INTRODUCCIÓ

 CONTEXT
Ens trobem en una escola de doble línia, d’uns 500 alumnes entre educació infantil i primària. Aquesta escola es troba en una petita ciutat de l’Alt Empordà, amb un 40% d’alumnat nascut aquí però a casa es parla una llengua que no és el català.
Els alumnes de P3 la majoria no han anat a l’escola bressol però comencem el 2n trimestre i molts d’aquests alumnes ja han adquirit els hàbits escolars però encara no han adquirit la llengua vehicular de l’escola.
Ens acostem a carnestoltes i aquest curs, com que la majoria d’aules ja disposen de pissarra digítal, es vol treballar el carnestoltes amb molts recursos TAC.

L’AULA
Ens situem a l’aula de P4, on els nens ja tenen adquirits els hàbits escolars. L’aula té 20 alumnes, la gran majoria són castellanoparlants, hi ha 4 nens àrabs dels quals 1 no entén el català perquè s’ha incorporat al grup aquest curs i ha faltat bastant, i la resta l’entenen i el parlen perfectament.
L’aula disposa de pissarra digital i ordinador. Aquest ordinador disposa de micròfon i altaveus.
Tenim la càmera de fer fotos a nivell de Cicle.

PROPOSTA D’ACTIVITAT
Ens trobem a la setmana anterior a carnestoltes i a nivell de P4 es vol treballar el carnestoltes aprofitant tots els recursos TAC de què disposem a l’aula i a l’escola.

OBJECTIUS DE LA PROPOSTA

– Conèixer i identificar les tradicions de la festa de Carnaval.
– Gaudir escoltant contes sobre carnestoltes.
– Elaborar la disfressa de carnaval.
– Adquirir vocabulari relacionat amb el carnestoltes.
– Utilitzar diferents recursos TAC
– Respectar les creacions dels companys/es.
Les capacitats que es treballaran seran les 4 capacitats de l’etapa d’Educació Infantil.

DESENVOLUPAMENT

Es faran dues activitats TAC abans de la festa de Carnestoltes, dues activitats TAC durant la festa i una activitat TAC després de la festa.

ABANS
– Explicació del conte “El Carnaval al bosc” amb la PDI
– Festa d’arribada del rei carnestoltes i lectura del pregó

DURANT
– Dibuixar amb el programa Open-Sankoré.
– Amb l’aplicació DRIVE de GOOGLE, compartir un document de text amb l’aula paral•lela.
– Elaborar la disfressa i fer la rua.

DESPRÉS
– Visualitzar les fotos de la rua, fer una tria
– Penjar fotos de la rua al bloc de l’escola.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *