A la biblioteca ja és Nadal!!!!

Hola margallonins i margallonines.

A la nostra biblioteca ja arribat el Nadal i molts de vosaltres no ho sabíeu, oi? Doncs  vinga, a què espereu per venir?

Ja sabeu que el Nadal m’agrada molt i aquest any m’he dedicat a buscar en els llibres coses que us poden interessar: receptes, manualitats, poemes…. No és tan fàcil, perquè a les prestatgeries no hi ha cap apartat que es digui Nadal. Ho has d’anar trobant a cuina, poemes, manuals….

He penjat unes fotocòpies que crec que us poden interessar. Podeu agafar-ne una cada classe, si voleu.

També podeu mirar els llibres d’on ho he tret al prestatge de novetats. Allà també trobareu uns llibres de l’aigua que penso que us agradaran.

MOLT BONES FESTES, PORTEU-VOS BÉ, FEU CAGAR EL TIÓ, MENGEU TORRÓ I DEMANEU LLIBRES ALS REIS. JA VEIEU QUANTES COSES EXPLIQUEN; PHOTO2cards I A MI, I ESPERO QUE A TOTS VOSALTRES EM FAN L’ESQUIROL MÉS FELIÇ DEL MÓN.

Adéu Joana.

L’any passat per aquestes dates vam participar en l’homenatge a la Joana Raspall. Totes les classes van aprendre un poema seu i d’aquesta manera el vam regalar a totes les famílies de l’escola. També a ella li varem fer arribar l’enregistrament del recital. Doncs, avui, la Joana ens ha deixat; però no del tot . Sempre tindrem un gran tresor que viurà per sempre: els seus poemes.

Amb un d’ells volem recordar-la i retre el nostre petit homenatge.

El dia de Sant Jordi al Margalló

Un any més vam poder gaudir de la marató de contes que ja és tradicional a l’escola. Antics i nous mestres, alguna mare i coneguts ens van deleitar amb les seves històries. També a l’entrada de l’escola es van poder veure exposades les creacions literàties de les diferents classes. Intercanvi de llibres a la biblioteca i com no cada classe la seva rosa i el seu llibre,

Un bon començament de setmana. La setmana cultural dedicada aquest any a l’escultura.

MIREU ELS NOUS ENLLAÇOS QUE HE PENJAT. VALEN LA PENA!!

L’Esqui ens felicita el Nadal

L’Esqui ens felicita el Nadal amb un petit regal. S’ha posat a l’entrada de l’escola damunt d’unes capsetes. N’hi ha una per a cada classe dintre de les quals trobarem un poema que ens ha triat.

Com diu l’Esqui : les paraules, ben remenades i amanides són la millor llaminadura!!!

El meu món de poesia

Per a aquells/es que estimeu la poesia no podeu deixar escapar aquest llibre de la Joana Raspall. Aquesta gran poetessa, als seus 98 anys és capaç de fer-nos sentir molt i molt bé amb els seus poemes senzills i propers.
Les il-lustracions de Pere Cabaret acaben d’arrodonir el llibre. Aquest ve acompanyat d’un Cd amb imatges animades i on podreu sentir recitar la pròpia autora. A més a més es tracta d’una publicació de l’editorial local El cep i la nansa.

Els llibres de Jeanette Winter

Hem descobert, tot navegant per internet uns contes diferents. Tots ells estan basats en fets reals i propers cronològicament parlant. Expliquen històries de diferents països i cultures i promouen valors importants: el valor dels llibres i la lectura, l’estimació i el respecte del planeta, la igualtat de les dones…
Tots són de la mateixa autora. Els que hem llegit són La bibliotecaria de Basora, Biblioburro, Wangari y los árboles de la paz. La escuela secreta de Nasreen.
Els podreu trobar a la biblioteca Joan Oliva i en breu esperem tenir-los a l’escola.
La comissió de biblioteca els presentarà al claustre i esperem que s’engegin diferents activitats a les classes al voltant d’ells.
Podeu trobar més informació a http://www.editorialjuventud.es/3582-7.html
Esperem que us agradin!!!