GUIA DIDÀCTICA

TÍTOL : L´escola del bosc

NIVELL EDUCATIU : 5è .

OBJECTIUS /COMPETÈNCIES

. Crear un entorn ric d´oportunitats i propostes d´aprenentatge perquè s´aprengui a descobrir a través del joc i la natura.

. Desenvolupar una consciència de la natura, les estacions i els ritmes de l´any.

. Treballar en equip i resoldre els problemes pacificament.

. Educar de manera activa, creativa, participativa i constructivista.

. Ensenyar a aprendre a aprendre.

. Conèixer i interaccionar amb el món físic i educar a partir del propi entorn.

. Desenvolupar l´autoestima i la confiança del propi alumne.

. Apropar l´art en torn a la natura.

COMPETÈNCIES:

– MATEMÀTICA.

. Identificar , anomenar i traçar rectes paral.leles, secants i perpendiculars.

. Mesurar i dibuixar angles.

. Comprendre i interpretar dades matemàtiques relacionades amb formes geomètriques.

. Utilizar nocions geomètriques i sistemes de representació espacial.

. Usar la geometría per a descriure, interpretar i comprendre les informacions de l’espai físic que ens envolta.

APRENDRE A APRENDRE

• Utilitzar diferents estratègies i tècniques de treball que permetin entendre i aplicar els coneixements adquirits en la resolución de noves tasques.

– TRACTAMENT DE LA INFORMACIÓ I COMPETÈNCIA DIGITAL.

. Cercar, contrastar i seleccionar informació digital de diverses fonts i entorns digitals.

. Organitzar i emprar els propis entorns personals digitals de treball i d’aprenentatge.

. Importància de les representacions gràfiques a l´hora de comunicar informacions.

– ARTÍSTICA I CULTURAL.

. Potenciar el diàleg amb els alumnes sobre la importància de valorar, apreciar i gaudir de l´art.

. Aplicar tècniques, recursos i materials diversos per expresar-se artísticament, representant les formes treballades.

Seqüència d´activitats proposades:

ACTIVITATS

La proposta d´aquesta activitat està dirigida als alumnes de cicle superior (5è) i treballarem els angles i les rectes, després de veure el video i el power point realitzaran algunes pràctiques a l´aula d´informàtica, per tal de treballar les mesures amb el transportador.

Unes quantes sessions les farem al bosc de l´escola on els nens hauran de trobar a partir d´un mapa ( on podran veure perquè és fan servir els angles) els diferents arbres que han anat plantant els alumnes de les diferents aules , així com trobar els diferents angles que tenen les branques dels arbres i tots els elements que trobin al bosc . El treball serà cooperatiu , una vegada acabat el treball es posarà en comú amb la resta de grups.

Faran el recompte de tots els elements mitjançant un excel on posaran totes les dades i en el mateix excel faran un gràfic de barres dels diferents tipus d´angles , així com dels diferents tipus de rectes.

Aproparem l´art a la natura , cada alumne farà la seva creació segons la seva inspiració, una pintura del bosc on puguem gaudir de les línies i dels angles amb la tècnica que més els hi agradi.

Els alumnes hauran de fer fotografies de cada activitat per tal que després puguin recopilar-ho tot i poder fer un album amb el picassa amb tots els treballs que es vagin fent.

CRITERIS I SISTEMA D’AVALUACIÓ:

. Identificar i reconèixer les diferents formes geomètriques treballades: línies, angles…

. Classificar els diferents tipus d´angles i de rectes, segons els criteris donats.

. Aplicar els coneixements adquirits a la resolució de problemes.

. Triar l´ eina més adequada per ordenar i classificar la informació del tema.

EDUCACIÓ INCLUSIVA

Quasi tota la unitat es treballa cooperativament. Els grups seran heterogenis de 4 alumnes cada grup. Els alumnes s´ajudaran entre ells quan ho necessitin. Cada alumne tindrà el seu càrrec per realitzar les tasques que s´hauran repartit entre ells . El mestre assessorarà i ajudarà per tal que totes les tasques es portin a bon terme.

El suport digital ens donarà més recursos i ens facilitarà per poder treballar els diferents nivells i ritmes d´aprenentatge

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *