Bibliografia I
25 abril 2008Costa trobar algun llibre que parli d’escola inclusiva des d’una vessant ampla i des d’un punt de vista d’escola, no pas com a tractat d’integració d’alumnes, que aprofundeixi una mica sobre el que vol dir escola inclusiva i que doni estratègies per a treballar.
“Cap a una escola inclusiva”, d’Ed. Eumo, Col. Documents, n.38 (2006),de diversos autors, encapçalat per P.Pujolàs i J.R.Lago.
És un llibre que recull les experiencies de diferents pedagogs en el camp de la pedagogia inclusiva. Al nostre entendre és un llibre molt interessant, explica experiencies adequades tant per l’escola primària com per la secundària. Totes les experiències són interessants, sobretot els articles d’introducció de P.Pujolàs i J.R.Lago i els aclariments de J. Gimeno Sacristan. A més a més , voldriem recomanar :
1. L’aprenentage entre iguals com a recurs per l’atenció a la diversitat, D.Duran Gisbert i E.Miquel Bertran.
2. El què, el com, el perquè i el per a què dels grups i els equips d’aprenentage ccoperatiu, P. Pujolàs Maset.
3. Accessibilitat al currículum i accés al currículum, R.Ruiz i Bel.
4. Programa preventiu per l’adquisició de les habilitats bàsiques d’accés al currículum: una eina per l’atenció a la diversitat a l’aula, g. Jové, L.Vicens, L.Egido, A.Cid i O.Serra.
5. L’escola, un lloc per apredre-hi tots junts, N.Aguiar Baixauli, C.Breto Guallar.