Entrevista a Gisela (2)

ENTREVISTA A GISELA BAZAN

 

Aquesta entrevista la vaig fer el dia 2 de Juliol, al club hípic de Villa la Angostura (Argentina).

La noia que me la va concedir té 23 anys i no ha estudiat ni psicologia ni ha fet cap mena de curs sobre l’Equinoteràpia. Amb això vull dir, que no vaig sortir gaire satisfeta, ja que, no va poder respondre la majoria de preguntes que havia preparat. Per això l’entrevista no està gaire complerta.

També vaig quedar parada, ja que, em vaig informar  de si s’havia d’estudiar per treballar a una hípica amb discapacitats. I efectivament s’ha de tenir un grau en psicologia, logopeda, psicopedagoga, etc. I conèixer el món dels cavalls.

Tot seguit us presento l’entrevista a la Gisela Bazan.

  1. 1.    En què consisteix l’Equinoteràpia?

 

L’Equinoteràpia, com bé diu la paraula, és una teràpia d’equins. És a dir, és una teràpia per a discapacitats que com a estri s’utilitza el cavall.

Avarca tot tipus de discapacitats, des de problemes d’aprenentatge fins a una persona amb esclerosis múltiple.

El cavall ajuda aquesta en molts aspectes. Com millorar l’atenció, l’equilibri, l’autoestima, l’autonomia personal, etc.

  1. 2.    Quines patologies presenten els discapacitats?

 

Hi ha moltes patologies ,ja que, l’Equinoteràpia serveix per patologies ‘’lleus’’ com problemes d’aprenentatge o hiperactivitat com per patologies ‘’greus’’ com ara la paràlisi cerebral. Per tant, es recomana a qualsevol discapacitat tan física com psíquica.

  1. 3.    Quina beneficis aporta?

 

L’Equinoteràpia, comporta beneficis tant físics com psíquics , des de millorar l’equilibri i relaxar la musculatura amb persones que la tenen tensa, fins a poder adquirir una certa autonomia del pacient, millorar la seva concentració, tenir il·lusió i molts altres.

 

  1. 4.    La recuperació és ràpida?

 

Tot depèn de la patologia que presenti el pacient i del vincle afectiu que es crea amb el cavall i ell.

Penso que és molt important el treball que fan els terapeutes, i el vincle que també es forma amb aquests. Ja que el pacient tindrà més confiança i es podrà treballar amb més tranquil·litat.

 

  1. 5.    Que t’aporta l’Equnoteràpia?

 

Jo fa poc que m’he introduït en aquest món, però per el que he pogut experimentar, m’aporta una gran felicitat veure aquells nens/es treballen amb tanta il·lusió, ja que, ells mateixos veuen que estan capacitats per portar un animal.

  1. 6.    Quin és l’interval d’edat que ho practiquen?

 

AL club hípic de Villa la Angostura  ( Argentina), tenim pacients des de 14 anys fins a 36 anys. Amb això vull dir que no té una edat establerta, ara sí, sempre la millora serà més ràpida si tractem amb pacients de poca edat.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *