EL DIA DE LA PAU

Cada curs celebrem el dia de la pau a l’escola. Aquest curs tenia el tema: L’Acolliment. L’eslogan: Casa meva, casa vostra.
L’alumnat d’infantil i cicle inicial van treballar el conte de “Els tres botons”.
Cada classe va fer un rètol en el que sortia la frase “Acollir és…” i l’havien de completar amb el significat de la paraula acollir.
L’alumnat de cicle mitjà i superior va realitzar un passaport del món. Un passaport per viatjar per tot el món.
Tot l’alumnat va cantar la cançó “Qualsevol nit pot sortir el sol”.
Seguidament podeu veure unes imatges d’aquest esdeveniment a l’escola.

AROUND THE WORLD

INDIA

The river Ganga is the longest river in India.

It’s 2.525 km, but, almost 1450 km are in the Uttar Pradesh, 445 km in Bihar and 520 km in West Bengal.

Nanda Devi, in Kanchenjunga, is the highest mountain in India.

I think the most amazing construction in India is the Taj Mahal.

By Marc Matas & Blau Cugota

NANDA DEVI RIVER GANGA

TAJ MAHAL

FLAG OF INDIA

MAP OF WHERE IS INDIA

SORTIDA A MAS BATLLORI

5è i 6è, vam anar a Mas Batllori, el dia 10 de novembre de 2015. El Mas Batllori està a Cornellà de Terri. És una casa de colònies. Vam anar-hi amb autobús. Estàvem al mig del bosc, però era molt gran el lloc.

Primer ens vam dividir 5è i 6è. Sisè  va fer el taller d’animals, ens deixaven tocar alguns animals. Va ser molt divertit!  els de 5è estaven fent el taller de fer cabanes amb branques i pals i també van intentar fer foc amb una lupa i una fulla. També van fer foc amb cotó i amb un aparell que no sé com es diu. Després ens vam canviar els torns.

Per últim, vam tenir temps lliure per dinar i jugar. El millor del dia va ser fer foc i el pitjor va ser l’autobús. Recomanaria la sortida a un amic. M’ho vaig passar molt bé.

Per Laia de las Cuevas

UTILITZEM ELS PRO-BOTS EN UNA SESSIÓ DE MATEMÀTIQUES

En aquesta sessió vam aprofitar que l’alumnat de cinquè treballàvem traçat d’angles i girs de 90º, 180º, 270º i 360º per a fer-los servir d’una manera més vivencial. Van haver d’esbrinar el seu funcionament i també aplicar els coneixements sobre angles i girs per tal de fer-los moure amb el recorregut que ells prèviament decidien. Posteriorment, observaven la trajectòria del pro-bot i comprovaven si havia anat com havien predit o fallava alguna cosa. En aquest últim cas, havien de reflexionar sobre el per què i corregir-ne la trajectòria aplicada.

L’HORA DEL CODI

CIMG9172 (Copy)L’Hora del codi és una bona manera de començar Robòtica.

És un esdeveniment mundial que se celebra a principis de desembre. Més de 100 milions d’estudiants de 180 països realitzen els tutorials de robòtica que ens proposen. La durada aproximada és d’una hora. Van acompanyats de vídeos i consells d’ajuda i la dificultat va augmentant progressivament.
La plataforma lliure més utilitzada és code.org
L’alumnat de sisè vam realitzar l’hora del codi el dia 10 de desembre. Va ser molt interessant i divertit!

A la fotografia podeu veure l’alumnat que va participar amb el certificat de participació a  les mans.

CIMG9173 (Copy)

Si algú està interessat en fer tutorials o activitats de programació i robòtica podeu anar a aquest enllaç dels Serveis Educatius de Blanes on trobareu més informació.

Tasteu la robòtica i ja no la podreu deixar!!!!!!!

Exposició de micologia

Benvolgudes famílies,
Una vegada més hem pogut gaudir de l’exposició de bolets a càrrec del Sr. Josep Alum. Aquí teniu unes fotografies per si no vàreu poder assistir.
Com podreu comprovar estaven classificats en tres grups: Etiqueta vermella pels bolets tòxics, etiqueta groga pels bolets sense valor culinari i desaconsellats i etiqueta verda pels bolets comestibles.