programació projecte

GRUP CLASSE DURADA PERÍODE CURS ESCOLAR MESTRE/A
P4 20 dies 2n trimestre 10-11 Pilar
ÀREES IMPLICADES TÍTOL I JUSTIFICACIÓ DE LA UNITAT O PROJECTE
Descoberta de l’entorn

Comunicació i llenguatges

En aquesta unitat es pretén aprofundir en el coneixement dels animals de granja mitjançant una sèrie d’activitats, significatives i motivadores, que resulten un preparatori per una sortida a la granja, per entrar en contacte directe amb els animals de granja i la natura.
CAPACITATS OBJECTIUS D’APRENENTATGE CONTINGUTS DE LES ÀREES CRITERIS D’AVALUACIÓ
Progressar en la comunicació i expressió ajustada als diferents contextos i situacions

de comunicació habituals per mitjà dels diversos llenguatges.

Desenvolupar habilitats de comunicació, expressió, comprensió i representació

per mitjà dels llenguatges corporal,verbal,gràfic,musica, audiovisual i plàstic; iniciar el procés d’aprenentatge de la lectura i de l’escriptura, de les habilitats matemàtiques bàsiques i de l’ús de les tecnologies de la informació i

la comunicació.

Sensibilitat i interès per l’escolta, l’observació i l’exploració de les possibilitats sonores d’elements de l’entorn.

Escolta i comprensió de narracions, contes com a font de plaer i d’aprenentatge.

Utilització d’instruments tecnològics (TIC) i del llenguatge audiovisual com a

mitjà de comunicació, per enregistrar, escoltar i parlar.

Expressió audiovisual per crear històries, dibuixar i pintar amb editors gràfics i multimèdia.

Manifestar les habilitats necessàries per poder escoltar, observar, interpretar i crear en els diferents llenguatges: verbal, corporal, plàstic, musical, matemàtic i audiovisual, i incorporar la iniciació als instruments tecnològics (TIC).
Observar i explorar l’entorn  natural i físic, amb una actitud de curiositat i respecte. Observar i experimentar en l’entorn proper amb curiositat i interès, interpretant-lo i fent-se preguntes que impulsin la comprensió del món natural, social, físic i material. Observació i identificació de diferents elements de l’entorn: animals

Observació i reconeixement de semblances i diferències en organismes

Observació de característiques i comportaments d’alguns animals de granja: com són, com s’alimenten, on viuen, com es relacionen.

Reconeixement dels canvis que es produeixen en animals en el decurs del seu desenvolupament,

Identiicar característiques i regularitats en l’entorn natural, social i cultural,

i utilitzar els recursos gràics per recollir i comunicar les observacions.

SEQÜÈNCIA DIDÀCTICA
DESCRIPCIÓ DE LES ACTIVITATS

ESPAI

ORGANITZACIÓ

SOCIAL

METODOLOGIA

MATERIALS I RECURSOS

ATENCIÓ DIVERSITAT

INICIALS 1 Video:la granja Aula Gran grup Transmissió multimèdia Video: elmónperunforat Atenció individual si s’escau
2 Activitats comprensió aula Gran grup Aplicació de les tic Jclic
DESENVOLUPAMENT 3 La vaca aula Gran grup Transmissió multimèdia Video i jclic
4 Discriminació auditiva:animals aula parelles Descobriment guiat Arxius sonors
5 Conte: la vaca Paca Aula Gran grup Transmissió multimèdia Video:unamàdecontes
6 La gallina aula Gran grup Transmissió multimèdia Video: elmónperunforat
7 Conte:la gallineta rossa Aula Gran grup Transmissió multimèdia Video:unamàdecontes
8 Dibuixar o acolorir aula Individual o parelles Descobriment guiat Pagina dibuixos per acolorir/ Tux paint
SÍNTESI 9 Activitat La granja PDI Aula Gran grup Aplicació de les TIC Web alexandria

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *