Papallones

La Victòria ens ha portat la seva col·lecció de papallones. N’hi ha de molt boniques!

Vam poder observar-les detingudament amb lupa. Hi havia una enorme!! Algunes per darrera tenien dibuixos molt divertits: fulla, mussol, el cel de nit… Es veien perfectament les antenes, el cap i uns pelets molt finets. Mai havien vist tantes papallones juntes diferents!

Excursió al Port d’Arenys

Dimecres 29 de maig, els TAURONS i les ESTRELLES DE MAR , amb la resta d’Educació Infantil i Cicle Inicial, vam fer una sortida al port d’Arenys. Durant tot el curs, la nostra escola ha treballat temes relacionats amb el mar i per això, gràcies a l’AMPA que va costejar l’activitat, tot l’alumnat ens hem arribat fins Arenys per fer el tancament d’aquest tema que tants bons moments ens ha donat i del que tant hem après.

Un cop arribats a Arenys i després d’haver-nos tret la gana de sobre, la Meri i la Georgina, les monitores que ens van acompanyar tot el dia, ens van portar fins  a la platja. Allí ens van explicar un conte a través del qual vam descobrir com s’han format les platges i com és la vida de les petxines. Després vam buscar amb l’ajuda d’un plafó, restes de petxines a la sorra de la platja. Vam saber que hi ha una petxina que brilla molt que es diu lluenta i una altra molt fineta que es diu ullal d’elefant perquè s’hi sembla.

En acabar vam fer una ruta guiada pel port, començant per la zona del Portinyol, i vam veure una barca antiga exposada fora l’aigua . Allà ens van explicar com era la vida dels pescadors abans de construir el port. Després vam continuar la passejada seguint les diferents instal·lacions, el port esportiu fins arribar al port pesquer per fer l’activitat estrella de la jornada: un cop posada una armilla salvavides, és clar, van poder fer una sortida en barca pel port d’Arenys, on vam poder  veure des de l’aigua els diferents vaixells, barques de pesca, les drassanes i l’escullera. I vam poder experimentar , també, què és navegar fora de la protecció d’un port. El capità Hug quan anava una mica ràpid ens feia unes bones esquitxades!

Com no hi cabien tots a l’hora, ens vam dividir en tres grups i, mentre un grup viatjava en barca, els altres grups vam fer minitallers: un joc de memory per conèixer les espècies autòctones de peix i una historia que ens parlava de com viuen i es mouen els peixos.  En acabar, vam fer la descoberta del port pesquer on vam conèixer una mica  el món de la pesca. En Toni ens va ensenyar com s’entesten les xarxes i en Roberto la captura que acabava de fer.

La visita arribava al seu final. Tots cap a dinar en una zona plena de jocs. Ens ho vam passar genial!