ens mesurem!

Ens mesurem!

Avui hem penjat el cavall que vam pintar l’altre dia ( a mida real ) a la paret de la classe i l’hem mesurat. Hem pogut comprovar que el cavall que vam pintar mesura 1’58 d’alçada i gairebé 2’30 de llargada.

A  partir d’aquí hem fet la pregunta; qui es més gran el cavall o nosaltres? La gran majoria de nens/es ho tenien clar, el cavall és més gran que nosaltres, però un nen ha dit que ell era més gran que el cavall.

Així que hem tingut la idea de mesurar-nos nen per nen i d’aquesta manera sabrem quant mesurem nosaltres, ja que no ho sabíem.

Que necessitem per mesurar-nos?

Jan: Un metre!

Mireia:  Un termòmetre

 Gemma: No, un metre!

Ana: Però avui no tenim cap metre, que podríem utilitzar per mesurar-nos.

Roger: alguna cosa amb números.

Ana: Molt bé, necessitem números per saber quant mesurem.

Jan: Si, el metre té números.

Ana: podem utilitzar un regla que també té números i ens pot dir quan mesurem.

Tots: Vale.

A partir d’aquí ens hem anat mesurant individualment i hem fet el nostre propi metre, així podrem comprovar si anem creixent!

Finalment tots hem pogut comprovar que el cavall és més gran que nosaltres, però si mengem molt, creixerem i poder algun dia som més grans que els cavalls!

 

Si voleu veure més cliqueu:

  http://picasaweb.google.com/115503476154110626538/EnsMesurem?feat=directlink

audició

 

Audició Trinco-Trinco

Avui al mati tots els nens/es d’educació infantil hem anat a veure una audició trinco-trinco al auditori nou. Aquesta audició es basa en cançons tradicionals, cançons trameses de pares a fills, que han servit i serveixen tant per expressar sentiments, com per jugar, com per iniciar moviments…i serveixen per entrar de forma natural , amb el llenguatge musical matern, al meravellós món de la música tradicional.

Les diferents cançons que han cantant han estat les següents:

       La coqueta en sucre

       Sol solet

       La lluna i la pruna

       Cargol treu banya

       El gegant del pi

       Ric, ric, ric ( el grill )

       Peu polidor de la margarideta

       Al carrer més alt

       Roda, roda moliner

       Trinco, trinco

       Els titelles.

Els instruments que han utilitzat durant l’audició ha estat; l’acordió, la mandolina, el flabiol i el tamborí.

Moltes de les cançons que hem escoltat avui a l’audició les hem treballat prèviament amb els infants, i ara mica en mica, anirem parlant dels diferents instruments que han sortit a l’audició.

Els nens/es s’ho han passat molt bé, ja que han pogut participar , cantant, ballant i picant de mans!!! Ja estem desitjant de tornar-hi anar un altre dia!

 

 

 

Si voleu veure més fotos no dubteu en anar a l’enllaç  “mes fotos”.

hora del conte

L’hora del conte

Una tarda a la setmana, en concret els dimarts, la dediquem a l’hora del conte. En aquest espai de temps expliquem als nens/es diferents contes, tradicionals, populars.. i desprès fem alguna activitat o representació del conte que hem explicat. Normalment treballem el mateix conte un parell de setmanes seguides, ja que d’aquesta manera les nens/es acaben de recordar els diferents detalls de la historia, i podem fer un treball més acurat dels contes que treballem.

Els diferents contes que hem anat explicant fins ara han estat:

          Els tres porquets

          El patufet

          La castanyera

          La talpeta que volia saber qui li havia fet allò al cap

          El cavall gegant

          L’estrella de la laura.

          El cargol i l’herba de poniol.

La setmana passada vam treballar el conte de “l’estrella de la laura” i varem fer la nostra pròpia estrella, posant un pintura una mica màgica que porta purpurina, la vam enganxar en un pal, i ja teníem la nostra pròpia estrella.

Aquesta setmana treballarem el conte del cargol i l’herba de poniol. Els nens/es tindran que fer un cargol de plastilina i la setmana vinent farem la representació del conte.

Molts dels contes que treballem els podeu trobar a la biblioteca, per si esteu interessats/es en explicar-los.

 

mare del miquel

Visita a l’aula

Avui ens ha vingut a visitar la mare del Miquel i el miquel, un nen de la classe dels metges, ja que ells saben moltes coses sobre cavalls perquè tenen dos a una hípica.

Ens han portat un pòster on surt un cavall i les diferents parts del cos, també ens ha porat alguna foto on surt el miquel pujat al cavall.

Hem estat parlant una estoneta, ells ens han explicat coses molt interessants i nosaltres també hem parlat una mica de tot allò que hem après fins ara.

Una cosa molt interessants  que no sabíem era que els cavalls només dormen 2 hores al dia, i poden dormir de peu. També que els cavalls són blancs, que se li diuen tordos, marrons, anomenats castanys i negres. No existeixen els cavalls de color rosa, lila, blau…com l’altre dia varem dir a la conversa.

També ens va explicar una mica les mides dels cavalls i vam veure que eren molt grans, per fer-nos millor a la idea hem pensat que dibuixarem un cavall a mida real i el pintarem entre tots i d’aquesta manera podrem comprovar com és de gran.

visita a laula

 

Plantem una llavor de mongeta

Plantem una llavor de montgeta!

Avui hem fet un experiment molt interessant, hem plantat una llavor de mongeta.

Un dia la Joana, va portar una mongeta, i ens va explicar que era per plantar-les a l’hort del pare i de l’avi. Els nens/es van mostrar molt interès pel tema de l’hort i de plantar una  planta, així que un dia vam decidir plantar una llavor de mongeta dins d’un pot de vidre i a veure que passa.

Vam fer una mica de conversa abans de començar l’experiment i els nens/es van pensar que per tal de que creixi una planta necessitem plantar-la amb sorra, però un a sorra especial, sorra negra ( com ells diuen), però no teníem a l’escola i vam decidir de posar la mongeta dins el pot de vidre i posar-li una mica d’aigua. Les altres les vam ficar dins del pot amb cotó fluix, cada nen/a va fer la seva. Una vegada ja teníem cada nen/a la seva planta, ara tocava esperar, però per fer créixer a les plantes necessiten una sèrie de condicions i entre tots vam decidir les següents:

       Una mica d’aigua

       Un lloc on li doni el sol

       Cantar-li cançons cada dia.

I això es el que farem per tal de veure créixer a les nostres plantes, i descobrirem que li passarà a la llavor que li vam posar només aigua, sense cotó, creixerà més ràpid, es podrirà…

conversa

Fem conversa !

Ana: Aquest cap de setmana he anat a la hípica, havien molts cavalls i els nens/es estaven muntant a cavall. Vaig preguntar si podríem anar i el senyor de la hípica hem va dir que si. Que voldreu anar-hi un dia?

Tots: Siiiiiii…

Mariona: Un dia vaig pujar en un poni, era de color blanc.

Mireia: Un dia vaig pujar en un cavall rosa.

Ana: Hi ha cavalls roses?

Guillem: si, i liles.

Laia F: No hi ha cavalls liles, n’hi ha de blancs.

Roger: Les mares són de color blanc, roses i liles.

Pol: Jo vaig pujar en un cavall amb una cadireta de color vermell, anava molt ràpid i va fer un “derrape”.

Sara: jo tenia un cavall blau, rosa i lila i anava a galop i no vaig caure, també tenia una ferradura rosa al casc.

Erik: M’he pujat en un cavall molt gran.

Jan: Un dia vaig estar en una casa rural i vaig veure cavalls.

Ana: que sabem dels cavalls?

Gemma: Vaig veure cavalls sols pel carrer i a la muntanya.

Ana: els cavalls que estan sols a la muntanya són cavalls salvatges. Com es diuen les mares dels cavalls?

Pol, Gemma, Laiaf: Eugues.

Ana: Quant temps passen els poltres en la panxa de la euga?

Cristian: 3 mesos.

Gemma: 4 mesos

Sara: 11 mesos

Cristian: Els cavalls estan 2 mesos més que nosaltres.

Roger: Els cavalls mouen la cua perquè venen les mosques a veure com fan caca a la quadra, i venen els escombriaires a recollir la caca perquè així no s’embruti la palla.

Tenen crinera i porten una cosa rodona per agafar-se i anar al pas, al trot i al galop.

Ana: Els cavalls són molt grans? Com aquesta escola? Com la classe? Que us sembla si busquem per internet quant mesuren els cavalls?

Tots: d’acord, si…

Martina: Jo tinc un cavall de color blanc a casa.

Roger: Jo aniré a la quadra i agafaré 2 ponis i uns senyors arreglaran la quadra de fusta i els acaronaré.

Ana: Una quadra, com poem fer-la?

Roger: De fusta.

Ana: Ja investigarem com podem fer una quadra i comprarem o demanarem als pares els materials que necessitem i farem una quadra per tenir-la a la classe.

Roger: Els cavalls poden dormir estirats i de peu a la quadra.

Mireia: per fer la quadra necessitem una fusta.

Jan: i una teulada.

Roger: Hem de posar moltes fustes mitjanes, amb molt pegament i la teulada amb ciment.

Gemma:. I hem de posar palla també a dins de la quadra.

Pol: Jo tenia un cavall i va sortir volant.

Ana: que poden volar els cavalls?

Roger, Jan: nooo…

Ana: ja parlarem un altre dia de si poden o no poden els cavalls volar, ara ens aixequem i anem a les cadires que ens rentarem les mans per anar a esmorzar.

El que si que necessitaríem ens que ens ajudeu a construir una quadra a la classe, petita. Moltes gràcies per la vostra col·laboració.

 

Amb els racons de joc també aprenem!

Juguem amb titelles i representem diferents contes que hem anat treballant.

p1030657

Fem puzles i encaixos de diferents peces i mides.

p1030656

Fem de maquinistes, construint camins i trens. 

p1030655

Per fer els racons de joc, barragem les dues classes de P3, oferint d’aquesta manera als nens/es més possibilitats de joc, ja que a cada aula hi han muntats 4 racons de joc, i afavorim la relació internivell amb els companys de la classe de les tortugues.

Experimentem amb colorant alimentari!

Investiguem diferents formes de pintar, i aquesta vegada en comptes de fer-ho amb pintura ho hem fet amb colorant alimentari.

Hem observat els diferents colors, hem manipulat una mica el pigment i a continuació ens hem posat mans a la massa i amb un pinzell hem barrejat els pigments alimentaris.

Hem pogut comprovar que si barregem el blau i el groc surt el verd, i això amb molts altres colors, sembla màgia!

p1030663  

p1030666

 

p1030667 

 

 

 

 

 

 

 

Investiguem encara una mica més sobre els cavalls.

Fem més conversa i exposem les feines que els nens/es porten de casa. Expliquem contes sobre les curiositats dels cavalls, i fem un dibuix sobre allò que hem treballat.

Avui hem parlat de per què serveix la cua del cavall, per espantar a les mosques, i per què hi han mosques a la quadra, perquè fan la caca a dins la quadra i les mosques van a la caca. Hem explicat un conte ” La talpeta que volia saber qui li havia fet allò  al cap” Aquest parla de les caques de diferents animals, entre elles les dels cavalls,i a continuació ham dibuixat 5 caques de cavalls, com les del conte!

p1030731

 p1030733 

p1030736 

p1030739 

p1030741 

Entre nosaltres també ens expliquem contes!

Quan ve el temps de menjar castanyes!La castanyera, la castanyera…

p1030660

Expliquem el conte de la castanyera i fem la representació!

p10306911

p1030687

Fem panellets i tastem els ingredients, que bons! 

 p10306921

Mirem els ingredients que necessitem per fer els panellets de pinyons i xocolata.

p1030696

 Amb les mans en la massa!

p1030695

 Tastem tots els ingredients, la xocolata i el sucre va ser allò que més ens va agradar, i els pinyons!

p1030720

 Ja estan fets, i tenen una bona pinta!! Som els millors cuiners de l’escola!!

Sortim a buscar castanyes.

Aquest matí hem rebut una carta de la castanyera dient que s’ha perdut pel poble i no troba l’escola, es als jardins de l’ajuntament i no troba les castanyes ja que li han caigut totes pel terra, ens demana ajuda, així que sense pensa-ho dos cops anem a buscar a la castanyera i les castanyes.

p1030725

 Anem de camí als jardins de l’ajuntament, fent un tren amb parelles de dos.

p1030726

Hem trobat les castanyes però no a la castanyera, marxem a l’escola ja que potser aquesta tarda ens ve a veure!