Objectiu de la intervenció:
Canviar alguna cosa que no ens agrada
Passos a seguir:
1.-ANÀLISI: Buscar el que no ens agrada
2.-PROPOSTES CREATIVES: Per canviar allò que no ens agrada
3.-MATERIALITZACIÓ: Fer realitat allò que ens hem proposat
A la primera sessió ens vam presentar. Per presentar el projecte que anem a fer, com que aquest és molt processual i no hi ha un objecte concret a treballar, sinó que sortirà de les problemàtiques de l’entorn (institut, barri, ciutat…) per després buscar-hi solucions creatives, vaig decidir-me a donar-li un títol força enrevessat (normalment sempre se m‘acudeixen títols enrevessats!). Després el vam anar analitzant paraula per paraula i ells mateixos anaven dient què significaven per a ells i definint-les amb les seves pròpies paraules. Això va ser molt útil perquè així anàvem definint conceptes a vegades molt bàsics però que, precisament per ser-ho, poden portar a confusió.
El títol del projecte és TRANSFORMA. Projecte de creació col·lectiva per a la millora ambiental o social de l’entorn. A partir d’aquí vàrem anar parlant sobre què entenen ells per projecte, per creació col·lectiva, per millora, per entorn, per ambient, per societat i per entorn. D’aquesta manera anàvem veient i definint-nos a nosaltres mateixos i el que entenem sobre cada un d’aquests aspectes.
Per parlar del meu treball jo no volia fer una xerrada a l’ús, ja que vaig pensar que seria més enriquidor veure què en pensaven i què hi veien els alumnes, així que els vaig ensenyar la meva web i van escollir de quines obres volien parlar i van anar sortint temes interessants. En principi eren ells els que parlaven sobre el que veien…
(Lluís Sabadell Artiga)