances on en cada una d’elles es feia el teixit, llar de foc i també hi havia un magatzem on hi guardaven ceràmica o cereals.
Noa, Carla i Judit
SUPORT VITAL BÀSIC
0Aquest any a l’escola hem treballat el Suport Vital Bàsic i hem après a fer la trucada d’emergència, la posició lateral de seguretat i la reanimació càrdiopulmonar.
Els de primer i segon van fer la trucada d’emergència al 112 a l’hora d’educació física.
Després, els de tercer i quart van fer la trucada d’emergència al 112+PLS.
Aleshores, els de cinquè i sisè van fer PLS+trucada d’emergència al 112+ RCP.
112: és el número europeu d’emergències per contactar amb serveis sanitaris, policials, extinció d’incendis i rescat en un únic punt.
PLS: és quan fem la posició lateral de seguretat, una tècnica de primers auxilis per col·locar una persona inconscient però que respira.
RCP: La reanimació cardiopulmonar és el conjunt de maniobres d’emergència aplicades a un pacient davant de la sospita d’aturada cardiorespiratòria. Aquestes maniobres tenen com a funció principal mantenir l’oxigenació dels òrgans quan la circulació sanguínia d’una persona s’atura, especialment el cor i el cervell.
Noa, Judit i Carla

Comentaris recents