GRUP CLASSE | DURADA | PERÍODE | CURS ESCOLAR | MESTRE/A | ||||||||||
P4 | 20 dies | 2n trimestre | 10-11 | Pilar | ||||||||||
ÀREES IMPLICADES | TÍTOL I JUSTIFICACIÓ DE LA UNITAT O PROJECTE | |||||||||||||
Descoberta de l’entorn
Comunicació i llenguatges |
En aquesta unitat es pretén aprofundir en el coneixement dels animals de granja mitjançant una sèrie d’activitats, significatives i motivadores, que resulten un preparatori per una sortida a la granja, per entrar en contacte directe amb els animals de granja i la natura. | |||||||||||||
CAPACITATS | OBJECTIUS D’APRENENTATGE | CONTINGUTS DE LES ÀREES | CRITERIS D’AVALUACIÓ | |||||||||||
Progressar en la comunicació i expressió ajustada als diferents contextos i situacions
de comunicació habituals per mitjà dels diversos llenguatges. |
Desenvolupar habilitats de comunicació, expressió, comprensió i representació
per mitjà dels llenguatges corporal,verbal,gràfic,musica, audiovisual i plàstic; iniciar el procés d’aprenentatge de la lectura i de l’escriptura, de les habilitats matemàtiques bàsiques i de l’ús de les tecnologies de la informació i la comunicació. |
Sensibilitat i interès per l’escolta, l’observació i l’exploració de les possibilitats sonores d’elements de l’entorn.
Escolta i comprensió de narracions, contes com a font de plaer i d’aprenentatge. Utilització d’instruments tecnològics (TIC) i del llenguatge audiovisual com a mitjà de comunicació, per enregistrar, escoltar i parlar. Expressió audiovisual per crear històries, dibuixar i pintar amb editors gràfics i multimèdia. |
Manifestar les habilitats necessàries per poder escoltar, observar, interpretar i crear en els diferents llenguatges: verbal, corporal, plàstic, musical, matemàtic i audiovisual, i incorporar la iniciació als instruments tecnològics (TIC). | |||||||||||
Observar i explorar l’entorn natural i físic, amb una actitud de curiositat i respecte. | Observar i experimentar en l’entorn proper amb curiositat i interès, interpretant-lo i fent-se preguntes que impulsin la comprensió del món natural, social, físic i material. | Observació i identificació de diferents elements de l’entorn: animals
Observació i reconeixement de semblances i diferències en organismes Observació de característiques i comportaments d’alguns animals de granja: com són, com s’alimenten, on viuen, com es relacionen. Reconeixement dels canvis que es produeixen en animals en el decurs del seu desenvolupament, |
Identiicar característiques i regularitats en l’entorn natural, social i cultural,
i utilitzar els recursos gràics per recollir i comunicar les observacions. |
|||||||||||
SEQÜÈNCIA DIDÀCTICA | ||||||||||||||
DESCRIPCIÓ DE LES ACTIVITATS |
ESPAI |
ORGANITZACIÓ SOCIAL |
METODOLOGIA |
MATERIALS I RECURSOS |
ATENCIÓ DIVERSITAT |
|||||||||
INICIALS | 1 | Video:la granja | Aula | Gran grup | Transmissió multimèdia | Video: elmónperunforat | Atenció individual si s’escau | |||||||
2 | Activitats comprensió | aula | Gran grup | Aplicació de les tic | Jclic | “ | ||||||||
DESENVOLUPAMENT | 3 | La vaca | aula | Gran grup | Transmissió multimèdia | Video i jclic | “ | |||||||
4 | Discriminació auditiva:animals | aula | parelles | Descobriment guiat | Arxius sonors | “ | ||||||||
5 | Conte: la vaca Paca | Aula | Gran grup | Transmissió multimèdia | Video:unamàdecontes | “ | ||||||||
6 | La gallina | aula | Gran grup | Transmissió multimèdia | Video: elmónperunforat | “ | ||||||||
7 | Conte:la gallineta rossa | Aula | Gran grup | Transmissió multimèdia | Video:unamàdecontes | “ | ||||||||
8 | Dibuixar o acolorir | aula | Individual o parelles | Descobriment guiat | Pagina dibuixos per acolorir/ Tux paint | “ | ||||||||
SÍNTESI | 9 | Activitat La granja PDI | Aula | Gran grup | Aplicació de les TIC | Web alexandria | “ |