El llenguatge oral i escrit forma part del nostre dia a dia. Aprofitem les rutines matinals , el treball de les diferents estacions, les festes, els contes…per treballar-lo, sense oblidar-nos del Projecte del Nom que es realitza durant tot el curs. A partir del nom de cada infant s’endinsa en el coneixement de les primeres lletres, de les primeres relacions, i tenen un primer contacte amb tot el món de la lectura i l’escriptura que serà la base pels aprenentatges posteriors.
LES RUTINES
Passem llista!! cada setmana hi ha dos nens/es encarragats/des de saludar als infants que han vingut a l’escola, amb l’ajuda del trenet que té els vagons del mateix color que les taules de la classe. Els nens/es que no vénen aquell dia els posem a la caseta i així diferenciem més clar qui ha vingut i qui no. Després comptem els nombre d’infants que no ha vingut i apuntem el seu nom a la pissarra.
Un petit power: Passem llista
Quin temps fa avui? els encarregats/des del temps després de mirar per la finestra el temps que fa decideixen amb la resta de la classe si fa: sol, sol i núvol, pluja o núvol. I col·loquen el cartellet en el dia de la setmana corresponent. Això els ajuda a situar-los en el temps i saber quin dia és.
EL PROJECTE DEL NOM
El realitzem durant tot el curs, i consisteix en un treball constant d’escriptura on a partir del seu nom comencen a conèixer les lletres, i d’aquesta manera s’inicien en la lectura i l’escriptura.
Una de les activitats que tenim tot el curs a l’aula és el “M’apunto”, on aprofitem un esdeveniment especial com pot ser una sortida, l’arribada d’un personantge…per apuntar-nos per fer aquella activitat. Cada nen/a que vol participar ha d’apuntar el seu nom en un tros de cartolina per poder fer l’activitat. El nom el posa cada nen/a sol/a sense ajuda i a mida que va passant el curs el nom cada cop és més entendible. Als infants els fa molta il·lusió veure el seu nom en la graella i això els fa motivar-los per fer-ho el més bé possible.
Donem molta importància a escriure el nom en diferents formats de paper i amb diferents utensilis.
ELS CONTES
Una altra eina que utilitzem per treballar la lectura i l’escriptura són els contes que expliquem durant el curs. Aquests ens serveixen per fer converses, per treballar nou vocabulari, per relacionar paraules…i com els agraden tant són una gran font de motivació.
El trimestre passat vam treballar el conte de la Castanyera, i el de la Caputxeta vermella.
I aquest trimestre estem treballant amb el conte del Patufet.
En aquest enllaç podeu veure algunes de les activitats que treballem amb la pissarra digital o amb l’ordinador.




