SORTIDA AL MUSEU EPISCOPAL DE VIC – 3R

Voleu saber què vam fer el dijous 9 de novembre?

Al matí, vam anar al Museu Episcopal de Vic. Vam estudiar els frontals d’altar i les peces principals. Eren de l’estil romànic i gòtic.Sortint, vam jugar al parc del riu Mèder i vam dinar al parc del costat de la Biblioteca.

A la tarda, ens vam trobar amb un forestal a la Plaça de l’Estudiant. Després de presentar-se, ens va demanar que féssim  grups. A cada grup ens van donar un dossier amb activitats. Allà vam observar l’estàtua i els edificis del voltant i no vam trobar animals.

Després, vam anar a una casa molt antiga feta pels romans on vivia una òliba. Vam veure egagròpiles (que eren les restes que el cos de l’òliba no podia digerir després dels àpats; ossos, plomes,…).

Llavors, vam anar a un lloc on hi havia una colònia de gats. El forestal ens va donar alguns consells per quan trobem algun animal abandonat.

Al cap d’uns minuts, vam anar al pont nou del riu Ter i allà vam observar els animals de riu i de terra: eriçons, ànecs, granotes, gavines, coloms, peixos,…

Més tard, ens vam desplaçar al bosc del costat del riu i vam sentir uns altaveus amb sons d’ocell que servien per enganyar-los i poder-los caçar. Allà hi ha havia creueres; uns pals amb cola on quedaven enganxats els ocells.

I per últim, vam alliberar dues perdius. Un cop fet això, vam anar a buscar l’autocar que encara no ens estava esperant.