La llengua oral i la interacció a l’aula. Carmina Bosch.
Programació de castellà com a L-2 per alumnat nouvingut adult
Com ensenyar llengua a l’aula multicultural i plurilingüe. Artur Noguerol.
El treball del teu nom
Idees de com treballar el nom a l’Aula d’Acollida
Iniciació a com treballar la frase
Una pauta que esperem que us sigui d’ús per a poder treballar les beceroles de la frase.
La frase
Algunes idees de com podeu treballar la frase amb l’alumnat nouvingut no romànic.
Una aproximació a la morfosintaxi d’algunes de les llengües d’alumnat no romànic de les nostres aules
Un document molt exemplificador i eficaç per entendre la sintaxi d’algunes de les llengües que intentem de facilitar-vos-en alguna aproximació.
Estratègies d’adquisició d’una L-2
Un document molt imprescindible i interessant de com aprendre una L-2 o L-3 des d’un enfocament comunicatiu.
Us adjuntem una llicència d’estudis que gira entorn de l’ensenyament de la llengua des d’un enfocament comunicatiu:
http://www.xtec.es/sgfp/llicencies/200405/memories/984m.
Llengua i immigració
Un document imprescindible per a tots els tutors/res de l’Aula d’Acollida, CLIC i mestres i professors de l’Aula Ordinària que volen saber més sobre com gestionar i treballar més bé la diversitat lingüística a les nostres aules.
Unes pautes per fer el PI
Unes possibles pautes per fer el PI en funció d’alguns criteris lingüístics molt generals.