TÍTOL : L´escola del bosc
NIVELL EDUCATIU : 5è .
OBJECTIUS /COMPETÈNCIES
. Crear un entorn ric d´oportunitats i propostes d´aprenentatge perquè s´aprengui a descobrir a través del joc i la natura.
. Desenvolupar una consciència de la natura, les estacions i els ritmes de l´any.
. Treballar en equip i resoldre els problemes pacificament.
. Educar de manera activa, creativa, participativa i constructivista.
. Ensenyar a aprendre a aprendre.
. Conèixer i interaccionar amb el món físic i educar a partir del propi entorn.
. Desenvolupar l´autoestima i la confiança del propi alumne.
. Apropar l´art en torn a la natura.
COMPETÈNCIES:
– MATEMÀTICA.
. Identificar , anomenar i traçar rectes paral.leles, secants i perpendiculars.
. Mesurar i dibuixar angles.
. Comprendre i interpretar dades matemàtiques relacionades amb formes geomètriques.
. Utilizar nocions geomètriques i sistemes de representació espacial.
. Usar la geometría per a descriure, interpretar i comprendre les informacions de l’espai físic que ens envolta.
APRENDRE A APRENDRE
• Utilitzar diferents estratègies i tècniques de treball que permetin entendre i aplicar els coneixements adquirits en la resolución de noves tasques.
– TRACTAMENT DE LA INFORMACIÓ I COMPETÈNCIA DIGITAL.
. Cercar, contrastar i seleccionar informació digital de diverses fonts i entorns digitals.
. Organitzar i emprar els propis entorns personals digitals de treball i d’aprenentatge.
. Importància de les representacions gràfiques a l´hora de comunicar informacions.
– ARTÍSTICA I CULTURAL.
. Potenciar el diàleg amb els alumnes sobre la importància de valorar, apreciar i gaudir de l´art.
. Aplicar tècniques, recursos i materials diversos per expresar-se artísticament, representant les formes treballades.
Seqüència d´activitats proposades:
ACTIVITATS
La proposta d´aquesta activitat està dirigida als alumnes de cicle superior (5è) i treballarem els angles i les rectes, després de veure el video i el power point realitzaran algunes pràctiques a l´aula d´informàtica, per tal de treballar les mesures amb el transportador.
Unes quantes sessions les farem al bosc de l´escola on els nens hauran de trobar a partir d´un mapa ( on podran veure perquè és fan servir els angles) els diferents arbres que han anat plantant els alumnes de les diferents aules , així com trobar els diferents angles que tenen les branques dels arbres i tots els elements que trobin al bosc . El treball serà cooperatiu , una vegada acabat el treball es posarà en comú amb la resta de grups.
Faran el recompte de tots els elements mitjançant un excel on posaran totes les dades i en el mateix excel faran un gràfic de barres dels diferents tipus d´angles , així com dels diferents tipus de rectes.
Aproparem l´art a la natura , cada alumne farà la seva creació segons la seva inspiració, una pintura del bosc on puguem gaudir de les línies i dels angles amb la tècnica que més els hi agradi.
Els alumnes hauran de fer fotografies de cada activitat per tal que després puguin recopilar-ho tot i poder fer un album amb el picassa amb tots els treballs que es vagin fent.
CRITERIS I SISTEMA D’AVALUACIÓ:
. Identificar i reconèixer les diferents formes geomètriques treballades: línies, angles…
. Classificar els diferents tipus d´angles i de rectes, segons els criteris donats.
. Aplicar els coneixements adquirits a la resolució de problemes.
. Triar l´ eina més adequada per ordenar i classificar la informació del tema.
EDUCACIÓ INCLUSIVA
Quasi tota la unitat es treballa cooperativament. Els grups seran heterogenis de 4 alumnes cada grup. Els alumnes s´ajudaran entre ells quan ho necessitin. Cada alumne tindrà el seu càrrec per realitzar les tasques que s´hauran repartit entre ells . El mestre assessorarà i ajudarà per tal que totes les tasques es portin a bon terme.
El suport digital ens donarà més recursos i ens facilitarà per poder treballar els diferents nivells i ritmes d´aprenentatge