A la classe de música de cinquè hem començat el curs treballant els sons i els sorolls i hem analitzat quines diferències hi trobàvem.
Ens hem adonat que, quan tenim sons uns darrera l’altre, podem fer una composició encara que només sigui rítmica.
Ens hem fixat que a començaments del s. XX hi havia compositors que utilitzaven diferents objectes per a produir experiències sonores.
Hem escoltat uns fragments de música del ballet Parade del compositor Erik Satie on aquest fa servir un bombo de loteria o una màquina d’escriure com si fossin instruments musicals.
També hem escoltat un fragment de Trens diferents, una composició de Steve Reich on s’escolten sorolls de trens i veus humanes que es van repetint, una repetició que és la característica de la música minimalista.
A part hem pogut veure un video: Stomp out loud, on una colla de nois ballen fent diferents ritmes només amb unes escombres.
Amb tots aquests exemples hem après a fer petits obstinats rítmics amb diverses varietats de timbres i després per grups s’han preparat diferents composicions amb objectes quotidians, una mostra de les quals us oferim en aquest video.
Percussió a l’Escola from Escola Lluçanès on Vimeo.
I s’hi afegeixen els alumnes de sisè:
Sons, sorolls i ritmes a sisè from Escola Lluçanès on Vimeo.
Mola peró es molt classic!!
És molt guai però falten els de sisè que també ho hem fet eehhh Roser!!!!
Carla i Mariona !!!!!!
Esta be però es molt curt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mola molt i us queda molt bé
Com és que els de 6è no i sortim fent els ritmes?
Com toqueu la bateria els de 5è jajaja
M’ha agradat molt. Els instruments estan molt ben buscats!!
Espero que els de sisè tambè el posin per veure el seu talent, els de sisè ho fan molt millor.
Ja , ja , ja , és broma!!!!!
M’han agradat de totes maneres!
ADEU, ADEU , UN PETONET!
Ho fan molt bé. Tots els grups m’han agradat molt.
Els millors els de sisè!
Eh que tenim estil per fer sorolls?
He vist lo de musica de percuciò de 6è i m’ha agradat moltíssim!
Petons, Helena