L’Edat Contemporània

Recordeu les paraules clau que vam dir per fer recerca d’informació a la Xarxa?


Aquest és l’esquema que cal copiar: La Il·lustració i el Liberalisme

Com va començar la Revolució francesa? Mireu-ne alguns detalls…

Cliqueu la imatge i a l’enllaç podreu veure’n detalls amb la lupa… extret de Bibliote.comSeguim amb els esquemes: Els canvis polítics al segle XIX

Aquest vídeo ens explica de manera esquemàtica, la França d’abans i després de la Revolució: els grans canvis polítics, socials i econòmics.

[youtube]http://youtu.be/eIYLUC4ovGI[/youtube]

I més esquemes… La societat industrial + La difusió de la industrialització

No cal llegir-ho tot, però sí val la pena consultar alguns trossos de l’extensa explicació que trobem a la Viquipèdia sobre La Revolució Industrial
Fixeu-vos sobretot on parla de què va significar per la societat agrícola, l’augment de la demografia (nombre de persones que viuen en un lloc), com aquesta la nova societat que en sorgeix, es revela de les seves condicions de vida. Com és la màquina de vapor, la millora del transport, el naixement de la indústria tèxtil i siderúrgica (necessitat de fabricar moltes màquines i estris de metall)… Aquí podeu ampliar i trobar resposta a molts dubtes sobre el tema.

Ja més concretament podem veure un bon resum de com va anar a Catalunya,
[slideshare id=14011496&doc=revoluciindustrialacatalunya-120819042531-phpapp01]

Pels més curiosos en aquest enllaç a la revista Sàpiens, La indústria tèxtil catalana en el segle XIX, podreu observar algunes fotografies interessants que ens mostren com eren les indústries tèxtils al s. XIX, i fixar-vos en com funcionaven les màquines. També podeu veure en un mapa de l’època, el nombre d’indústries que van establir-se a Catalunya en aquell moment. Fixeu-vos en quines zones estan concentrades.

Per a més detalls sobre la Revolució industrial a Catalunya

I recordant el que vam parlar a classe de com era la vida dels obrers, llegiu aquest altre article i mireu-ne les fotos, n’hi ha un dibuix comparatiu entre un habitatge burgès i un d’obrer: La formació del proletariat i les seves condicions de vida i treball

També una mica de repàs sobre què era una colònia industrial i el seu funcionament…
[slideshare id=12208896&doc=powerdefinitiu-120329085712-phpapp01]

La Colònia Vidal que la nostra escola ha visitat en vàries ocasions …

Al segon trobeu un recorregut fotogràfic on podeu fer-vos una bona idea de com vivien i com treballaven les persones de la colònia. A l’altre podeu provar d’escoltar les explicacions que fa la guia al grup de gent gran, on explica detalls de la vida a la colònia. No us perdeu veure en funcionament el teler (un sol el sirollam que fa) i les fotos de la turbina, primer moguda per vapor i més tard per la força de l’aigua. També l’escola, la botiga, els rentadors i els pisos tant petits…

Recordeu quan vam parlar del funcionament d’un teler…?

El Modernisme
Edu3.cat

Cliqueu al logo dels Quaderns virtuals i podreu fer uns exercicis relacionats amb el Modernisme i Gaudí.

En aquest plànol de la Ruta Modernista de Reus trobareu un web de X. Figueras i I. Munté amb informació molt ben detallada i amb moltes fotografies de tots els edificis d’aquests estil de la nostra ciutat. Cliqueu damunt els noms de cases o d’arquitectes per veure’ls  i saber-ne més.  No deixeu de mirar les fotografies dels detalls interiors de la Casa Navàs i de l’Institut Pere Mata

Però el Modernisme no és un estil artístic que sols influí en l’arquitectura, també va ser present en altres arts com la pintura, l’escultura, decoratives, la literatura o la música… Comprova-ho visitant gaudiallgaudi.com també de de X. Figueras i I. Munté

Activitats

Si us atreviu, entreu a fer algun exercici d’autoavaluació en aquest web de ntic.educacion.es sobre la Revolució francesa, on també trobareu informació per a resoldre’ls. Cliqueu la imatge.

En aquest altre podeu comprovar què recordeu d’España en la Edad Contemporánea. Cliqueu al primer exercici i aneu seguint.

En aquesta altra podeu fer un repàs visual en aquest llibre tant viu i a més fer alguna activitat per comprovar.

 

 

 

 

Aquest altre JClic sobre l’Edat Contemporània.

I per rematar, l’autoavaluació final de la lliçó del nostre llibre de text. Ja sabeu que heu de posar el codi que es troba damunt el codi de barres… Ei, m’oblidava! Recordeu fer un cop d’ull als enllaços que vosaltres mateix vau trobar i que són als comentaris d’aquesta pàgina. Apa, doncs.

Ep, l’Ariadna ha fet aquest pòster amb Glogster per a repassar. Molt bé!

49 comentaris a “L’Edat Contemporània

    • Ei, això no és un xat.
      Per això no pots tenir converses en temps real (al mateix moment). És com un servei de missatges: tu envies el comentari (missatge), jo el reviso (si està ben escrit, si el que es diu val la pena) i llavors deixo que surti al bloc. Els demés en llegir-ho poden contestar enviant el seu comentari/missatge. Això porta un temps. Per tant tu no pots saber si hi ha altres persones mirant el bloc al mateix temps que tu. 😉

    • Està bé, però necessitem que ens escriguis la seva adreça per poder-la visitar. Quan la tinguis oberta, copia tal com està escrit, el que posa a la finestra de dalt que comença per www.

  1. Lidia vas dir (de)que posar un comentari de la pagina web i de (què)que (tractava)tratava.
    (Tracta)Tratava: dels transports : la (creació)creacio (del tramvia)de trambia, el vaxell de vapor, el motor (d’explosió)d’exploció i la (màquina)maquina de vapor.La web es slideshare.

    • Cal que ens escriguis l’adreça www. per tal de poder-ho trobar. És el que surt a la finestra de les adreces a dalt del navegador web. 😉

  2. Esque cuan he arribat m’he possat i encara no estava i desprès al cap de 30 min. m’he tornat a ficar i ja estava i ho he fet 😀 😀

    • Noia, què ràpida! Quasi que m’enganxes posant la nova pàgina…
      Anirem mirant entre tots, a veure quins ens agraden més d’enllaços per a repassar. Així alguns els podré posar al bloc.

Respon a ainara Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *