Durant les festes de Nadal, els Reis de l’Orient també van passar per la nostra escola. Ens van deixar la sala de psicomotricitat plena de llibres! A la tornada de les vacances vam descobrir aquesta sorpresa amb tots els infants.
Els Reis havien triat llibres per a completar cadascuna de les biblioteques dels espais d’aprenentatge: llibres de ciència, de matemàtiques, d’art, de cuina, de maquillatge, d’història, d’artesania… Aquests Reis ja coneixien el nostre projecte de biblioteca! Sabien que els mestres del Fluvià fa temps que treballem entorn la idea de posar els llibres de coneixements a l’abast dels infants, integrats en els contextos d’aprenentatge real. Segur que algú els havia explicat que hem descentralitzat la biblioteca, repartint tots els llibres per l’escola perquè tenim l’objectiu de convertir el nostre centre en una gran font de recursos on el coneixement estigui repartit per tots els racons.
Els Reis saben que necessitem llibres per aprendre, per investigar, per respondre a les preguntes que ens sorgeixen, per passar una bona estona, per imaginar nous escenaris, per construir-nos com a persones. Per això estan d’acord amb els mestres en que cal que tinguem totes aquestes finestres al món, ben a l’abast. Ben a prop de tots aquells infants que estan delerosos d’alimentar la set de coneixements.
Per poder fer que la nostra escola sigui un espai ple de saviesa, cada aula disposa d’una selecció de llibres de ficció (novel.les, albums il.lustrats i còmics) adaptats a les edats i els interessos dels infants, que es fan servir cada matí durant la mitja hora d’espai lector. Els llibres de coneixements estan distribuïts pels passadissos (respectant les seves temàtiques), per tal que els infants trobin fonts d’informació fàcilment en el moment que les necessitin. De la mateixa manera que l’escola aposta per tenir ordinadors portàtils a l’abast dels infants i canons a les aules, tot prescindint de “l’aula d’informàtica” i portant la tecnologia a l’aula, volem apropar els llibres als infants i fer-ne ús de forma habitual, dins un entorn de treball significatiu. Tenim la idea que els nens i nenes aprenguin a valorar els documents escrits en paper com a fonts d’informació tant vàlides com Internet, per exemple. A més a més, estem convençuts que buscar informació i extreure allò que ens interessa és un gran aprenentatge de vida, per tant, no volem que a la nostra escola passi desapercebut.
La Maria, mestra de l’escola, és la responsable del projecte de biblioteca. Està en contacte amb l’Oblit, llibretera de la llibreria Casa Anita de Gràcia, que ens fa recomanacions i ens busca llibres. Us encoratgem a que reviseu les guies de lectura que elabora la Maria per Nadal, Sant Jordi i Estiu. Ens sembla que els Reis també se les miren!

