El llibre de Josep Albanell (pseudònim Joles Sennell), ‘La bruixa Katric Catrock i la fada Dolsi Tante‘, està escrit en llengua catalana i està indicat per nens i nens a partir de 8 anys. Les il·lustracions pertanyen a la col·lecció LA FORMIGA GROGA de l’editorial Ànima Llibres.
El llibre La bruixa Katric Catrock i la fada Dolsi Tante és molt interessant per la manera en què està escrit.
Primer de tot, l’autor, ens presenta la bruixa Katric Catrock i els problemes que té amb les altres bruixes del país de Bruixam. Llavors, ens dona a conèixer la fada Dolsi Tante també amb els seus problemes amb les altres fades del país de Fadam. Un cop fet això, uneix als dos personatge en el bosc Florit perquè, juntes, solucionin les seves preocupacions i problemes en el món dels humans, a la població de Viladallà.
Al estar escrit amb aquesta estructura, ajuda als alumnes a recordar les característiques de cada personatge i a ser capaç d’unir dins la seva ment, la història de dos personatges que, al final, el destí les uneix.
També és interessant la gran quantitat de vocabulari en català que els nens i les nenes poden aprendre. Tant si sou pares que llegiu amb els vostres fills com mestres amb els vostres alumnes, us recomano anar pas a pas amb la lectura sense deixar passar cap de les expressions o frases fetes, perquè realment és molt ric en paraules noves.