Què és el PILE?

Aquest projecte neix aquest curs 2013/2014  com a activitat que vol continuar desenvolupant la competència lingüística en llengua anglesa.

1391556_647102628654056_1367430104_nEl Departament d’Ensenyament té com a objectiu l’èxit escolar de tots els alumnes i estableix entre els seus objectius prioritaris la millora en el domini i l’aprenentatge de les llengües estrangeres, ja que són un requisit imprescindible per a l’accés al món laboral i perquè milloren les estratègies de l’alumnat per a l’aprenentatge al llarg de la vida. L’ensenyament de les llengües és també una prioritat de la Unió Europea pel seu impacte en el desenvolupament de les competències transversals d’escoltar, llegir, conversar, parlar i escriure, d’acord amb el Marc europeu comú de referència per a l’aprenentatge, l’ensenyament i l’avaluació de les llengües. El tractament integrat de les llengües en els centres educatius, en el marc d’un projecte lingüístic plurilingüe, pot ajudar a la millora de la formació de la ciutadania europea pel seu paper facilitador de la mobilitat internacional. El domini de les llengües pot ampliar les possibilitats d’aprendre a aprendre i també les habilitats d’autonomia personal. La millora que se’n deriva en les competències de comunicació, interculturalitat i convivència és essencial en un món plural. En el marc de les accions vers el plurilingüisme eficient, el Departament d’Ensenyament vol afavorir el desenvolupament integral de projectes plurilingües de qualitat en els centres educatius que promoguin accions interdisciplinàries i transversals per ampliar el temps d’exposició de l’alumnat a les llengües estrangeres en situació de comunicació activa. En especial, es vol afavorir la realització d’activitats extraescolars i/o complementàries que facilitin l’ús de les llengües en contextos reals i significatius i que, alhora, incentivin una millora en l’ensenyament-aprenentatge d’aquestes llengües.