ÀUDIO-DICTAT 3

Hola a tothom,

Ja tenim un nou àudio-dictat preparat per ser escoltat i estudiat.

Recordeu, alumnes de cicle mitjà de l’escola de Ger, que teniu fins el dimarts 24 de febrer per estudiar-lo bé. Penseu bé com es poden escriure totes les paraules que surten!

Aquí teniu l’enllaç per poder accedir a l’àudio-dictat: 

https://drive.google.com/file/d/0B_aZ6bFGcevia1lfLVJPdWpSTHc/view?usp=sharing

Que tingueu un bon estudi!

ÀUDIO-DICTAT 2

Hola a tothom,

Ja tenim un nou àudio-dictat preparat per ser escoltat i estudiat.

Recordeu, alumnes de cicle mitjà de l’escola de Ger, que teniu fins el dimarts 10 de febrer per estudiar-lo bé. Penseu bé com es poden escriure totes les paraules que surten!

Aquí teniu l’enllaç per poder accedir a l’àudio-dictat: 

https://drive.google.com/file/d/0B_aZ6bFGcevicjVrYkROa1JxYjA/view?usp=sharing

Que tingueu un bon estudi!

ÀUDIO-DICTAT 1

Hola a tothom,

Avui, estrenen una nova categoria al bloc: els àudio-dictats. És una secció encarada bàsicament als mestres i els alumnes. L’objectiu d’aquesta és penjar àudio-dictats perquè els alumnes treballin la comprensió oral.

La informació següent, va encarada als alumnes de cicle mitjà de l’escola Santa Coloma de Ger. 

A l’enllaç que teniu més avall, hi trobareu el dictat que us heu d’estudiar per dimarts 3 de febrer de 2015. Per estudiar l’únic que heu de fer és escoltar moltes vegades l’àudio-dictat; com més vegades ho feu, més assolireu el contingut del dictat. No us preocupeu per si us costa. Aquest exercici, al principi, serà difícil per tothom i és a base de pràctica que ho anireu aconseguint.

I recorda, com més vegades l’escoltis, més fàcil et serà de fer!

Aquí teniu l’enllaç:

https://drive.google.com/file/d/0B_aZ6bFGceviX2dPMGpiMXNSUDE1TXZCYWg2NUJIdHhCcy1Z/view?usp=sharing

Que tingueu un bon estudi!

30 minuts – Bullying

Hola,

Aprofito, avui dilluns, per compartir amb vosaltres el vídeo del 30 minuts de TV3 d’ahir a la nit que parlava sobre el Bullying.

Val molt la pena  mirar-lo i, entre tots: pares, mestres i comunitat educativa, reflexionar sobre aquesta problemàtica que moltes vegades queda aïllada i silenciada a les nostres escoles.

Us convido a veure’l i, si sou mestres de cursos elevats, a visionar-lo a les vostres classes per tractar el problema amb els principals afectats.

http://www.tv3.cat/30minuts/reportatges/1943/

I si algú vol debatre sobre el tema, només cal posar un comentari a l’article!

Fins aviat,

Enric Coll

Les sis preguntes fonamentals

Imatge extreta de: www.vertutoriales.com

Hola a tothom,

Avui us comparteixo un material que he creat per penjar a l’aula. És un material molt senzill i que, segurament, molts de vosaltres ja el teniu.

Són els cartells de Les sis preguntes fonamentals de l’àrea de català (que normalment fem servir en texts com les notícies):

– Què?     – Qui?       – Com?       – Quan?      – On?        – Per què?

D’aquesta manera, i tal i com us deia en l’article de dissabte, podem complementar el treball a fer sobre la notícia.

Espero que us pugui fer servei i us estalviï feina!

Treballem la notícia!

Imatge extreta de la web: www.aula365.com

Hola a tothom,

Avui us comparteixo un document que he creat conjuntament amb els meus alumnes de cicle mitjà de l’escola Santa Coloma de Ger.

És un document per treballar a la notícia. De manera molt esquemàtica, en aquest document hi podem trobar la finalitat de la notícia, les parts que ha de tenir, i a les respostes que ha de respondre (què, qui, etc…)

El document és pensat bàsicament pels alumnes com ajuda i complement del treball i l’estudi que han de dur a terme.

Esperem que us pugui ser de gran ajuda!

Quaderns didàctics “La Sardana a l’escola”

Imatge de la web: http://www.ddgi.cat/recursosPedagogics/sardana/sardana.html

Hola a tothom,

Tal i com us vaig en l’article anterior ‘La Sardana a l’Escola’, us enllaço el material creat per la Mireia Bosc, el Xavier Colón i el Quim Massa. Són uns quaderns didàctics pensats per treballs des de cicle inicial fins a cicle superior (ideals per complementar el treball que realitzen els monitors del programa pedagògic).

Només cal que cliqueu sobre les imatges que us poso a continuació perquè se us vagi obrint el PDF corresponent a cada quadern.

 

 

 

 

 

 

Espero que us puguin ser de molta utilitat i que gaudiu d’aquest material tant ben fet!

La Sardana a l’escola!

Coneixeu el programa ‘La Sardana a l’Escola‘?

Segur que sí!

Tot i així, per si encara hi ha algú que no, avui us en faré cinc cèntims.

Aquest programa es dur a terme des de l’any 1997, gràcies a l’Associació Cultural La Talaia amb col·laboració de la Diputació de Girona i el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya. Gràcies això, milers d’alumnnes, fa més de 18 anys que poden aprendre a ballar sardanes i, aprendre tot el que envolta a la dansa popular catalana i a la seva música.

Durant els nou cursos que porto treballant com a mestre de música, en les diferents escoles que he estat, sempre hem dut a terme aquest programa. Crec fermament que val la pena dur-lo a terme ja que es pot integrar, perfectament, als continguts de l’àrea de música. Els alumnes, a part d’aprendre a ballar, a assimilar els passos dels curts i els llargs, també aprenen a escoltar la música, a contar-la, saber quins són els instruments que senten i com s’organitza La Cobla. I s’ha d’agrair la feina que fan els monitors perquè busquen totes les maneres de fer-ho més atractiu i proper als alumnes.

A part de tot això, si nosaltres anem a la pàgina web:

http://www.ddgi.cat/recursosPedagogics/sardana/sardana.html

podem trobar tota una sèrie de recursos molt interessants (que també tindreu enllaçats més endavant a l’apartat de material musical).

El primer material que trobem són uns quaderns creats per la Mireia Bosch, Xavier Colon i Quim Massa. Podeu trobar quaderns des de primer curs de cicle inicial fins a segon curs de cicle superior.

El segon material que trobem són unes programacions didàctiques, realitzades pels mateixos autors dels quaderns, però en aquest cas, només ho trobem a partir de cicle mitjà fins a cicle superior.

I ja que recomanem material, a tots els que estigueu interessats en treballar la sardana des de diferents aspectes, i tingueu ganes de fer-ho de manera digital, us recomano el següent bloc on us explicaran com funciona el PROJECTE SARDATIC. Els creadors del projecte són: l’Eva Martínez i Carrasco, el Xavi Piñol, la Griselda Roca i Prats, i la Núria Aznar.

http://sardatic.blogspot.com.es/

Com podeu observar, de possibilitats de treballar la sardana a l’escola n’hi ha unes quantes! Ara només cal que escolliu la que més s’adapti a les vostres possibilitats!

Per acabar amb aquest article, us deixo una foto que vaig fer ahir, 15 de gener, a la primera sessió d’aquest curs de ‘La Sardana a l’Escola’, a l’Escola Santa Coloma de Ger.

Fins aviat i bona dansa!

Enric Coll

El bosc dels desapareguts – Joan Manuel Gisbert

El llibre de Joan Manuel Gisbert , ‘El bosc dels desapareguts‘, està escrit en llengua catalana i està indicat per nens i nenes a partir de 8 anys. Pertany a la col·lecció ALA DELTA de l’editorial Baula.

És un bon llibre perquè els nens de cicle mitjà, experimentin la incertesa i la inquietud davant de fets que, en principi, no tenen una explicació concreta i/o raonable.

Tot gira al voltat d’aquest bosc anomenat ‘El bosc dels desapareguts’. Un dels consellers del Rei, anomenat Lleonard, decideix que ell pot esbrinar què passa realment en aquell bosc, i s’endinsa (sense saber-ho) amb d’altres companys del regne i alguns no tant amics.

Un llibre que sens dubte els agradarà i els farà volar la imaginació en descobrir les coses incertes que van passant.

Bona lectura!

Metodologia i les matemàtiques!

Hola a tothom i bona tornada de vacances de Nadal!

Avui us deixo dos articles que parlen sobre les matemàtiques i la seva metodologia en el portal digital El Confidencial.

El primer, és escrit per Miguel Ayuso, on fa una entrevista al Decà de la Facultat de Ciències Socials i de l’Educació de la Universitat Camilo José Cela, José Antonio Fernández Bravo.

L’article reflexiona sobre com ensenyem les matemàtiques a l’escola i la metodologia que fem servir. Val molt la pena dedicar-hi uns minuts i reflexionar sobre la nostra pròpia tasca docent en aquesta matèria.

És evident que a l’escola, moltes vegades, pequem de voler ensenyar molt contingut i que s’aprengui ràpid i de manera massiva però, realment després aconseguim un aprenentatge significatiu per l’alumne? Hem d’encarar tota la nostra metodologia cap a ensenyar a pensar, mostrar el per què del que ensenyem i el seu valor en el seu dia a dia. Hem d’aprendre a ensenyar a un ritme més lent.

El segon article, és per crear una mica de polèmica i per fer-nos conscients del que està passant a EE.UU amb la unificació que volen fer de l’educació i del seu sistema educatiu (juntament amb la nova metodologia que estan aplicant a l’àrea de matemàtiques). L’article és escrit per Héctor G. Barnés.

Amb les lectures d’un i altre, tenim tema per reflexionar!

El que és evident és que hem de fer front a l’immobilisme del sistema educatiu. Mica en mica l’hem de canviar, i trobar noves maneres d’ensenyar més eficaces en aquest món tant canviant!

Aquí teniu els enllaços, respectivament:

1 – http://www.elconfidencial.com/alma-corazon-vida/2015-01-08/uno-de-nuestros-mejores-profesores-senala-el-gran-error-en-la-ensenanza-de-matematicas_599881/

2 – http://www.elconfidencial.com/alma-corazon-vida/2014-12-11/el-metodo-revolucionario-y-polemico-con-el-que-ensenan-matematicas-en-eeuu_587464/

Bona lectura!

Enric Coll