TECNOART 4t, 5è, 6è
0Els divendres a la tarda 4t, 5è i 6è aquest any han començat una nova manera de treballar la plàstica, la tecnologia de robòtica i Gaudí. Cada trimestre anem passant per cada espai de treball.
La robòtica consisteix a programar els robots i fer-los funcionar, a plàstica hi ha diferents racons, podem fer jocs amb pedres per l’escola, també hem de dibuixar amb pintura i aquarel·les per deixar anar la nostra creativitat i per últim hi ha el racó de Pyssla o de fer polseres. I finalment Gaudí consisteix a fer activitats relacionades amb l’Antoni Gaudí com per exemple fer un got per ficar els colors… Amb ceràmica i ficar-li petites rajoles de colors.
Ës molt divertit!!!
CAMINADA 5è
0
Els de 5è van anar a fer una caminada al jaciment ibèric a Nulles.
Van anar a veure una granja que van construir els íbers fa molts anys.
Hi havia un lloc on van veure estances on en cada una d’elles es feia el teixit, llar de foc i també hi havia un magatzem on hi guardaven ceràmica o cereals.
Noa, Carla i Judit
SUPORT VITAL BÀSIC
0Aquest any a l’escola hem treballat el Suport Vital Bàsic i hem après a fer la trucada d’emergència, la posició lateral de seguretat i la reanimació càrdiopulmonar.
Els de primer i segon van fer la trucada d’emergència al 112 a l’hora d’educació física.
Després, els de tercer i quart van fer la trucada d’emergència al 112+PLS.
Aleshores, els de cinquè i sisè van fer PLS+trucada d’emergència al 112+ RCP.
112: és el número europeu d’emergències per contactar amb serveis sanitaris, policials, extinció d’incendis i rescat en un únic punt.
PLS: és quan fem la posició lateral de seguretat, una tècnica de primers auxilis per col·locar una persona inconscient però que respira.
RCP: La reanimació cardiopulmonar és el conjunt de maniobres d’emergència aplicades a un pacient davant de la sospita d’aturada cardiorespiratòria. Aquestes maniobres tenen com a funció principal mantenir l’oxigenació dels òrgans quan la circulació sanguínia d’una persona s’atura, especialment el cor i el cervell.
Noa, Judit i Carla
EL PERSONATGE MISTERIOS
0El personatge misteriós és una activitat que es realitza a la biblioteca de l‘escola. Consisteix en desxifrar una endevinalla sobre un personatge que es pensa la mestre Teresa. Al cap de 15 dies, aproximadament, es canvia l‘endevinalla i el personatge a de descobrir.A final de curs, el Aquesta activitat agrada molt a els alumnes nen o nena de l‘escola que n‘hagi endevinat més, guanya un obsequi sorpressa.

MARCEL I PATRIC
EXPERIMENT DE LA TARDOR A INFANTIL
0Els alumnes d’educació infantil van fer un experiment de la tardor amb unes pinyes.
Les pinyes estaven obertes i van posar-les en un pot gran amb aigua i llavors van descobrir que amb l’aigua es tancaven.
Per què passa això?
Es tanquen per protegir la seva llavor, com per exemple: quan plou.
S’ho van passar molt bé i van aprendre una cosa nova!
Noa, Judit i Carla
ENTREVISTA VANESSA
0El dia 29 de setembre del 2025, la Khaoula i l’Ainara unes alumnes del Taller de Periodisme, van anar a fer una entrevista a la Vanessa perquè com ha entrat nova a l’escola aquest any, volien conèixer-la una mica més.
– Per què t’agrada ser mestra?
– Perquè m’agrada treballar amb els nens i nenes.
– Com és que t’ha interessat?
– Perquè veia les meves mestres.
– Quina curs t’agradaria fer?
– Si no fós a I5 també m’agradaria estar a 1r.
– Quan eres petita de què volies treballar?
– Volia treballar de mestra.
– T’agrada la teva feina?
– Sí, m’agrada la meva feina.
– Quin és el teu hobby fora l’escola?
– El meu hobby és viatjar.
– Com t’avalues del teu treball?
– Crec que treballo bé.
Moltes gràcies Vanessa!
Khaoula i Ainara

ENTREVISTA NAROA 3r
0Aquest any ha vingut una nova professora a l’escola i nosaltres els nens i nenes del taller de periodisme li hem fet una entrevista, li hem fet unes preguntes, en total 9.
-Com et dius?
-Em dic Naroa Flecha.
-Quants anys tens?
-Tinc 34 anys.
-Quan eres petita, de què volies treballar?
-De petita volia ser venedora.
-Per què vas decidir ser professora?
-Perquè m’agrada ensenyar i aprendre.
-T’agrada la teva feina?
-Sí, perquè es molt gratificant.
-Quins son els teus hobbies fora de l’escola?
-El meu hobby fora de l’escola és el bàsquet.
-Com a professora com t’avaluaries del 1 al 10?
– Jo m’avaluaria amb un 8.
– Ens vols dir alguna cosa més?
– Tinc moltes ganes d’ensenyar en aquesta escola.
MARCEL I GUIM
L’EIX D’AQUEST CURS A L’ESCOLA
0Aquest curs a l’escola treballem el tema d’Antoni Gaudí perquè es celebra el centenari de la seva mort. Cada classe té un nom relacionat amb el tema i ara us direm com es diu cadascuna.
I3 Els colors, I4 El drac de Gaudí, I5 Les formes,
1r Trencadís, 2n Vitralls, 3r Parc Güell, 4t Casa Batlló,
5è La Pedrera, 6è La Sagrada Família.
I ben aviat haurem d’aprendre coses sobre Antoni Gaudí.
Alexis i Patric
SETMANA EUROPEA DE LA MOBILITAT
0La setmana passada va ser la Setmana Europea de la mobilitat. Durant un dia d’aquella setmana a l’Escola Joan Plana portem patinet, bicicleta o patins. És la manera que tenim de col·laborar per intentar no contaminar tant, començant des del nostre poble aportem un granet de sorra pel nostre planeta.
Ens ho vam passar molt bé!
Setmana Europea de la mobilitat per tothom!
Noa, Judit i Carla
Comentaris recents