Per Raúl Raez (2n ESO C)
Blondie és el nom d’una de les bandes més exitoses i originals dels anys setanta, part de l’anomenada Nova Onada i precedent estètic i musical del pop dels vuitanta amb origen a Nova York. El grup va iniciar el seu camí musical el 1975.
Blondie també és el nom de l’àlbum de debut d’aquesta banda estatunidenca de new wave. El primer senzill, X Offender, es titulava inicialment Sex Offender, però va ser reanomenat perquè les emissores de ràdio es negaven a emetre una cançó amb un títol tan controvertit.
A causa de les baixes vendes i la poca promoció, Blondie va signar un contracte amb Private Stock. L’any següent, Chrysalis Records va fitxar la banda, va rellançar l’àlbum i va publicar el seu segon disc d’estudi, Plastic Letters. Aquest va arribar fins a la posició núm. 14 a Austràlia, on la banda ja havia assolit l’èxit amb el senzill In the Flesh.
LLISTA DE TEMES “X Offender” (Deborah Harry, Gary Valentine) – 3:14 |
I aquí podeu escoltar dues de les cançons d’aquest àlbum.