Darrerament un seguit d’aconteixements, uns de caire més globa i altres de caire més particular, m’han fet reflexionar sobre el valor de la nostra assignatura en un entorn tant dinàmic com és l’esbarjo. Cada dia a les escoles 30′ del temps lectiu és aprofitat pel nen per distreure¡s “lliurement”. Aquesta distracció, molt sovint, comporta un seguit de conflicte, baralles o lesions que “malauradament” es poden evitar. Remarco que malauradament perquè la gestió del temps d’esbarjo és un concepte poc treballat en general i que amb un correcte desenvolupament pot ser molt productiu pel conjunt de l’alumnat.
L’actual i recent nou decret d’ordenació curricular ha portat una reducció dràstica de les hores d’Educació Física i en conseqüència una reducció realment destacable de les hores de pràctica “guiada” dels nostres alumnes. És doncs, ara, un bon moment perquè un espai lúdic, de moviment, creativitat i interrelació sigui una part més dins el marc d’aprentatge dels alumnes.
Per més informació:
http://www.aahperd.org/naspe/pdf_files/pos_papers/current_res.pdf