MÚSICA I COMPETÈNCIES BÀSIQUES

Des de fa molt temps s’estan fent estudis que demostren la importància de la música en el desenvolupament integral de les persones. L’any passat una professora de la Universitat Autònoma de Barcelona va presentar la seva tesi doctoral en la que demostrava que la música ajuda a assolir competències i a millorar els resultats de diferents matèries curriculars.
Maria Andreu i Duran va defensar la seva tesi el juny del 2012, una tesi en la que analitzava els resultats de les competències bàsiques en alumnes que estudiaven en centres integrats de música (on la part generalista del currículum ocupa el mínim mentre que tota la part de lliure disposició es dedica a ensenyaments musicals) en relació als de centres de primària habituals. Els resultats van confirmar la seva hipòtesi i així el 91% dels alumnes que anaven a centres integrats superaven la prova mentre que només ho feien un 47’83% dels que anaven a centres ordinaris. A més, de les vuit competències bàsiques avaluades, la que sobresortia per damunt de totes, favorable als alumnes dels centres integrats, era la que avaluava la competència en autonomia i iniciativa personal.
La música sabem que ens influeix des de diferents vessants, emocionalment, físicament i mentalment i està demostrat que el seu estudi reforça la creativitat i les habilitats educatives. També habitualment els estudiants de música són més avançats en matemàtiques i lectura i s’ha provat que la pràctica instrumental influeix en la millora de la vista, l’audició, la memòria i la coordinació general. Ara, amb el començament d’un nou curs, tots junts, famílies i mestres, tenim altra vegada l’oportunitat de gaudir de la música, escoltant-la, ballant-la, interpretant-la o creant-la, i apropar-la també als més petits per tal que aprenguin a estimar-la d’una manera ben natural.

Aquest article ha estat publicat en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *