Enguany la Fundació Joan Miró de Barcelona celebra el seu 50è aniversari i des de l’escola del Taulí ens hem volgut sumar a aquesta commemoració.
Si bé en condicions de salut l’art i l’expressió artística són una eina d’autoconeixement i d’aprenentatge de múltiples habilitats cognitives; en situacions de vulnerabilitat i de malaltia, l’art adquireix un protagonisme extraordinari, oferint oportunitats de reequilibrar el món intern i extern de l’alumne. En moltes ocasions els alumnes no poden posar paraules al què estant vivint; pel motiu que sigui, no sempre la paraula és l’externalització única d’un pensament, una emoció i sovint, trobar altres formes de “parlar” són molt més alleujadores i sanadores que la pròpia paraula.
Emprant el joc com a forma hem volgut endinsar l’alumnat del Taulí en l’univers Mironià.
Així els alumnes de Primària han creat propostes artístiques a través de jugades de llançaments de daus, fent ús dels elements i colors més representatius de Miró.

Els alumnes més petits han experimentat amb pintures i uns “personatges” mironians.
Els joves o adolescents s’han endinsat en el significat i representació de les constel·lacions.
“Tot el que és per la gent jove del demà, m’interessa cada dia més”
Joan Miró 1962



