Us fem un tastet de les primeres imatges que hem pogut descarregar, en breu més…
Durant aquest curs, un dels tallers de cicle superior ha estat el de stop motion. Stop motion és una tècnica per realitzar pel·lícules de vídeo a partir d’imatges estàtiques (fotografies). Els/les alumnes havien de crear una història, realitzar-la amb fotografies i editar-la amb un programa per crear l’efecte visual del vídeo. Alguns dels resultats es poden veure en els següents enllaços:
https://www.youtube.com/watch?v=5BtmanGW-5Y
https://www.youtube.com/watch?v=fwffzh5ISVA
https://www.youtube.com/watch?v=DwA6jW7mwXU
https://www.youtube.com/watch?v=IMl9EShWrno
https://www.youtube.com/watch?v=lmDlkOoL39Y&feature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=pStezQoUHjU&feature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=uCGmeouqKxs&feature=youtu.be
El passat 10 de març i com a cloenda de la setmana monogràfica, els alumnes de cicle superior van anar a visitar la colònia Vidal de Puig-Reig. Aquesta colònia tèxtil, una de les més importants de la conca del Llobregat, manté l’esperit de les colònies de principi de segle passat. Els alumnes del cicle superior van poder conèixer,de primera mà, com era la vida i funcionament d’una colònia.
Durant la primera setmana de febrer, a l’escola, hem treballat els oficis artesanals antics com a eix transversal. Al cicle superior els continguts treballats són:
– Conèixer la vida dins les colònies tèxtils de principis de segle passat.
– Elaboració d’una maqueta d’energia hidràulica amb càlculs de mesura i força.
– Coneixement de l’obra d’Antoni Gaudí.
– Estudi de l’arquitectura d’estil modernista dels edificis de la colònia Güell.
– Funcionament dels telers antics.
– Confecció de la disfressa.
– Coneixement de la figura de Miquel Martí i Pol.
– Anàlisi dels poemes del llibre “La Fàbrica”.
– Elaboració d’un marc de fotos a partir de formes geomètriques.
– Elaboració d’un retrat de Miquel Martí i Pol amb llapis i carbonet.
– Realització d’un debat a partir del poema d’Elionor analitzant l’edat en què es començava a treballar antigament i fent una reflexió personal sobre com s’imaginen el seu futur laboral.
Aquí teniu un recull d’imatges i vídeo de les activitats realitzades.
[youtube]https://youtu.be/DqDKxkxmvpk[/youtube]
Ja ha arribat CARNAVAL a l’escola!
El divendres passat 29 de gener ens va visitar el Rei Carnestoltes a l’hora del pati i ens va donar unes consignes que durant tota aquesta setmana hem de complir. Us les recordem tot seguit:
RECORDEU: també celebrem dijous gras (dia 4 a la tarda) i el divendres a la tarda farem la Rua de Carnestoltes. Tota l’escola anirà disfressada segons l’EIX (OFICIS ARTESANALS). Us presentem les disfresses de cada curs:
P3: CARBONERS/ES
P4: PASTORS/ES
P5: PAGESOS/ES
1r i 2n: SASTRES
3r i 4t: TREMENTINAIRES
5è i 6è: BOSSES DE PÀ
Aquesta setmana comencem la setmana de l’eix, que enguany tracta dels oficis artesanals. Serà una setmana diferent on els nens i nenes coneixeran, de ben a prop, els oficis tradicionals de la nostra societat, els que encara es realitzen i els que han anat desapareixent amb els avenços tecnològics.
Pel que fa al cicle superior, la setmana estarà ambientada en les colònies industrials. Ens centrarem en l’ofici de teixidor i, d’aquí, en les indústries tèxtils derivades; molt característiques del nostre país a finals del s.XIX i durant la primera meitat del s.XX. D’aquesta manera podrem trobar com les nostres classes es converteixen, per una setmana, en diferents colònies: Colònia Blava (Roda de Ter), Colònia Güell (Sta. Coloma de Cervelló) i Colònia Vidal (Puig-Reig).
Realitzarem tallers on coneixerem no només la vida i funcionament d’una colònia industrial, si no també, els elements artístics, tecnològics i literaris relacionats amb cadascuna d’elles.
A finals del primer trimestre es va iniciar el projecte de Padrins lectors que, té com a finalitat, la millora de la competència lectora dels alumnes de primer.
Aquest projecte consisteix en la tutorització (padrins) d’una alumne de primer per part d’un altre alumne de sisè. Aquesta estona de lectura compartida és beneficiosa ambdós sentits, ja que permet una atenció individualitzada dels alumnes que s’inicien en el procés lector i, alhora, permet que els alumnes de sisè es sentin satisfets de poder ajudar en aquest procés.
Avui dimarts 22 de desembre del 2015, hem volgut acomiadar el primer trimestre d’una manera ben festiva: FENT EL CONCERT DE NADAL!!
Les famílies de l’escola han pogut gaudir de les actuacions de cada curs, i aquí us deixem unes quantes fotografies!
Ja veureu que guapes i guapos anaven tots… i a més a més, HO HAN FET MOLT BÉ!!
El passat mes d’octubre, els i les alumnes de sisè van visitar el Castell de Montbui, activitat prevista dins del projecte “Fem poble”. Després d’escoltar a l’Abel i com ens informava de les característiques i orígens del castell i ermita. Vam passar la resta de la jornada, gaudint d’un bon dia d’octubre amb bona temperatura i un entorn perfecte per jugar i gaudir de la natura.