Kandinsky

Transcripció de la conversa 

Observem un quadre de Kandinsky que es titula Parella a cavall.

Ana: L’altre dia vaig estar mirant diferents quadres de pintors, sabeu qui són els pintors?

Martina: Si, uns senyors que pinten.

Ana: I que pinten?

Martina:  uns quadres.

Ana: Molt bé Martina!. Doncs vaig trobar un quadre d’un pintor que és diu Kandinsky, el voleu veure?

Tots: Si, si, si…

Ana: Mireu, us ensenyaré primer una part del quadre i desprès aniré posant més parts. Aquesta part l’enganxem aquí. Que pot ser això?

Erika: Una figura de gossos i arbres.

Roger: Sembla que hi ha cadires on vindran senyors, hi ha una pilota de basquet i jugaran.

Ana:  Vols dir que pot ser un estadi de bàsquet.

Roger: si això!!

Guillem: hi ha pomes al terra.

Mireia: No, són mandarines.

Ana: Per què són mandarines i no pomes?

Mireia: són de color taronja.

Guillem: o pot ser una pizza.

Ana: Molt bé, ara presentaré un altre trosset del quadre!

Gemma: són pomes, peres, plàtans i un fuet.

Ana: Penseu que hi ha fruites en el quadre?

Gemma: Si, moltes!

Lola: és un plàtan.

Clara: si, un plàtan.

Roger: No, són senyors!

Erika: és una feria.

Ana: una fira?

Erika: no, una feria.

Ana: Fira es feria en català.

Erika: vale.

Molts nens diuen que si sembla una fira.

Roger: Però surt una moto.

Ana: on, la pots tocar?

Roger: Si, aquí.

Ana: vaig a posar una altre part del quadre, ja el podem veure gairebé tot!

Martina: Una fruita!

Gemma: pomes de molts colors.

Ana: No hi ha més idees? Mireu anem a posar la última part del quadre i ja el tindrem tot sencer.

Guillem: Sembla un quadrat.

Ana: que vols dir, que hi ha un quadrat dins del quadre, això va pintar Kandinsky’

Guillem. No, per fora, fa un quadrat.

Ana: Molt bé, el quadre té forma de quadrat, no és rodó, ni és un triangle, veieu ( senyalem la forma del quadre )

Roger: Són monstres!

Guillem: No, hi ha senyors.

Ana: I on estan els senyors?

Guillem: Pujats a una escala.

Mireia: no, a un cavall!

Jan: també pot ser una senyora!

Ana: a veure, de moment estem dient, que hi ha un senyor o una senyora pujats a un cavall, si?

Laia F: són un senyor i una senyora pujats al cavall.

Ana: Molt bé, hi han una senyora i un home pujats en aquest cavall!

Roger: el senyor porta un escut i una espasa.

Guillem. Si per matar al drac.

Ana: On veus al drac?

Guillem. Aquí!

Roger: No, això és una porta d’un castell.

Guillem. També hi ha foc!.

Sara: Això sembla una platja o un mar, això blau.

Pol: si, i això es foc!

Ana: i tot això que veiem per aquí, que pot ser?

Erika: Castells o pisos.

Gemma: Pot ser no és un cavall i és una euga.

Jan: Si, i estan passejant, i van al pas, perquè van a poc a poc.

Ana:  Molt bé,  hem pogut veure moltes coses del quadre: una dona i un home pujats a un cavall, que van passejant i al costat hi ha com un riu, i al fons podem veure pisos, cases o castells. Penseu que això és foc i que hi ha un drac? Mireu bé que pot ser això.

Sara: no, són arbres i fulles, no es foc i no hi ha un drac.

Ana: Molt bé. Heu vist moltes coses en el quadre, us agrada aquest quadre de Kandinsky?

Tots: Si, si, si…

Ana: ara podríem posar-li un títol al quadre, ja que els pintors sempre que acaben un quadre el hi posen un títol.

Guillem: El vuit.

Ana: perquè? Que veus el número 8 en el quadre?

Guillem. No, perquè  m’agrada el 8.

Ana: hem de posar un títol que tingui a veure amb el que hi ha dibuixat en el quadre, hem dit que hi havia un cavall, una dona i un senyor, un poble on hi ha pisos i castells, arbres, un riu… Penseu.

Roger: li podem posar el cavall.

Gemma: o Maria.

Ana. Maria, que seria el nom de la dona’

Gemma. Si, i m’agrada molt el nom!

Laia F: el arbre.

Clara: les fulles.

Guillem: o el gelat, o la hamburguesa.

Ana: hem de pensar un només, em de decidir entre tots quin és el que més ens agrada.

Roger: el cavall.

Gemma, Laia f, jan, clara, pol: si, el cavall.

Ana: esteu tots d’acord en titular aquest quadre  “El cavall “

Lola: si, com nosaltres que som la classe dels cavalls.

Tots: si, si, si..

Molt bé doncs aquest quadre és dirà  “ el cavall ”. ( Ho apuntem a la pissarra)

Finalitzem la conversa i passem a fer uns puzles del quadre que hem observat, per taules, amb la ajuda de la Silvia.

Un cop fets tots els puzles els ensenyem a veure si ho hem fet bé i si es sembla al quadre original. Observem si hi el nostre puzle es igual que el quadre, i si trobem algunes diferències, entre tots trobem la manera de fer una reproducció exacta al quadre de “Parella a cavall”.

 

 Si voleu veure més: http://picasaweb.google.com/115503476154110626538/QuadreKandinsky#

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *