La música és avui present en tot el nostre entorn i s’ha convertit en un producte més de consum. Moltes vegades ni l’escoltem perquè es tracta d’un so de fons habitual en molts dels espais que ens envolten. Ens acostumem a escoltar determinats tipus de músiques perquè són les que més sonen als grans mitjans de comunicació però no aprenem a triar segons uns criteris propis.
Des de fa temps molts educadors han remarcat la importància de la música dins el procés educatiu i alguns estudis demostren que una dedicació correcta a aquesta matèria contribueix a millorar el rendiment escolar en general. A l’escola fa anys que es va introduir l’estudi de la música com a matèria, dins l’anomenada Educació Artística, on també hi ha l’apartat de visual i plàstica. En el currículum de primària es senyala que entre altres continguts es treballaran els recursos expressius de la veu i els instruments, les possibilitats del moviment del cos, l’expressió d’emocions i experiències… Són elements que ens ajuden a entendre millor aquest tipus de so humanament organitzat que és la música i que com a comunicació compta amb un codi específic que cal aprendre per a poder-la representar i interpretar. Un codi que és diferent a cada cultura i que a Occident té unes grafies que cal conèixer, igual que aprenem les lletres de l’alfabet.
Entre tots hem de donar valor a la música en l’educació, sobretot en els primers anys de vida, quan els més petits comencen a desenvolupar el seu potencial musical de la mateixa manera que ho fan amb la parla. I hem d’entendre que els coneixements musicals no solament serveixen per a formar intèrprets sinó també ciutadans educats i sensibles capaços de ser crítics amb el que els envolta.
CALENDARI
Meta
M’agraden molt tots els ritmes de la percussió.
L’heu fet molt bé us felicito!!!!!!!!