Manigesta’t!

Doncs sí, sisè B ja te títol de la seva revista: Manigesta’t! M’encanta! és preciós, no us sembla?

Tal com va passar amb la revista de  6èA, Ginestra Oberta,  el nom de Manigesta’t! va sorgir després de treballar en grup amb una pluja d’idees on havien de dir noms, paraules, títols que ens agradessin per la nostra revista. Noms que  ens donessin qualitats del títol que volíem posar a la nostra revista. Abans van recordar noms de revistes que ja existeixen i vam comprovar algunes de les qualitats que havia de tenir un títol impactant i cridaner. I així va passar que després d’una pluja d’idees maca i directa, vam trobar dos noms! Cert que va guanyar Manigesta’t!, però Imaginesta també és preciós i ben tronat. En aquest cas no vam poder consensuar el nom de la revista, tot i que ho vam intentar escoltant les raons de cadascú i els criteris que cadascú tenia per triar el nom. I va guanyar Manigestat’t! per un marge molt estret de vots.

Ara comencem a estar a la fase principal de la revista, la de perfilar els continguts que ha de portar.  Al llarg d’aquestes setmanes del mes de novembre hem d’omplir les seccions de les revistes, una vegada fetes i corregides. I ens faltarà la presentació i la distribució! Quins nervis, no? Apa, a seguir treballant!

Toni

Ginestra oberta!!

Molt bones!

El projecte de revistes de 6è continuen endavant!

De fet no s’aturen i prova d’això és que, a la classe de 6èA, ja tenen, entre d’altres coses, el seu nom: GINESTRA OBERTA. Aquest és el om que va sortir de forma consensuada al darrer consell de redacció, divendres passat. Aquest nom és el fruit de la pluja d’idees que vam fer al llarg del consell  i on, mica en mica es va anar perfilant aquest nom.

Quasi tothom tenia clar que Ginesta havia de sortir, però clar, tan evident no acabava d’agradar…Per una altra banda en un moment va sortir el verb “obrir” i a molts ens va inspirar  molts altres verbs i adjectius, molts en positiu. Per acabar el joc amb les paraules Ginestra+finestra…

Oi que és maco? A mí m’encanta! Crec que és un nom molt bo, que identifica la classe de 6èA, que dona molt de joc, que sona molt bé i que, a més, és una juguesca! Que més li podem demanar a un nom?

Ara hem de seguir omplint de continguts la revista, a finals d’aquest mes hem de tancar el numero 0: continuar redactant, corregint i desprès l’hem de maquetar, promocionar, imprimir, distribuir…mare meva, tenim molta feina per endavant! Ànims, ara  toca als de 6èB buscar un nom igual de ben trobat.

I volia penjar la foto de 6èA de la castanyada però he pensat que millor penjarem la de tot sisè, no?

Apa, endavant!

toni

Vosaltres i nosaltres..mestres i alumnes.

Benvolgudes i benvolguts alumnes de 6è B!

Com dir-vos com m’he sentit avui quan he llegit els vostres comentaris! Que bé que la Sofia us hagi deixa’t una bona estona a l’hora d’informàtica per fer-ho. No se per on començar, potser pel principi.

La nostra feina, la dels mestres, és fer les explicacions el més entenedores i clares possibles, explicar perquè entengueu el que us expliquem. Malauradament no sempre és possible, unes vegades perquè no ho fem prou bé, altres perquè falten algunes hores de reforç d’estudi a casa i pràctica. Ja ho sabeu. El secret és no deixar d’intentar-lo mai, ni nosaltres, ni vosaltres. No rendir-se.

Portem poc més d’un mes de classe però els diferents mestres que estem amb vosaltres ja parlem de com esteu canviant, de com aneu creixent, de com aneu madurant. I no són només els pelets del bigoti que a alguns ja li van sortint, no. Parlem de les formes d’estar a classe, d’escoltar, de parlar, de demanar, d’oferir. Encara ens falta, es clar, estem camí de la maduresa, però estem en el camí. I creiem que bo. Us animem a continuar per aquest camí, d’esforç i interès!

Us he de dir que a mi també m’agraden les classes de medi i ciutadania, m’agraden molt les vostres preguntes, comentaris, la vostra participació (convençut com estic que no ho feu per la nota 🙄 ….)  i el que estem aprenent, vosaltres i jo. Perquè els mestres també aprenent cada dia! Per això m’agrada saber que el sentiment de trobar-se a gust i confiat a classe és recíproc. Falten ajustar un parell de cosetes de gent que a vegades surt un minut fora de la classe a buscar una mica d’aire, però confio que aquest fet s’anirà corregint amb el temps. De fet  ja ha millorat.

Per últim. Aquest dies hem parlat molt del cos humà, de la seva  complexitat, de la seva quasi perfecció, de les coses que podem fer amb ell… També a ciutadania parlàvem  del nostre passat i de les nostres experiències viscudes i vosaltres vau explicar les vostres experiències. Jo aprofito aquest mitjà tecnològic, el bloc, per fer-ho, per explicar-vos una part de la meva història com a mestre, amb alumnes que no van tenir molta sort en el moment de la gestació, el part o algun altre moment de la vida. Persones que senten, viuen, riuen, expressen, aprenen…Alumnes que trobo a faltar, alumnes que em van ensenyar moltes coses, moltes.

Per això nois i noies vull compartir aquest vídeo, on s’explica una de les activitats que  fèiem a aquesta escola              tan especial: La Muntanyeta, part de la meva història. No és molt llarg i, fins i tot, surto uns segons.

Ah! I no em torneu a demanar disculpes  per les faltes d’ortografia!  Busqueu un diccionari o activeu el corrector de l’ordinador i repasseu!

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/rLpRotz1Yck" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Ens seguim veient i escoltant a La Ginesta, tenim tot el curs per endavant. Aprofitem i gaudim de  les nostres sorts. Ànims!

Toni