els meus recursos

Bona tarda!

Mai no m’havia fixat la quantitat de recursos que hi ha per nens!!!! Sovint nen tan “atabalats” que anem al que coneixem i ens perdem un munt de possibilitats!!!!

Després de molt remenar, he escollit aquest recursos:

http://www.lavacaconnie.com/home.htm És una pàgina d’uns dibuixos en la qual tens diferents opcions:  hi ha jocs, contes i activitats per fer en família.

http://www.pintar.cat/dibuixos-per-pintar-de-puzles-de-contes-infantils.html Aquesta pàgina m’ha sembla molt interessant per les possibilitats que ofereix entorn als puzles: hi ha l’opció de fer-los en línea, d’imprimir-los i fins i tot l’opció de pintar on line els puzles i després imprimir-los.

http://www.yodibujo.es/c_3790/colorear/dibujos-para-colorear-mandalas/dibujos-de-mandalas-infantiles-para-colorear/mandala-al-reves Aquesta pàgina també ofereix vàries possibilitats, però jo em quedo amb l’opció de les mandales, que ve, les pots pintar on line, o ve les pots imprimir i després pintar.

la meva activitat a l’aula

Bon dia a tothom!!

Aquí us presento la meva activitat a l’aula. Abans de començar, us explicaré les passes que varem  seguir fins arribar a l’activitat que després us explicaré. Com us vaig explicar al mòdul 0, estic en un aula de p3, i per això, varem decidir (amb les meves companyes) que per fer més motivadora i atractiva l’activitat, un bon dia, es varen trobar, a l’arribada a  classe, una gran caixa que deia “pel nens i nenes de p3, del vostre amic en Pinxo (un personatge que fem servir per diferents activitats i presentació de nous materials). Llavors, varem obrir la caixa i varem observar i conversar sobre el què hi havia dins: una pantalla d’ordinador, la torre, un ratolí, uns altaveus i molts de cables!! També varem preguntar si coneixien què era tot això, si ho havien vist mai, si ho havien fet servir,….. (coneixements previs)  després, amb l’ajut dels nens i nenes, varem muntar totes les parts de l’ordinador i li varem fer un racó a l’aula.

En una activitat posterior, varem explicar les parts d’un ordinador i perquè serveix. I també varem explicar el funcionament i normes del racó del ordinador.

Bé, després de tot aquest rollo, us explico l’activitat pròpiament dita que se’ns demanava al mòdul 2:

Aquesta activitat està dirigida a nens i nenes de p3, concretament, a un grup-classe de 21 alumnes.

Crec que l’aprenentatge i utilitat de les noves tecnologies des de les edats més primerenques és molt important i enriquidor, no  sols per la importància que aquestes tenen en la societat d’avui dia, sinó per lo atractiu i motivador del seu ús en les activitats a l’aula. A més, és important que des de petits els nens aprenguin que l’ordinador, a més de jugar, ens serveix com a eina per buscar  i cercar informació.

L’espai empleat per l’activitat és el racó de l’ordinador que tenim a l’aula. Con que no disposem de PDI, l’ordinador és l’eina que fem servir sempre que volem fer activitats interactives. La primera part de l’activitat (escolta del conte) la varem fer en gran grup davant de l’ordinador, les activitats relacionades amb el conte, les varem fer de manera individual, es a dir, mentre els nens jugaven en altres racons de l’aula, d’un en un, van anant passant pel racó de l’ordinador.

La primera dificultat que ens va sorgir, va ser el fet, com he dit abans, de no disposar de PDI  a l’aula, ja que per les dimensions i possibilitats que té, pot ser atractiva i motivadora que un ordinador. Però mirant la banda positiva, un ordinador és molt més proper pels nens, molts ja en tenen a casa o és més fàcil disposar-ne d’un que no d’una pissarra. O sigui que després de debatre molt sobre el tema, van acordar que l’ordinador, també pot ser molt encertat per una classe de p3, ja que, si hem de partir de situacions i experiències properes i significatives pels nens, potser, aquestes activitats ho serien més si fèiem servir l’ordinador d’aula. A part d’aquesta dificultat inicial, el desenvolupament de les activitats van ser tot un èxit: els nens i nenes estaven molt motivats i l’ordinador no ens va donar cap mena de problema (típics problemes tècnics on no funcionen els altaveus, Internet va molt lent,…). Ara sí, per l’experiència prèvia, ja saben que no sempre tot surt com ho tenim previst i quant menys t’ho esperes arriben els problemes!!!

Els objectius que ens varem proposar van ser, principalment, iniciació en l’ús  dels ordinadors a través d’activitats amb contes propers i coneguts pels nens (també lligar amb el meu bloc de contes). Varem escollir aquest conte perquè és el referent d’un dels racons de l’aula ( en comptes del racó de la cuineta, és el racó de la Rateta)i d’aquesta manera podria ser més significatiu pels nens i nenes.

La URL de l’activitat és