Una mica de conversa

UNA MICA DE CONVERSA

Avui hem presentat un nou material, el porexpan. Els nens no el coneixien i hem manipulat i observat una mica, per tal de fer una activitat. A partir d’aquesta observació ha sorgit aquesta conversa:

Mestra: Que penseu que arribarà abans a caure al terra el proexpan o el conte?

Roger: El conte, perquè pesa menys.

Ana: A si?, que penseu que pesa més el conte o el porexpan?

Pol, Roger, Laia f, Cristian, Erik: El conte!

Sara, Erika I Mireia: El porexpan, perquè es més gran que el conte.

Ana: anem a comprovar-ho, tots ven atents.

Ana: deixem anar el conte i el porexpan. Qui ha arribat primer?

Roger: El conte.

Ana: i per què?

Roger. Perquè pesa més.

Ana: anem a provar amb aquesta bufanda i el porexpan, que pesen igual, a veure que passarà.

Roger: arribarà abans el porexpan.

Adam. Arribarà la bufanda primer.

Jan. Si, perquè no pesa res la bufanda.

Marcel: Els troncs si que pesen.

Sara i Erik: I els arbres.

Jan. I els cavalls.

Erik: SI, els cavalls grans.

Martí: i també pesen les cases.

Pol: L’escola pesa “ mucho” més que un cavall.

Joana i Laia E: Les cases també pesen molt.

Lola: Si les cases pesen molt.

Guillem: i els taurons.

Ana: tot pesa, però de diferent manera, algunes coses pesen més i altres poquet. I vosaltres peseu?

Tots: si, si!!

Ana: i sabeu quant peseu?

Tots: no!

Ana: Que necessitem per pesar-nos?

Mireia: un metro.

Martina: no, es una altre cosa on surten uns números.

Ana: pot ser la bàscula?

Erika: si, hi ha  dos ceros i quan pugem surten uns números.

Ana: i aquest números ens diuen el nostre pes. El dilluns portaré una bàscula de casa meva i ens pesarem i així tots sabrem el nostre pes, d’acord?

Tots: si, si..

Ana: ara anem a veure qui arriba abans si la bufanda o el porexpan.

Cristian: Ha arribat abans la bufanda.

Ana: i perquè si pesen igual?

Roger: No la bufanda pesa una mica més!

El roger comprova que pesen igual.

Ana: mireu que té el porexpan.

Ivet: Forats.

Ana: per aquests forats passa l’aire i no deixa que arribi tant ràpid a caure al terra.

Jan: si estiguéssim a l’espai flotaria.

Ana: a si?

Roger si perquè no hi ha oxigen.

Ana: si, ni gravetat que es el que fa caure les coses. Deixem aquest tema per un altre dia, d’acord?

Tots: si!

Ana: ara anem a fer l’activitat.

Tots els nens i nenes es posen per grupets i rasquen el porexan com si fossin copets de neu, i quan ja tenim molta quantitat fem nevar a dins l’escola. Ha estat com màgia ens ha agradat molt! I amb les peces que han sobrat les hem pintat i decorat i estan al racó de l’hivern.

 

 

 

 

 

 

 

 

La màquina d’escriure

La màquina d’escriure

Avui hem treballat una audició del músic i compositor Leroy Anderson “ la màquina d’escriure”. Primerament la hem escoltat i desprès hem pensat quin instrument utilitzava a l’audició. Però era molt difícil, ja que ens ha costat identificar-ho. Així que els hi he presentat una màquina d’escriure, molts nens no la havien vist mai, sembla mentida pensar que es una relíquia… Així que avui hem conegut que es una màquina d’escriure, la hem observat, manipulat i escoltat i d’aquesta manera hem pogut identificar molt millor l’istrument de l’audició.

A continuació, en una làmina de paper, on hi havia un dibuix d’una màquina d’escriure hem tocat les seves tecles amb els ditest mullats en pintura al ritme de l’audició. Ha estat molt divertit, els nens i nenes s’ho han passat  molt bé, ja que demanaven més, més…

Si voleu veure més: https://picasaweb.google.com/115503476154110626538/LaMaquinaDEscriure#

La cigala i la formiga

La cigala i la formiga:

Avui hem anat a veure una audició que narrava la historia del conte popular la cigala i la formiga, a l’auditori de Castellar.

El conte tractava d’una formiga que a l’estiu recollia els aliments i treballava fent el seu cau, per tal de que a l’hivern no li faltés aliments i tingués un lloc calentonet per dormir. Però mentre la formiga treballava, la cigala no feia més que “ mandrejar “ i deia que no volia treballar, que això era molt cansat, ella preferia menjar, descansar i cantar. Van anar passant els mesos i de cop i volta va arribar el fred hivern. Quan es va voler donar conta la cigala es va trobar sola, amb molt de fred i sense aliments, així doncs, va començar a demanar ajuda, però tothom li deia que ara era massa tard. La formiga, però, es va em penedir d’ella i li va oferir una mica d’aliment i un lloc calentonet al seu cau, per tal d’acabar de passar l’hivern, però amb la condició de que quan tornès el bon temps, hauria de treballar per tal de que no li tornès a passar mai més allò. La cigala ho va acceptar, ja que es va adonar de que si no treballes desprès no aconsegueixes profit. I conte contat aquest conte s’ha acabat.

Entre la història, els personatges i titelles i la música ens ho hem passat “bomba”, i quan hem arribat a la classe hem fet una reflexió del conte i hem parlat del que ens agradaria ser de grans. La gran majoria han dit veterinaris per tal de cuidar als cavalls, altres ambaixadors reials, astronautes, altres volien obrir i tancar portes com l’Amalia, es a dir conserges, i altres encara no ho sabien! Però el que ens ha quedat molt clar és que és molt important treballar, i desprès jugar una estoneta!!!

Si voleu veure més: https://picasaweb.google.com/115503476154110626538/LaCigalaILaFormiga#

L’hivern

L’hivern

Ja portem un temps treballant l’hivern i els nens i nenes de la classe dels cavalls ens han portat informacions molt interessants sobre aquesta estació. Cada matí en la rotllana hem mirat tots els murals, fotos, contes i dibuixos que els nens han fet a casa amb les famílies i realment es nota que treballeu molt, gràcies!!!

Amb tot aquest material hem fet el racó de l’hivern i altres activitats.

Avui hem parlat dels colors de l’hivern, a partir de l’observació d’un quadre d’hivern i hem fet un “pastixo” amb els colors freds, que són els de l’hivern”.

Així que hem agafat un paper d’embalar gran, hem posat els colors freds i amb unes esponges i rodets ham començat a escampar i barrejar la pintura…i amb això hem descobert que podem fer màgia, ja que barrejant diferents colors surten altres de nous! Ha estat molt divertit!!

 Voleu veure més: https://picasaweb.google.com/115503476154110626538/ElNostreHivern#

Visita als gegants!

Els gegants de castellar!

Avui hem anat a visitar als gegants de Castellar; el sol, la lluna i la estrella.

Abans d’anar a veure’ls hem estat parlant una estoneta a la classe i molts nens i nenes ja els coneixien i sabien moltes coses d’ells. Sabien que el sol es de color groc i la lluna blau fosc, fins i tot sabien que la lluna portava un collaret al coll…

De tant parlar ens han sorgit alguns dubtes; el Jan deia que els gegants estan fets de fusta i l’Erika ha dit que mesuraven 13 metres d’alçada, també ens preguntàvem si existia alguna cançó pels gegants de Castellar. Així que com teníem tantes coses a preguntar i tantes ganes de tocar als gegants hem anat a veure’ls.

Un cop allà ens hem assegut en rotllana i el senyor Vicens ens ha explicat moltes coses dels gegants. Ens ha dit que els gegants estan fets de ferro i fibra de vidre, d’aquesta manera, si plou quan surten al carrer, no es fan malbé. Ens ha explicat que no hi ha una cançó especial pels gegants de Castellar, ballen amb altres cançons com la del gegant del pi. I per últim ena ha explicat que el sol i la lluna mesuren prop de 4 metres d’alçada i l’estrella uns 2’5 metres aproximadament. Ens ha explicat que el gegant més gran del món es troba a Bèlgica i mesura 5 metres d’alçada i aquest el porten en un carretó, ja que pesa molt i cap persona el podria dur. També ens ha dit que quan acabem l’institut ja podrem ser geganters i portar als gegants!!! Però hem de menjar molt per tal de tenir molta forç, ja que els gegants pesen prop de 80 quilos!!

Un cop ha acabat l’explicació ens hem ficat sota d’ells, de tres en tres, ha estat genial!!! Quina sensació! I per acabar ens hem fet una foto tota la classe amb els gegants de Castellar.

Abans de marxar el senyor Vicens ens ha donat dibuixos dels gegants i aquesta tarda els hem pintat; al sol groc i una mica de vermell, la estrella blau claret i la lluna blau fosc.

Ens ha agradat molt la visita als gegants, tret d’alguns nens que els hi ha fet una mica de por… i lo que més ens agrada es que la nostra escola es diu com els gegants de Castellar només falta l’estrella!

si voleu veure més: http://picasaweb.google.com/115503476154110626538/VisitemAlsGegants#

Els cavalls

Els cavalls

Tornant de vacances ens hem posat les piles i hem començat a recordar tot allò que sabem dels cavalls, i ens hem adonat de que ja sabem moltes coses, aixì que hem decidit de fer un resum de tot el que hem treballat a partir d’un esquema, el qual explicarem a la classe de les tortugues, i ells també ens explicaran  a nosaltres coses sobre les tortugues.

En l’esquema hem explicat moltes coses:

       On viuen els cavalls

       Que mengen

       Com són físicament

       Qui és l’euga i el poltre

       Són mamífers perquè…

       El conte i la cançó dels cavalls

       Com caminen

       Com parlen

       Altres curiositats.

Ara poder ja hem de començar a treballar altres coses, però els nens i nenes s’han agafat tant de  “carinyo” als cavalls que no volen desmuntar el racó, així que mantindrem aquest racó durant tot el curs, però també deixarem espai per treballar altres coses com l’hivern!

Si voleu veure més: http://picasaweb.google.com/115503476154110626538/ElsCavalls#

Ludoteca

La ludoteca

Avui hem anat a la ludoteca! Lo primer que hem après ha estat a diferenciar biblioteca de ludoteca, s’assemblem molt però son llocs diferents. A la biblioteca es va a mirar llibres i a estudiar i en canvi a la ludoteca a jugar!

Quan hem arribat ens ha tornat a rebre las Mercè i ens ha explicat una mica les normes de la ludoteca; podem jugar sense fer malbé res, cal compartir les joguines i cal recollir desprès de jugar.

Ens hem dividit en dos grups i uns an anat a la sala de jocs “ tranquils” ( puzles, jocs de taula…) i l’altre meitat de grup ha jugat a la sala d’abaix amb la cuineta, els tobogans, els cotxes i els pàrquing, els metges, les nines…

Em estat molta estona jugant i hem respectat les normes que la Mercè ens ha comentat.

Al final hem recollit i hem fet una conversa on hem explicat allò que més ens ha agradat. En general ha estat els tobogans i un joc de taula d’uns pollets on es treballaven els colors.

Fins un altre dia!!!

si voleu veure més: http://picasaweb.google.com/115503476154110626538/Ludoteca#

El nostre pati nou

El nostre pati!

El nostre pati ara es molt més divertit, gràcies a l’ajuda dels papes i de les mames.

Han posat uns gronxadors, unes cordes, instruments a la paret, una pissarra per poder pintar,unes capses de fusta per poder saltar, un tub per on podem parlar amb nens/es d’una banda a una altre, com uns walkie-talkie.

Però hem estat parlant, i allò que més ens agrada són, les cordes ,els gronxadors i la capsa per saltar.

Moltes gràcies!!!

 

 

 

 

Si voleu veure més: http://picasaweb.google.com/115503476154110626538/JocsDePati#

Música ràpid i a poc a poc

L’hora de fer música

A partir d’un CD de música i la proposta didàctica de la Damaris Gilabert, a les classes de música treballem les qualitats de so entre d’altres coses com (audicions de Leroy Anderson, danses tradicionals, els instruments…)

Durant el primer trimestre vam treballar; les rutines i normes, l’hora de fer música, el so i el silenci, una audició de Leroy Anderson i danses i balls tradicionals aprofitant la castanyada i el Nadal)

Ara aquest segon trimestre hem començat amb la qualitat del so; ràpid i a poc a poc. Treballant una cançó on els nens i nenes han de representar el moviment d’una tortuga quan van a poc a poc i el d’un cavall al galop quan sona la música depresa.

Mireu que bé que ho fan! Ara a la següent sessió tornarem a escoltar la música, farem la representació i a més a més pintarem una tortuga i un cavall, per tal de que ells imitin el ritme de la música amb les seves mans.

 http://picasaweb.google.com/115503476154110626538/MusicaRapidIAPocAPocLesQualitatsDelSo#