Els nens i nenes de tercer hem estat cuidant l’hort des de principi de curs. Vam tenir l’oportunitat de recollir els fruits de l’esforç que hem estat fent: vuit remolatxes i tres coliflors molt grans, que feien molt bona olor. Tots ens les volíem endur a casa, així que les hem partit per la meitat i les hem sortejat per a què alguns alumnes se les enduguessin a casa.
Teatre en anglès
Aquest dimarts hem pogut gaudir d’una obra de teatre en anglès amb actors i actrius natius! Ens han fet participar, cantar i ballar, ens ho hem passat molt bé!
Excursió de dijous gras
El dijous 16 de febrer hem fet la tradicional excursió de Dijous Gras. Primer hem anat a un espai que ens agrada molt, a prop de Santa Elena d’Agell. Allà hem esmorzat, hem jugat a fer cavanes i a enfilar-nos als enormes blocs de granit. Després hem pujat al Castell de Burriac, on hem gaudit de les vistes i hem dinat. Finalment, hem anat a la Font Picant a jugar una estona més.
Fem varetes!
Els alumnes de tercer hem estat creant varetes ma`giques a l’hora de plàstica. Ho hem fet amb materials diversos i ara cadascú té una vareta diferent. Ens ho hem passat molt bé i hem sigut molt creatius!
La importància de la vista
El passat dimarts 24 de gener, va venir en Josuè a parlar-nos i fer-nos conscients de la importància que té el sentit de la vista. Sovint no valorem que tenim molta sort de veure-hi tan bé i si no en hi veiem gaire podem solucionar-ho amb ulleres però hi ha casos de ceguesa de naixement o dificultats més greus difícils de solucionar només portant ulleres.
Vàrem aprendre l’alfabet Braille que fan servir els nens i les nenes cegues i vam aprendre com funciona el sistema de punts en relleu que es fa servir per poder llegir.
Per prendre consciència de com se sent un/a nen/a que no hi veu, ens vàrem posar unes ulleres de plàstic borroses amb diferents capes. Vàrem intentar llegir el llibre de lectura. Que difícil! Ens havíem d’apropar molt i costava entendre la lletra.
Gràcies Josu per fer-nos adonar de la importància de la vista!
Dibuixem l’ametller del pati
Els alumnes de tercer hem dibuixat l’ametller del pati. Avui hem vist que no estava florit, de fet hi hem pogut veure UNA flor. Ens ha agradat molt fer un dibuix a l’aire lliure. Tot i que ho hem trobat una mica difícil, ens hem esforçat a fer-ho el millor que hem pogut i ens hem adonat que tots hem dibuixat l’arbre en un estil diferent però tots han quedat bonics . Quan floreixi, tornarem a dibuixar-lo i en veurem les diferències.
Amic invisible
Els alumnes de 3r ahir vam celebrar l’amic invisible. Va ser una tarda molt bonica i divertida. Tenim uns artistes a tercer que han fet uns regals molt originals i ben preparats.
Aquí podeu veure algunes fotografies.
Bones festes!
Som la classe dels Harry Potter
Els alumnes de 3r A vam decidir dir-nos Harry Potter i des d’inici de curs hem estat treballant el nom de la nostra classe. Un dia vam arribar a la classe i ens vam trobar una carta de la directora de Hogwarts demanant-nos si voliem entrar a Hogwarts! Ens va fer molta il·lusió, quina sorpresa! Ens demanava que li escrivíssim una carta explicant les nostres virtuts per poder entrar, així que ens vam posar mans a la feina! Ens va costar una mica trobar coses bones de nosaltres però ens vam adonar que en tenim moltes! Al cap d’uns dies, a l’arribar a l’aula ens vam trobar un bitllet a Hogwarts, això volia dir, que ens havien admès a tots! Quina alegria! Un cop dins, el barret seleccionador ens va dir de quina casa érem i vam començar a treballar, creant trucs de màgia, aprenent coses de l’autora, decorant la porta de la nostra classe, aprenent coses de casa nostra i també del país on es va escriure Harry Potter entre moltes altres coses que hem anat aprenent. Al llarg del curs anirem treballant més coses de Harry Potter però de moment hem fet una bona introducció tot treballant-ho des de diferents matèries com la plàstica, català, castellà, anglès i medi. Podeu veure algunes fotografies, clicant aquí.
Fem innovamat
Amb innovamat, estem treballant les matemàtiques de manera molt divertida. Quan fem reptes, de vegades mirem vídeos que ens introdueixen el tema a treballar, i després fem pràctiques com sospesar objectes per adonar-nos del que pesa més.
A laboratori de nombres, fem primer activitats manipulatives, com per exemple, utilitzant la pissarreta mágica, que ens encanta o una activitat a la pissarra digital i després plasmem el que hem entés al quadern.
El dia d’informàtica, fem matemàtiques amb ordinadors, és el dia més divertit de tots!
Museu del càntir
Els alumnes de tercer hem estat treballant el càntir d’Argentona durant unes setmanes. Per a fer-ho més vivencial, el passat dijous 6 d’octubre vam anar a visitar el museu del càntir d’Argentona.
L’Oriol ens va ensenyar tot tipus de càntirs, des del més antic fins al més modern. Alguns dissenys molt artístics com ara els de l’estil Picasso, altres dissenys més pràctics com els de peu pla per poder anar amb barca i així el càntir no es tomba.
També ens va explicar el material del qual estaven fets i la seva tradició i festivitat actual aquí a Argentona. Vam aprendre moltes coses curioses i interessants.
Ara des de l’escola, ho hem enllaçat amb el tema de l’aigua i de les fonts d’Argentona. Per a introduir el tema, hem tingut la sort de poder tenir a l’aula el Pep, membre del grup de les fonts d’Argentona, ens ha explicat coses molt interessants. Moltes gràcies, Pep!
Aquí teniu un recull de fotografies.