Monthly Archives: novembre 2009

Catalunya

El bus interurbà guanya en 20 mesos 750.000 clients

busesUna de les idees que més va reiterar ahir el conseller Joaquim Nadal va ser que en el transport públic de Catalunya s’ha deixat de parlar de «línies» per començar-ho a fer de «xarxes». El titular de Política Territorial i Obres Públiques va fer balanç al Parlament del Pla de Transport de Viatgers, una eina que ha servit principalment per potenciar els serveis de bus interurbà i la seva coordinació amb el tren.


El pla es va aprovar al gener però Nadal no el va presentar a la seu parlamentària fins ahir, cosa que li van retreure els grups parlamentaris de CiU, PP i Ciutadans.

Comentari personal:

Jo crec que está molt bé que la gent vagi més en autobús, així circularan menys vehicles i no  es contaminarà tant.

Mireia Torres


Catalunya

Greenpeace crida a salvar el clima amb una gran pancarta a la Sagrada Família

sagrada-familia

L’organització ecologista Greenpeace ha desplegat una pancarta de 600 metres quadrats a la Sagrada Família, coincidint amb la trobada sobre el canvi climàtic que s’obre avui a Barcelona, en què demana als líders polítics que prenguin la decisió de salvar el clima.

Comentari personal:

Trobo molt bé aquestes mobilitzacions per tenir un planeta millor, on es pugui viure bé respectant el medi ambient. És admirable el que fan organitzacions com Greenpeace.

Eva Rodríguez

Món

Obama adverteix que l’atur persistirà

obama

El president dels EUA, Barack Obama, va manifestar ahir la seva satisfacció continguda pel creixement de l’economia en l’últim trimestre, alhora que advertia que el futur encara és incert i que la desocupació persistirà i “és probable que veiem més pèrdues de llocs de treball en els pròxims dies, un fet que és inquietant per a la nostra economia”. La Casa Blanca va anunciar dijous passat el creixement d’un 3’5% del PIB en l’últim trimestre, després d’un any de caiguda constant.

En el seu habitual discurs radiofònic dels dissabtes, Obama va indicar que malgrat que és bona, la notícia no és motiu de celebració, tot i que indica que el país avança “en la direcció correcta”. El president dels EUA va afegir que, a partir de divendres passat, el seu govern ja va començar a rebre informes que les mesures aplicades per superar la crisi han fet efecte  i que ja han creat més d’un milió de llocs de treball. En aquests moments, l’atur és del 9’8%, el més alt en més d’una dècada.

Comentari personal:

A mi em sembla que segur que sortirem de la crisi, però està clar, que serà molt a poc a poc.

Judit Nalda

Espanya

Zapatero diu que podria estar encarrilada la situació del pesquer Alakrana

Demana “prudència” i “comprensió” per la feina que està fent el govern espanyol. És la primera vegada que parla del pesquer basc segrestat a Somàlia.alakrana1

El president de govern espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, ha anunciat aquest dilluns que l’executiu “entén” que “la situació pot estar encarrilada” per aconseguir l’alliberament del pesquer Alakrana, segrestat en aigües de Somàlia, i ha demanat “prudència” i “comprensió” respecte a la feina del govern espanyol, que “està treballant bé i des del primer dia”. És la primera vegada que el govern espanyol es pronuncia sobre la situació del pesquer basc segrestat a Somàlia.

Comentari personal:

Trobo que està bé que Zapatero digui això, perquè si ho diu, pot ser veritat.

Gal·la Sampé

Cultura

Estàtues en guerra

rambla1

Les estàtues humanes de la Rambla estan en guerra. Lluiten cada dia per ocupar un bon lloc en un espai reduït que acull una multiplicitat enorme d’usos, i a més ara els artistes del carrrer que hi treballen des fa molts anys denuncien l’assetjament a què els sotmet des del 2007 un grup organitzat de romanesos. La situació ha portat Ciutat Vella a posar fi al conflicte regulant l’última activitat espontània permesa al carrer.

Comentari personal:

Crec que aquestes estàtues ja porten molt anys treballant a les Rambles, i els hi haurien de deixar treballar allà com han fet sempre.

Víctor Rodríguez

Catalunya

El PSC farà plegar l’alcalde de Santa Coloma i la resta de socialistes implicats en el cas de corrupció

El PSC farà plegar l’alcalde de Santa Coloma de Gramenet, Bartomeu Muñoz, i tots els càrrecs electes i membres del partit en el moment en què es confirmi que hi ha mesures judicials contra ells. Aquesta mesura es pot executar, per tant, en les pròximes hores. És el que ha donat a entendre el secretari d’organització del PSC, José Zaragoza, que ha comparegut aquest dimarts poques hores després que es conegués l’operació ordenada per Baltasar Garzón.

Un cop estiguin convençuts que han d’actuar, el partit demanarà la renúncia com a regidors als càrrecs electes implicats –Muñoz i diversos dels seus regidors– i els suspendrà de militància. A més, es proposarà al ple de Santa Coloma de Gramenet “l’elecció immediata d’un nou alcalde”, i es nomenaran comissions gestores per a l’agrupació loca del PSC a Santa Coloma i de la federació dels socialistes al Barcelonès. “Mentre no es creïn aquestes comissions, quedaran sota el govern de la secretaria d’organitzció del PSC”, ha puntualitzat Zaragoza.

Comentari personal:

Jo veig que això passa bastant sovint. Realment molts adults es compliquen  la vida . S’han de donar compte que aquestes coses estan mal fetes i que tard o d’hora algú el descobrirà.

Olga Muñoz




Cultura

dkn5smg_434c854rzfq_b

S’estrena el documental This is hit de Michel Jackson

El documental sobre els darrers assajos de Michael Jackson, que porta per títol Michael Jackson’s This is it, s’estrena avui a 19.000 cinemes d’arreu del món, en un llançament sense precedents que ha motivat les crítiques d’alguns fans del cantant. La pel·lícula s’exhibirà només durant dues setmanes, però el ritme d’entrades venudes fa preveure que se superin els 600 milions de dòlars de recaptació (uns 400 milions d’euros).

Opinió Personal:

Jo crec que aquest documental està molt bé perquè pels fans de Michel Jackson podran veure les seves darreres actuacions sobre un escenari.

Marc García


Catalunya

El nebot de Fèlix Millet parla del seu oncle

El nebot de Fèlix Millet Tusell, Fèlix Millet Pujol, ha manifestat en una entrevista a El món a RAC 1 que “dir-me Fèlix Millet m’ha portat molts problemes”. “El cas ens ha tacat una mica a nosaltres, també”, ha lamentat.


Comentari personal:

És evident que un cas com el de corrupció en el  Palau de la Música toqui també molt directament a la família, però la justicia haurà d’arribar a tothom sempre i quan es pugui demostrar que aquelles persones són culpables.

Yoselin Marcano

Esports

Eto’o: “Mai he demanat res al Barcelona”

“El dia que tingui alguna cosa a dir-li a Laporta, li dic i li ho dic a la cara”, diu el camerunès, que assegura que mai deixarà el club “en mal lloc

(EUROPA PRESS) .L’exjugador del FC Barcelona i ara ‘interèsSamuel Eto’o va estar avui a Barcelona, amb motiu de la presentació de la campanya benèfica Shoes for Àfrica, i va voler deixar clar que, per la seva banda, la relació amb el Barça no és dolenta i que “mai” ha demanat “res al FC Barcelona”, en relació a la hipotètica clàusula de sortida que va demanar al club.

Comentari personal:

Jo crec que Eto’o no te raó perquè es molt xulo.

Roger Macías

Món

Merkel diu que les rebaixes fiscals de 24.000 milions se sufragaran amb el creixement, però, si de cas, posa al més fred, realista i experimentat dels seus ministres, al capdavant de les finances

Aquest any Papa Noel ha arribat A Alemanya a l’octubre. Els seus regals: 24.000 milions en baixades d’impostos, majors subsidis familiars, rebaixes en l’impost de successions i descàrregues fiscals per a les empreses. Si no fora perquè tot això ho va anunciar ahir la Canceller Angela Merkel, al presentar el seu pacte de govern amb els liberals, podria pensar-se en algun absurd país de les meravelles presidit per Alicia.

Comentari personal:

Crec que a Espanya també haurien de rebaixar els impostos igual que en Alemanya.

Raquel Jordana