Monthly Archives: novembre 2009

Món

La Creu Roja alerta que hi ha 300 nens albins a Tanzània que estan ocults en condicions “horroroses”

Els afectats per la malaltia viuen amenaçats de mort pels traficants de membres

Néixer albí, al marge dels problemes físics que suposa, comporta un llast que en algunes zones de la terra posa en perill la vida. Els albins, tant en el món animal com en les societats humanes, arrosseguen habitualment el pes de la marginalitat i el rebuig.

Les morts dels albins a Burundi i Tanzània per diferents pràctiques ha provocat una crisi que afecta tota la població albina dels dos països, segons un informe publicat per la Federació Internacional de la Creu Roja i la Mitja Lluna Roja.

En l’informe s’alerta que hi ha 300 nens i adolescents que estan ocults en escoles per a discapacitats de Tanzània o en refugis d’emergència que ha establert la policia de Burundi, on estan en condicions horroroses, segons aquest informe.

Milers d’albins més en aquests països, gairebé 10.000, són incapaços de moure’s lliurement per realitzar transaccions comercials, estudiar o cultivar els seus camps per temor als caçadors d’albins, que intenten aconseguir parts dels seus cossos.

Necessitats de formació

La Societat de la Creu Roja per a Tanzània pretén donar educació sanitària i formació que millori les oportunitats d’aquestes persones. El secretari general, Bekele Geleta, descriu l’albinisme com “una de les vulnerabilitats més desafortunades, que necessita ser tractada de manera immediata a nivell internacional”.

“Les nostres societats nacionals han respost bé, i seguiran centrant-se en les àrees on poden afegir valors, com l’educació sanitària i la conscienciació contra la discriminació”, va afegir. La resposta local a l’emergència dels albins es va coordinar pels equips de la Creu Roja, però l’informe assenyala la necessitat urgent de suport extern.

Problema sanitari i social

El vicesecretari general de la Creu Roja de Tanzània, Peter Mlebusi, va afirmar que la crisi té quatre focus. “És un problema sanitari pel risc de càncer de pell. És un estigma i un problema de discriminació en la comunitat. També causa inseguretat pels rumors “mitològics” sobre la salut que poden obtenir-se amb els cossos dels albins. I és un problema legal a causa del procés lent i dolorós a l’hora de tractar amb els assassinats”, va explicar.

El secretari general de la Creu Roja de Burundi, Anselme Katyunguruza, va emfatitzar que l’organització està “compromesa a treballar amb les autoritats per posar fi als assassinats i assegurar una vida de dignitat per als albins”.

Registre imprecís

A Burundi, la Creu Roja estima –perquè la xifra és desconeguda– que la població total d’albins supera els 1.000, mentre que el nombre d’albins registrats de forma oficial a Tanzània és d’uns 7.000, tot i que els mitjans de comunicació i els grups defensors dels drets humans eleven aquesta xifra. A més, subratllen que el nombre reflecteix només les persones que han accedit voluntàriament a registrar-se.

Comentari personal:

És una pena el que està passant amb aquests nens albins. Crec que s’hauria de fer alguna cosa més per ajudar aquells països d’Africa que tenen molts problemes socials, que pateixen fam, malalties greus, manca de medicaments, etc.

Jordi Coronado

Catalunya

Un estudi revela que Barcelona atrau 18,4 milions de visitants a l’any

A Barcelona, venen com a visitant un total de 18,45 milions  de persones.  Els turistes s’han convertit en un dels motors de l’economia local, ja que generen entre 80.000 i 100.000 llocs de treball i situen Barcelona com a destí imprescindible. El diagnòstic del Pla Estratègic de Turisme de la ciutat de Barcelona 2010-2015 revela xifres espectaculars. Els que no pernocten a la ciutat (arriben procedents d’altres localitats i es consideren excursionistes d’un dia) van sumar 7,5 milions el 2008. Fins i tot entre aquells visitants que pernocten, un 40% ho fa en apartaments, pensions i cases de coneguts. En total, són tants que la seva presència es podria desbordar als principals focus turístics de la ciutat, en particular a Ciutat Vella, que ha merescut un capítol sencer en aquest extens informe diagnòstic, que servirà per tenir a punt, abans de la revetlla de Sant Joan, el pla d’accions per millorar la gestió del turisme.

El 2001 va generar una facturació de 2,8 milions d’euros, mentre que el 2007 ja en van ser 5,8. En l’actualitat, 2009, l’activitat turística genera de 18 a 22 milions al dia.

L’expert recorda que, després dels Jocs Olímpics del 92, l’objectiu era «atraure el màxim de visitants», mentre que a partir d’ara, després de l’èxit numèric, el repte és «gestionar-lo bé», tant pel que fa a l’impacte a la ciutat com als efectes en l’espai públic.

Comentari personal:

Crec que es un luxe que Barcelona tingui tants visitants i que gràcies a això, cada vegada  sigui més famosa.

Laura Torras

Espanya

Blanco: Espanya es el país que més està fent contra la pirateria.

Així ho ha assegurat el ministre de Foment,José Blanco,durant la seva intervenció aquest dijous en el Casino de Madrid. Estaran alerta totes les unitats militars.

Comentari personal:

Els països que tenen interessos econòmics, en aquest cas la pesca, s’haurien de reunir per buscar solucions a aquest problema.

Guillem Rovira

Esports

L’Alcorcón ara vol al Barça

Després de l’equip més ric del món, el millor de l’univers. La gent d’Alcorcón no va amb menudeses a aquestes altures del partit. Encara que entre els membres de la plantilla de la sensació copera de la temporada ,no falten els que prefereixen l’Atlètic a vuitens de final.La majoria dels jugadors dirigits per Juan Antonio Albacete Anquela es decanten pel Barcelona com a pròxim rival, sense renunciar a res. I això que, com ja avisa l’entrenador de moda,«el problema és que el Barça la mou molt més ràpid».


Fins que els va caure en sort el Madrid per als setzens de la Copa, no li feia gens de gràcia que l’anomenessin
Anquelotti. Ara ha quedat convertit en el seu nom de guerra, com va quedar demostrat en l’homenatge popular que el tècnic de Jaén i els seus pupils van rebre ahir a la tarda a la localitat del sud-oest de Madrid. Van anar en autobús de l’estadi de Santo Domingo a l’ajuntament i també la majoria dels aficionats que va participar en la celebració va deixar clar que les seves preferències apunten a l’equip blaugrana.

Fer història
“Ara, el Barça”,

Al Barça, com al Madrid”, van cridar centenars de persones al llarg del recorregut. Fins i tot l’alcalde, Enrique Cascallana, va votar perquè el resultat del pròxim sorteig, encara sense data, aparelli l’Alcorcón amb els de Guardiola.«Espero que ens caigui un equip fort, si pot ser el…….. Barça!

Comentari personal:

Crec que cadascu pot ser lliure i pot ser del equip que ell vulgui.

Alex Termes

Món

tiburon1

Un tauró practica una cesària a la seva parella en un aquari de Nova Zelanda

Un tauró ha salvat diverses cries al mossegar al ventre una femella de la seva espècie a l’aquari Kelly Tarlton d’Auckland (Nova Zelanda), segons han informat mitjans locals.

Al sortir del ventre de la seva mare, les cries van ser posades a resguard pels empleats del centre en un aquari separat per evitar que fossin atacades per altres taurons. Els veterinaris van cosir la ferida de la femella, que també es troba en bon estat.

Si haguessin nascut de nit, haurien mort

Els treballadors de l’aquari, que no sabien que la femella estava prenyada, van reaccionar amb escepticisme quan dimarts diversos visitants, atònits, els van explicar que un tauró n’havia mossegat un altre i que de la ferida n’havien sortit diverses cries.

“En ocasions els taurons es mosseguen mútuament”, ha explicat Fiona Davies, una empleada de l’aquari, al diari New Zealand Herald. Davies ha afirmat que la cesària improvisada probablement va salvar les vides dels taurons. Si haguessin nascut de nit, com normalment passa en els parts de l’espècie, les cries haurien estat menjades per taurons adults sense poder ser rescatades.

Algunes espècies de taurons donen a llum

L’actitud d’aparellament dels taurons pot ser molt complexa i els rituals previs entre mascles i femelles varien considerablement entre les espècies. Nedar de forma sincronitzada, les mossegades i els canvis de color són comuns.

Existeixen diverses espècies de taurons: els ovípars –dipositen ous–, els vivípars i els ovovivípars. Aquests dos últims pareixen les cries. Tots dos suporten els seus embrions internament i donen a llum les cries, però mentre que els vivípars donen una alimentació directa a la seva prole, els ovovivípars no ho fan.

Comentari personal:

Aquesta noticia, parla sobre un tauró que va mossegar al ventre d’una femella que estava embarassada, fent-li una cesària. Això ha succeït a l’ aquari de Nova Zelanda, i gràcies a la mossegada,  les cries s’han pogut salvar. Diuen que en cas d’haver nascut de nit, no hagués sobreviscut. Penso que és sorprenent que uns animals que ens pensem que son  ferotges, puguin salvar la vida d’aquesta manera. Aquest tauró femella a tingut sort de que estava en un aquari, perquè en cas contrari,  les cries haguessin estat devorades per els demés taurons.

Víctor Calatrava

Cultura

Els Jones Brothers actuen a Madrid

jonasEls Jones Brothers actuen aquesta setmana a Madrid. Tots els seus fans estan fent llargues cues a les portes del Palau dels Esports per veure l’actuació dels germans més famosos de la tele.

Comentari personal:

Crec que aquest conjunt agrada ara molt i per això tenen molts fans.

Francesc Romero

Catalunya

L’exalcalde de Santa Coloma signa la renúncia a l’acta de regidorsanta-coloma1

L’exalcalde de Santa Coloma de Gramenet Bartomeu Muñoz i l’exregidor d’Urbanisme Manuel Dobarco, empresonats per la seva presumpta implicació en una trama de corrupció urbanística, han signat aquest dijous la seva renúncia a l’acta de regidors, cosa que facilitarà el seu relleu al consistori. De moment, però, la renúncia ha estat enviada al consistori per fax aquest migdia i, per tant, no té validesa jurídica.


Des del departament de comunicació de l’Ajuntament colomenc han explicat que per formalitzar la renúncia és necessari el document original. Per això, preveuen que les renúncies oficials de Bartomeu Muñoz i de Manuel Dobarco arribaran aquest dimecres a la tarda o aquest dijous al matí a través d’un missatger. Serà llavors quan l’equip de govern podrà convocar el ple que haurà de servir per escollir el nou alcalde de la ciutat.

Comentari personal:

Si estan implicats en una trama de corrupció es lògic que deixin el seu lloc per una altra persona.

Gerard Sañas

Cultura

El MNAC reuneix 75 joies de l’art català en el seu 75è aniversari

mnac
No serà un banquet, però sí un exquisit tast de 75 tresors que recorren vuit segles de la història de l’art català i que ara estan escampats per mig món. Entre el 3 de desembre i l’11 d’abril, peces romàniques que no han sortit mai del seu lloc de culte, com” La majestat” de Beget (segle XII), i olis moderns com” La bevedora endormiscada”, de Picasso, “Les ombres de la nit que cau”, de Dalí, i” La masovera”, de Joan Miró, compartiran espai a l’exposició Convidats d’honor, que celebra el 75è aniversari del que avui és el Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC).
La celebració arriba en un dels moments menys pròspers per al museu, amb un pressupost de 21,6 milions d’euros per a aquesta temporada, que suposa una retallada del 14% respecte a l’any passat. Tot i així, la direcció ha decidit que la millor manera de fer partícip la ciutadania d’una data tan assenyalada és renunciant a la taquilla de Convidats d’honor, l’exposició estrella de la temporada. A més a més, el 18 de desembre el museu obrirà les seves portes a la nit i hi haurà música en directe a la Sala Oval i comentaris a peu d’obra del més destacat de la mostra.
En temps de vaques magres, els museus espremen els seus recursos per seguir atraient el públic. En el cas del MNAC, l’aposta se centra a obrir les entranyes del centre per difondre el treball científic de restauració d’obres com La majestat de Beget i el gran retaule gòtic de la Mare de Déu de l’Escala, de Joan Antigó. Aquestes obres estaran exposades a Convidats d’honor, juntament amb altres peces medievals procedents de França i el Canadà.
Paral·lelament a aquesta mostra, se n’obrirà una altra (també gratuïta) que reunirà les pintures completes que adornaven la capella de Santa Caterina de la catedral de la Seu d’Urgell. Aquest conjunt va ser arrencat el 1930 i dividit entre diverses institucions (el MNAC, el Museu Episcopal de Vic i la fundació suïssa Abbeg-stiftung). Es podran disfrutar en la seva totalitat per primera vegada a la mostra titulada “La princesa sàvia”.
La crisi també ha inspirat altres iniciatives, com l’obertura al públic de les reserves del museu, on s’acumulen milers de peces que la gran majoria mai han estat exposades. «Les reserves són tan importants com la col·lecció permanent», assegurava ahir la directora de la institució, Maite Ocaña. A partir del pròxim mes de febrer, aquests grans magatzems d’art es podran visitar en grups reduïts.

Comentari personal:

El MNAC és un gran museu perquè té unes  grans obres d’art català. Són de destacar les sales del romànic i del gòtic . Està molt bé que el nois i noies el vagin a visitar.
Laura Sánchez

Catalunya

Abandonat un nadó de dos mesos en un parc de Castelldefels

Els Mossos d’Esquadra busquen la dona que presumptament ha abandonat aquest migdia un nadó de dos mesos al parc dels Tallinaires de Castelldefels, segons ha informat la policia autonòmica.

La nena, d’entre un mes i mig i dos mesos, estava en perfecte estat de salut, cosa que fa suposar que feia poca estona que l’havien abandonat. Una dona que aquest migdia passejava pel parc ha descobert un bressol i a l’interior hi havia una criatura.

Investigació en marxa

La veïna s’ha presentat cap a les 12.30 hores a la comissaria dels Mossos d’Esquadra, pròxima al lloc dels fets, amb la nena.

Segons les mateixes fonts, la Direcció General d’Atenció a la Infància i l’Adolescència de la Generalitat s’ha fet càrrec de la nena. Els Mossos d’Esquadra han posat en marxa un operatiu per mirar de trobar la mare de la menor i aclarir els fets.

Comentari personal:

Jo no trobo bé que pugui haver gent que tingui un fill i després l’abandoni al carrer.Crec que són coses que no haurien de passar, però que per desgràcia passa molt.

Jordi Yáñez

Món

La nit de la fi del mur

Berlín festeja la gesta popular que va posar fi a la divisió d’Alemanya

muro1

El novembre del 1989, (ara fa 20 anys) van tirar el mur que separava Alemanya, (estava dividida en: Alemanya est, que era on estaven tancats, i Alemanya oest, que era on estaven lliures). Molts ciutadans d’Alemanya est, van voler escapar, alguns van poder, altres van morir en intentar-ho o els van empresonar.

Comentari personal:

Jo trobo que van ser molt dolents, els que van construir el mur, sort  que ara fa 20 anys que el van tirar.  Trobo molt bé que  estigui  enderrocat .Sort que ja ha passat tot.

Núria Tuset