Dijous Llarder

Per celebrar el dijous llarder les nenes i els nens de cicle inicial han anat  Santa Elena d’ Agell.

Els infants s’han endinsat al bosc on  ha pogut olorar un munt de plantes aromàtiques, ha vist arbres de fulla caduca i perenne i han sentit les veus dels ocells.

Ha fet un dia esplèndid  i ens  ha permès  gaudir d’unes espectaculars vistes del mar i veure els municipis que envolten Argentona.

Un cop arribats a l’esplanada de Santa Elena han fet un esmorzar de germanor i  després han gaudit d’una estona de joc lliure fent construccions de cabanes amb el material que han anat trobat al bosc.

Fem neu

Com aquests dies ha nevat i fet tant fred, algunes nenes i alguns nens de primer hem anat a la muntanya a veure i tocar la neu però no tots. Per això hem decidit crear neu a classe i divertir-nos jugant amb ella. El que més ens ha sorprès ha estat quan hem afegit vinagre al bicarbonat i a l’escuma d’afeitar… ha començat a produïr-se més escuma!!

smart

Dic la meva

Els nens i les nenes de la classe de l’atletisme i de les esquiadores i esquiadors, aquest curs, estem fent el treball del dic la meva dels animals mamífers que cadascú de nosaltres hem triat.

És un projecte oral on expliquem davant dels nostres companys i companyes quines han sigut les raons per les quals hem triat aquest animal i quines són les coses que volem conèixer d’ell.

Aquí teniu un recull  de fotos de les exposicions orals del primer trimestre d’aquest curs.

Restaurant

LAS CLASES DEL ATLETISME Y DE LES ESQUIADORES I ELS ESQUIADORS, POR UN RATITO, SE CONVIRTIERON EN RESTAURANTES. LOS ALUMNOS Y LAS ALUMNAS ELABORARON LOS PLATOS, LOS POSTRES Y LAS CARTAS. TAMBIÉN DECIDIERON QUÉ FUNCIÓN QUERÍAN DESARROLLAR DENTRO DEL RESTAURANTE:  SI QUERÍAN SER CAMAREROS/AS, COCINERAS/OS Y CLIENTES/AS.

UNA VEZ QUEDÓ ABIERTO EL RESTAURANTE, NOS LO PASAMOS MUY BIEN Y PRACTICAMOS MUCHO EL CASTELLANO.

smart

Racons de Mates i Llengua

Racons de Llengua

Les nenes i els nens de primer sabem les lletres i escrivim paraules a través de racons on aprenem tot jugant. En aquests racons fem trescaclosques de l’abecedari (lletra de pal i lligada), dictats muts, separem síl-labes, escrivim a la llibreta d’escriure i fem el traç de la lletra lligada a la pissarra.

Racons de Matemàtiques

Durant algunes sessions de matemàtiques els alumnes de primer treballem per racons.  En petits grup de 3 o 4 alumnes reforcem els conceptes més bàsics de numeració. Treballem bàsicament amb els 10 primers números i així els infants van agafant seguretat. Introduïm els conceptes de posar i treure amb material de suport (botons, regletes, dits…) i resolem petites operacions. També treballem la descomposició de nombres amb les regletes fent també d’aquesta manera operacions bàsiques. I tot això de la manera més divertida, jugant amb els companys i treballant en equip!!

Experiment amb fruits

Els nens i les nenes de primer hem treballat els fruits secs i els fruits carnosos. A l’aula hem obert diferents fruites carnoses (raïm, magrana, figues, poma…) i ens hem adonat que desprenen suc i tenen tres parts: pell, polpa i llavor.  En canvi els fruits secs (com ara les nous o els festucs) tenen closca i no desprenen cap mena de suc.

Després hem olorat amb el sentit de l’olfacte i ens hem adonat que la taronja és la que desprenia una olor més forta.  I utilitzant el sentit del gust hem fet un tastet on hem diferenciat la dolçor de l’ àcidesa i la duresa dels fruits