Treballem les emocions a casa!

Arran del projecte que estem treballant les catàstrofes naturals, a l’aula vam visualitzar la pel·lícula: “Lo Imposible” que ens explica el que va viure una família durant el tsunami de l’oceà índic. És una història real d’una família que es troba de vacances de Nadal a Tailàndia. A partir del visionament, hem fet una sèrie d’exercicis de reflexió i un d’ells era pensat per posar-nos a la seva pell i fer un exercici interior per veure quines emocions van viure els diferents membres de la família. Al dur a terme l’activitat, hem pogut observar com és un tema que hi ha moltes mancances, ja sigui a l’hora d’identificar emocions com a l’hora de tenir empatia amb els diferents personatges. És per això, que us animo a fer aquest dossier que ens proposa el Departament en família, és una oportunitat d’aprendre a identificar-les i de reflexionar sobre elles.3.-recursos-per-treballar-les-emocions

Celebració Castanyada i Halloween!

El passat divendres dia 28, els sense nom vam gaudir d’una jornada diferent de l’escola. Al matí, vam llegir les històries de por que havíem creat nosaltres mateixos amb parelles. La classe feia terror amb les espelmes i decorats portat pels diferents companys! El pati va ser especial perquè després de l’estona habitual, vam poder jugar a una o vàries de les propostes realitzades per diferents mestres de la comunitat de grans. Podíem escollir entre l’aranya dels animals, el futbol xinès, el clàssic mocador, les xapes, etc. A la tarda vam celebrar la castanyada amb les famílies que van poder venir a l’escola per gaudir tots junts! L’AFA ens va preparar diferents tallers per fer la tarda encara més especial! Les castanyes les van fer mestres de l’escola al pati i vam poder ajudar al fet que fossin ben bones! Totes les fotografies del gran dia estan a la carpeta DIES ESPECIALS a la subcarpeta CASTAWEEN!

Per preparar el dia vam anar a la classe dels nostres fillols a fer conjuntament les paperines. Va ser molt especial per nosaltres compartir de nou moments i poder reprendre la tasca de padrins que tant ens agrada! Les fotografies d’aquest moment també estan a la carpeta 🙂

Excursió al Llac Petit!

El passat divendres, vam fer una excursió de convivència amb tota la comunitat de grans. Va ser un dia molt especial, ja que vam gaudir de l’entorn natural amb els nostres companys i companyes. Entra l’anada i la tornada, vam caminar gairebé 15 Km. A la carpeta d’EXCURCIONS, trobareu totes les fotografies d’aquest gran dia a la subcarpeta Llac petit!

Practica les sumes i restes portant-ne!

L’altre dia, fent una sessió de laboratori d’Innovamat, vam detectar que hi havia dificultats a l’hora de fer les sumes i restes portant-ne. Per fer un repàs, recomano fer alguna d’aquestes propostes. Hi ha l’opció de fer-les en línia mitjançant l’ordinador o la tauleta o bé, es poden imprimir o escriure a un full. Ànims!

Recordeu que a la pàgina d’Innovamat hi ha reptes matemàtics d’allò més divertits per consolidar els coneixements adquirits. També a la pàgina d’ampliació trobareu jocs i aventures per continuar aprenent!

OPCIÓ 1: PER FER EN LÍNIA:

SUMES

RESTES

OPCIÓ 2: PER DESCARREGAR O COPIAR:

Benvingudes i benvinguts sense nom!

Us presento el Bloc que ens acompanyarà aquest curs 2022-23 a la classe de 5è B: ELS SENSE NOM 🙂

Aquí trobarem un recull de les diferents activitats i projectes que durem a terme al llarg del curs 2022-23 amb la classe de 5è B. També, serà un espai on s’indicarà aspectes importants del dia a dia a l’aula i extres que puguin ser d’interès per l’alumnat.

Espero que amb la vostra ajuda aquest sigui un espai d’intercanvi on estiguem al dia de totes les novetats i on les famílies puguin sentir que ens acompanyen en aquest llarg camí que mai s’atura; l’aprenentatge i desenvolupament dels nostres infants.

Maria Vallribera

Tutora de 5è B (Els sense nom)