CAPS DE MORT

La festa de la Castanyada, Tots Sants i Fidels Difunts, que és la Festa catalana de Tardor, ens parla del cicle de la Terra: després de l’abundor de les collites de l’estiu, ve el repòs, la mort de la natura i és en aquest moment quan les nostres tradicions ens constaten unes festes de culte als Difunts.

Es creia que des de la nit de Tots Sants i fins l’endemà al migdia del dia de Fidels Difunts les ànimes dels avantpassats tornaven a les cases i als llocs on havien viscut.

Al Ripollès des de comçament del s. XX havia estat costum propi foradar carbasses i posar-hi una espelma a dins i col·locar-les a l’ampit de la finestra per mostrar a les ànimes dels familiars difunts quin era el camí a seguir de retorn cap al món de les ànimes.

Ja veieu que molt abans que ens arribessin costums d’altres països (Halloween, Día de los Muertos) en algunes comarques catalanes ja era tradició buidar carbasses amb espelmes a dins.

Si no veieu la presentació de diapositives, feu clic aquí.

Us adjuntem una llegenda que també expliquem als nens i nenes més grans de l’escola! La voleu llegir?

This entry was posted in General and tagged , on by .

About escola Doctor Robert

La nostra escola està situada a Camprodon. Està envoltada d'un entorn natural meravellós i de gran bellesa com són els Pirineus i d'un entorn arquitectònic, històric-romànic, com és el Monestir de Sant Pere. L’adreça és : Plaça Sta. Maria, nº8 – 17867 – CAMPRODON Us podeu posar en contacte amb l’escola per telèfon al 972740260, o bé pel correu electrònic : b7000779@xtec.cat